GS550E toonbaar maken

  • Onderwerp starter Onderwerp starter HAPO
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Allan,

ik denk wel dat je het goed hebt, maar hoe het nu precies werkt weet ik ook niet.
Mijn handboek verteld eigenlijk niet zoveel, ook niet over het synchroniseren en het rijker zetten.
Ik heb dan ook geen idee hoe ik de tweede cilinder van een rijker mengsel moet voorzien, zonder de boel in de war te brengen.
Iemand suggesties? Er zijn andere dempers op gekomen, dus dat zal ook wel meespelen.

Ik heb een vd trillingdempers gemonteerd, het propje wat in het stuur is gelast is langer dan ik gedacht had. Het gat zit er nu zo'n twee cm diep in en ik ben er nog niet doorheen.
Boutje is nu iets te lang zodat je op de foto een spleetje ziet. Dit wordt nog veranderd.

trillingsdemperii3.jpg


Verder de bekabeling netjes vast gezet met van die kunstof trekbandjes.
Achterrem gangbaar gemaakt en gekeken naar de ketting. De achteras staat nu op zijn uiterste positie en de ketting kan nog zo'n 5cm op en neer, te veel dus.
Ik moet dus een schakel er tussenuit slijpen. Ook heb ik gekeken naar een kettingpons.
Twee dingen heb ik ''gevonden'' op mn werk en met een aanpassing kan ik de rechter gebruiken.

kettingponsdm7.jpg


De deksels weer gemonteerd, die ik er af had moeten halen ivm kleppenstellen enz.
Ik heb een onderdeel overgehouden:

hoeksteun1ny3.jpg


hoeksteun2rm5.jpg


Een hoeksteun van 25x25mm en 53mm lang. Ik heb geen idee waar die hoort. De steek vd gaten komt met niks overeen en ik heb alle onderdelen vastzitten. :?

Vandaag op mn werk afgebeld, we gaan maar weer eens naar het UMCU en dit keer met een rolstoel taxi.
Plassen gaat goed, wond lekt wel maar dat is niet erg.

:W
 
montagebeugeltje van bobines, onder de middelste framebuis??????????


Whitebee
 
Volgens mij zitten op het frame orginele bevestigingspunten voor de bobines.

Heb je niet je orginele uitlaten vervangen door nieuwe ?? Volgens mij is dit zo'n tussenbeugeltje die op de demper zit geschroeft om hem daarna aan de steun van de voetrusten te bevestigen. Of het beugeltje om het remleidingverdeelstuk of claxons op de kroonplaat te monteren. (Volgens mij heb je je kroonplaten vervangen door een ander type)

Raymond
 
Laatst bewerkt:
Is niet voor de bobines, die hebben hun eigen bevestigingspunten, zie blz 33 en de achtste foto.
Mijn GS had al niet orginele dempers. De dempers zitten goed gemonteerd met losse stalen platen.
Remleidingverdeelstuk en claxon heb ik rechtstreeks op het frame vastgezet. Waarom zou er dan een beugel tussen moeten. Het zou opzich wel kunnen, zal eens kijken.
Kroonplaten heb ik niet vervangen.
 
Nou, ik heb eens in de tekeningen gekeken en bij eerder geplaatste fotos. Is het niet het montagebeugeltje voor de luchtfilterkast aan bovenzijde om hem aan het frame te bevestigen??
Volgens mij komt die qua maatvoering redelijk overéén.

Raymond

edit: Ik bedoel dus daar:
rechterkantluchtfiltereml2.jpg


Kijk maar eens wat boutje positie 13 vasthoud.

air-cleaner-gs550e-1977-1979-usa-partslist-big-SUUSA92944.gif
 
Laatst bewerkt:
HAPO en Robinjo, bedankt voor de uitleg, ik ga nu eens kijken wat ik er mee kan :)

HAPO, verder succes met de GS! Ik blijf het lekker volgen!
 
Ik neem aan dat je de luchtstelschroefen juist heb afgesteld? (aan de bovenzijde v/d carbarateur,moet 3,5 slagen uitgedraaid worden)
En heb je de gasnaald gecontroleerd? Of ze allemaal even hoog staan?
Misschien is de gasnaald van carbarateur 2 naar beneden gezakt??
 
De beugel komt me wel bekend voor maar kan niets vinden in mijn boek.
Zal morgen eens kijken of ik hem ergens kan vinden op mijn GS.
 
Raymond,

kuntstof luchtfilterhuis heeft een vast ophangpunt, zie blz 35 en dan de 15de foto.
 
Laatst bewerkt:
Raymond heeft denk ik toch gelijk,op de tekenig zie je toch ook dat het kunststofhuis een lip heeft,maar daar valt het hoekprofile weer mooi in.
Dat is dan ook gelijk sterker dan alleen op het kunststof ophangen.
 
Het gaat om deze foto dan:

luchtfiltertussenstukgh2.jpg


Ik zal er eens naar kijken, misschien is de stalen steun wel tegen het afbreken vh kunstof ophangpunt.

Yonni: graag gedaan!

AB, ik zal nog eens kijjken naar de luchtstelschroeven. Ik heb niet gekeken naar het aantal slagen. Deze zal toch ook wel afhankelijk zijn vd gemonteerde dempers?
Gasnaalden staan allemaal op de zelfde hoogte. Ik heb het niet nagemeten, maar een hoogte verschil valt me anders wel op.

Roest, bedankt voor de tip.
 
AB, dat dacht ik ondertussen ook!
Raymond bedankt!!
 
Nu is het ook beter te begrijpen waarom je zo,n onderdeel over hield!! :+
Zonder dat hoekprofiel kon je het luchtfilterhuis immers ook probleemloos monteren!! _O-

Succes nog verder!!

Allan
 
Ja, nu snap ik ook het hoogteverschil bij het monteren tov het ophangpunt links vd rode pijl (vorige foto) en het lastige monteren van dat zwarte kunststof ding aan de carbs! |(
:$

Ik kom hier nog op terug...
 
Nou Allan, zo probleemloos ging het anders niet... _O- _O-

Raymond, goed gezien!! :} :Y
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de ondertekening veranderd, haha. kijk maar. _O-
 
Zo, de sleutelblunder gecorrigeerd:

hoeksteun3yo9.jpg


hoeksteun4ik4.jpg


Jongens, bedankt he. Wat zou ik zonder jullie moeten...

Allan, ik heb die stelschroeven 3,5 omwentelingen naar buiten gedraaid, maar dan zitten ze wel erg los. Gegarandeerd dat ze verlopen of er uit trillen...
 
GS 125 VM 24 SS ¾ keine GS 750 ( 20657 ->) VM 26 SS 2½ - 3 1
GSX 250 BS 30 SS 1½ keine GSX 750 BS 32 SS 3½ keine
GS 400 BS 34 SS ¾ - 1½ keine GSX 750 S BS 32 SS 2 keine
GSX 400 BS 34 SS 1½ - 2 keine GS 850 VM 26 SS 5/8 1¼ - 1½
GSX 400 F BS 26 SS 3¼ keine GS 850 BS 32 SS 3½ keine
GS 450 BS 34 SS 2 keine GS 1000 / S / L VM 26 SS 5/8 1
GS 500 BS 32 SS 2 keine GS 1000 / S / L VM 28 SS ¾ ¾ - 1¼
GS 550 VM 22 SS 5/8* 2 GS 1000 / G BS 34 SS 1 5/8 keine
:/ GS 550 BS 32 SS 3½ keine :/ GSX 1000 S VM 32 SS ¾* ¾ - 1¼*
GS 650 G BS 32 SS 1¼ keine GS 1100 BS 34 SS 1½* keine
GS 650 E BS 32 SS 1¼ keine GSX 1100 BS 34 SS 3½ keine
GS 750 (-> 11787) VM 26 SS 5/8* 1¼ GSX 1100 S BS 34 SS 2 keine
GS 750 (-> 20656) VM 26 SS 5/8* 1¾

(http://www.gs-classic.de/index1e.htm Klik daarna op Tipps/Kraftstoffanlage/gemisch einstellen en daarna naar beneden scrollen)

Dit is van een schema van een duitse website,die 3,5 staat voor de luchtschroef,en die "keine" is de pilot schroef die niet op jou carbarateur zit.
Zelf vond ik het ook wel dat ik de schroeven redelijk ver moest uitdraaien....
Had het ook nog nagevraagd op het MF en er antwoorde iemand bevestigend!
Zie: GS550E luchtschroef en traag op toeren
 
Laatst bewerkt:
Deze zin (van De carburateur, C. van Kessel) viel me op, omdat mijn GS ook zo reageert:

Blijft het toerental duidelijk even boven het stationair toerental hangen als je even een stoot gas geeft, om daarna pas terug te zakken naar stationair, dan is het mengsel te arm, de schroeven uitdraaien.

Ik heb het bij mijn favorieten gezet, kan ik het altijd weer even terug lezen. Hiermee ga ik aan de slag!
 
Hmm, Hapo allereerst gefeliciteerd met het vinden van de juiste plaats van het beugeltje. Mijn excuses voor de omslachtige omschrijving, maar ja, ik heb natuurlijk ook geen identiek voorbeeld hier voor mij staan. Eerlijk gezegd, heb ik maar 1 suuz, mijn allereerste motor, een GS400 (1978), hier zat ook nagenoeg zo'n bevestiging en ik moest na 20 jaar toch even graven in die grijze massa. De GS loopt sindsdien nog steeds en zal ik er nooit afstand van doen alhoewel ik er al 16 jaar niet op gereden heb, ja, af en toe even proberen of ie nog draait, en het verrast me dat ie iedere keer nog start.

Die carburateurs ben ik niet helemaal zeker van. Bij de Honda's heb je na een volledige revisie een zogenaamde "idle drop test". Eerst alle schroeven op fabrieks instelling (3,5 lijkt mij wat veel voor mikunies) Meestal is dit 2 tot 2,5 slagen. (Bij amerikaanse carburateurs is het eerder 2,5 bij europese is het eerder 2) Eerst alle carburateurs synchroniseren, daarna stationair afstellen op zo'n 1100rpm. Als alles synchroon is, de stelschroeven uitdraaien (allemaal tegelijk per kwart slag) totdat het toerental ongeveer 50 toeren daalt. Daarna alle schroeven een klein tikkie terug en normaal zit je dan goed.

Traag terugdalen op stationair kan ook duiden op luchtlekkage bij de inlaatspruikstukken. Echter zie je dit gauw genoeg bij synchroniseren. Je krijgt de boel dan nooit echt gelijk.

Succes, en ja, een geweldig leerzaam topic om te lezen. Ik geniet er sowieso van.

Raymond
 
HApo,

Dit is een topic waar ik al jaren op hoopte. Dit verwacht je van een motor-forum. Helemaal te gek. Prachtig om te zien. :)

Mijn complimenten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan