Robinjo
MF veteraan
3.5 slag lijkt me inderdaad een beetje veel, misschien is dit voor de eerdere 550, probeer maar eens 2,5 slag en kijk of hij mee gaat doen, maar eigenlijk eerst synchen anders lijf je klooien...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Wanneer ik de gaskleppen omhoog beweeg, doormiddel vd hefboom waar de gaskabel aanzit,
dan gaan de kleppen tegelijk omhoog en sluiten ook alle netjes gelijk, dus dat lijkt me wel okee.
Of gaat het hier niet alleen om? De randen vd gaskleppen zijn mooi scherp en dichten dan ook goed af.
Handeling op de foto hierboven had ik al uitgevoerd, is okee.
Motor gestart terwijl luchtfilter vd carbs af was. Gekeken naar wat de gasschuiven deden tijdens gasgeven, bij de tweede carb reageert de schuif niet.
De carbs eraf gehaald en toen gevoeld aan het inlaatrubber of de 2de cilinder uberhaupt wel zuigt: nou en of!
Daar ligt het dus niet aan.
Ik ga de tweede carb nog eens nauwkeurig onderzoeken! Wat denkt ie wel niet, dat ie hapo voor het lapje kan houden? Nou, mooi niet.
Ik spot wel met mezelf...
Denk dat ik het gevonden heb en als dat zo is...vertoon ik me hier niet meer.
Ik werd overvallen door een regenbui, kom zo weer.
Denk eerder dat je membraamrubber gescheurd is boven waar de gasnaald mee opgehangen is. Mits het zo'n carb is.
Ik kap er voorlopig ff mee, weet het niet meer. Ik dacht dat ik het membraan (dat heel is) plaatselijk dubbel onder het deksel gemonteerd had. Opnieuw gemonteerd, geen resultaat. Ik heb nog naar die naald gekeken en het gaatje waar die in past, niks aan de hand. Heb de naald tijdens het lopen vd motor zowat er uit gedraaid en bijna helemaal naar binnnen, maakt allemaal niks uit! Ook nog met een nylon hamer tegen de carbs aan geklopt, ook geen sjoege.
Voor ik wou stoppen keek ik nog even onder de carbs en zag daar wat druppelen, eerst dacht ik dat het regenwater was, maar het is benzine... Heb ik niet eerder geconstateerd.
Zou de GS mij dan toch de baas blijven?
Dus, jullie moeten nog maar even wachten!