Hèt MF Motorweekend 2009 - deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Koffietent in Luxemburg is vanaf dit weekend weer geopend ;)

Jessy en Ducktape komen met Pasen al een toertje doen (incl pa met gerepareerde vinger)

Hedde zin, laat dan effe wa weten :)
 
Koffietent in Luxemburg is vanaf dit weekend weer geopend ;)

Jessy en Ducktape komen met Pasen al een toertje doen (incl pa met gerepareerde vinger)

Hedde zin, laat dan effe wa weten :)
Gisteren al gesproken :W
Ik zit een beetje moeilijk met mijn agenda, maar je weet dat ik het ook best klaar krijg om een dagje op en neer te rijden :X
 
Gisteren al gesproken :W
Ik zit een beetje moeilijk met mijn agenda, maar je weet dat ik het ook best klaar krijg om een dagje op en neer te rijden :X


.... of een ochtendje, kan ook O-)
 
Even een ideetje : je gaat al mee met het MF motorweekend (of denkt erover mee te gaan) dus donderdag en vrijdag heb je al vrij van werk. Maandag ben je waarschijnlijk ook vrij ivm 2de pinksterdag. ........

Zou het geen leuk zijn de resterende dinsdag en woensdag ook gewoon te zorgen dat je vrij bent, om zo het MF motorweekend te kunnen uitbreiden met "stel" 6 extra dagen in de franse alpen ? ? ? O-)

Dat is tenminste hoe ik er wel over denk, en zoek nog personen die dat ook leukt lijkt :]
Ted in "Reisgenoot Franse Alpen 30/5 tm 4/6 of 7/6"
De vacature staat nog open O-)
 
Ik zou er een eigen topic van maken in WWD en op triumphriders.nl. Je publiek is nu wel erg beperkt.
[edit]toch maar niet op triumphriders, dan overschrijden we het aantal van drie Triumphs tijdens het weekend ;)[/edit]

|(
[me="ScubaRider"]heeft de str*nt uit zijn ogen gewreven[/me]
|(
 
Laatst bewerkt:
Koffietent in Luxemburg is vanaf dit weekend weer geopend ;)

Jessy en Ducktape komen met Pasen al een toertje doen (incl pa met gerepareerde vinger)

Hedde zin, laat dan effe wa weten :)
*O* heel veel zin! :Y
Paps moet volgende week geopereerd worden, dan gaan ze al het dode weefsel weghalen en proberen er een mooie vinger van te reconstrueren. Dus die komt het paasweekend met de auto. Ducktape en ik met de :]
 
Oh, ik ben trouwens dinsdag op de RAI te vinden, niet woensdag.
[me]Te snel gelezen |([/me]
Ahwel, weet jij toevallig wie er morgen op de RAI staat van URE?

Ik moet namelijk op maandag nog een relais-bordje op de stand krijgen, maar ik ga zelf woensdag pas. Kunnen jullie mooi voor postbode spelen :)
 
Laatst bewerkt:
Joh gewoon gassen met die bak :Y
Echt inrijden hoeft tegenwoordig niet meer.

:^

Kwestie van warmrijden en dan het toerental langzaam opvoeren...
Belangrijkste is dat je vooral veel toerental wisselingen hebt, dus bochtige trajecten opzoeken, vol gas optrekken (tot een bepaald aantal toeren) en veel op de motor afremmen... verder vooral genieten en binnen de paar honderd km kan je al makkelijk op max zitten, zolang je dit maar niet continue doet... :)

Veel mensen rijden als zalfjes tot die eerste beurt en daarna gaan ze ineens rammen. Da's ook niet bepaald bevorderlijk... beter van het begin af aan goed warm rijden en daarna lekker stoken...
 
Ahwel, weet jij toevallig wie er morgen op de RAI staat van URE?

Ik moet namelijk op maandag nog een relais-bordje op de stand krijgen, maar ik ga zelf woensdag pas. Kunnen jullie mooi voor postbode spelen :)
Lees het nu pas, dus je hebt er niet veel meer aan, maar je had natuurlijk even kunnen bellen, het nummer staat op de site (ook op zaterdag en zondag wordt er gewerkt).
Toch es een keer scammie's GPcircuit aandoen :Y
Aanrader!
[me]Ducktape heeft al zin in komend weekend [/me] :]
Joh gewoon gassen met die bak :Y
Echt inrijden hoeft tegenwoordig niet meer.

:^

Kwestie van warmrijden en dan het toerental langzaam opvoeren...
Belangrijkste is dat je vooral veel toerental wisselingen hebt, dus bochtige trajecten opzoeken, vol gas optrekken (tot een bepaald aantal toeren) en veel op de motor afremmen... verder vooral genieten en binnen de paar honderd km kan je al makkelijk op max zitten, zolang je dit maar niet continue doet... :)

Veel mensen rijden als zalfjes tot die eerste beurt en daarna gaan ze ineens rammen. Da's ook niet bepaald bevorderlijk... beter van het begin af aan goed warm rijden en daarna lekker stoken...
:^
De zuigerveren moeten inslijten op de cilinderwand. Je wil dat de zuigerveren perfect aansluiten aan de cilinderwand, zodat er zo min mogelijk uitlaatgassen langs de zuiger in het carter komen (vermogensverlies) en ook zo min mogelijk olie boven de zuiger (olieverbruik). Dat gaat het best en snelst door de veren zo hard mogelijk tegen de cilinderwand aan te duwen. Hoe meer gas je geeft, hoe hoger de druk in de verbrandingskamer, dus hoe harder de veren tegen de wand gedrukt worden.

Dus eerst netjes warm rijden (vinden je lagers en andere passingen leuk), dan met redelijk wat gas optrekken. Nee, niet gelijk de begrenzer in, dat hoeft nou ook weer niet. Je moet hem/haar gewoon lekker laten werken. Daarna afremmen op de motor, zodat de slijtdeeltjes netjes afgevoerd worden.

Het is inderdaad veel beter om een paar dijkjes te pakken of de bergen in te gaan dan de eerste duizend km constant 120 rijden op de snelweg. Dat kost bijna geen vermogen, dus de veren worden bijna niet tegen de cilinderwand aangeduwd. Als je dan na 1000-1500 km ineens vol op het gas gaat zijn de scherpste randen van de hoonsporen al afgesleten, en slijten je zuigerveren dus bijna niet meer in op de wand. Mogelijk gevolg: minder vermogen en olieverbruik.

Ook is lange stukken rijden beter dan korte ritjes, omdat alles dan lekker op temperatuur kan komen.
De meeste (ongewenste) slijtage aan een motor vind plaats tijdens het starten (oliedruklagers die nog "droog" staan, en de opwarmperiode (geen optimale passing door verschillende uitzettingscoëfficiënten van verschillende materialen, afmetingen van het onderdeel en positie in het blok).

Bovendien, mocht er iets fout zitten in het blok (ontwerp / productiefout), dan heb ik liever dat hij tijdens het inrijden in de soep draait dan net buiten de garantieperiode.

Edit: heel verhaal geschreven, vraag ik me toch af wat dit met het weekend te maken heeft.... :')
 
Laatst bewerkt:
Edit: heel verhaal geschreven, vraag ik me toch af wat dit met het weekend te maken heeft.... :')


Ik ook maar ik heb genoeg ruzie met de modjes gehad, ik begin niet WEER over een eigen topic in algemeen of offtopic :+
 
Laatst bewerkt:
lijkt me leuk... wel ff lastig plannen... ben de komende weken erg druk, dus dat wordt dan al snel mei.
ja inderdaad, kan best dat het pas na hét weekend wordt, maar ja, scammie staat er toch nog lang genoeg :P
note to self: geen 2008 R1 / 2000 R6 uit breda kopen
:P
tuurlijk wel, altijd liefdevol verzorgd en bereden door een oud omaatje :+
 
hehe, ik rijd hem liever rustig in (nou ja.....), niet omdat het technische niet onmogelijk is om het anders te doen, maar 1. m'n gemoedsrust en 2. zelf ook even wennen aan zoveel pks :P
Eerst keer gasgeven tijdens de proefrit resulteerde in twee iets langere armen ;)
(vergeet niet dat ik 'maar' een NTV gewend ben he?)
Maar goed, na de volgende meet is het toch over met het inrijden :)

tuurlijk wel, altijd liefdevol verzorgd en bereden door een oud omaatje :+
ehhh...identiteitscrisis? :+
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan