GS550E toonbaar maken

  • Onderwerp starter Onderwerp starter HAPO
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Zuigerveren horen niet te draaien als de motor loopt. :X In het werkplaatshandboek worden de posities van de slotjes nauwkeurig aangegeven zodat ze niet bij elkaar zitten en dan zouden ze tijdens het lopen van de motor wel gaan draaien zodat ze als nog bij elkaar in de buurt kunnen komen met alle problemen van dien?

Tweetakt zuigers hebben pinnetjes zodat je de slotjes niet in de buurt van een spoelpoort kunt zetten.

En stoterstangen roteren waarschijnlijk voor dezelfde reden als kleppen.
 
Moet je me toch eens uitleggen waarom die zuigerveren gaan 'wandelen' als het pennetje losloopt. ;) Dit gebeurt helaas soms met hele nare gevolgschade.
 
Bij een viertakt? in een auto zitten niet eens pennetjes, bij mijn eend moeten ze ook om en om gemonteerd worden, forumlid had ze verkeerd zitten met als gevolg een te lage compressie. Maar die waren zelf zo gemonteerd, nog niet meegemaakt dat ze zelf verkeerd gaan zitten. Tenzij ze misschien zo ver versleten zijn dat ze ook hadden kunnen breken?
 
Goed om te lezen dat de operatie bij je vriendin geslaagd is. Je hebt een hoop trouwe lezers blijkt maar weer die ook meeleven. :') Beterschap!

Blijkbaar heb je de oorzaak van je probleem met de GS gevonden. Ik vind het een beetje lijken op dat blauwe plastic waarin ze vaak metalen onderdelen in verpakken voor het verzenden. Toen ik nog bij Akzo in Oss werkte zag ik bij de TD regelmatig RVS flenzen en pompen enz liggen die in blauw plastic waren afgeleverd. (ik denk ff mee...)

Vwb je werk - veel sterkte! Heb hetzelfde al eens meegemaakt en het is geen pretje. Toch weer een stuk onzekerheid waar je nu niet op zit te wachten. Maar meestal maken ze een doorstart of wordt je benaderd om ergens anders te komen werken. Zeker in de huidige arbeidsmarkt zitten ze overal te springen om personeel. :Y
 
Ik kan me niet voorstellen dat zo'n borgpennetje los kan lopen, zit immers gekrompen.
En als ie al los kan lopen, zal ie niet naar binnen gaan. Pennetje zit in een blind gat.
Naar buiten komen zal ie ook niet, daar wordt ie dan tegen gehouden door de cilinderwand.
Toch?
Pennetje kan wel afbreken, maar dan is er wel meer aan de hand.
Toch blijf ik het vreemd vinden dat er bij mij zo'n olie nevel naar buitenkwam.
Ik heb de zuigers nog opgemeten, ze zijn aan de minimale kant.
Het handboek geeft wel een minimale waarde op, maar geeft niet aan waar je het moet meten.
De zuiger is niet overal even dikwandig en wordt ook niet overal even heet, dus slijt ook niet overal evenveel. Eigenlijk zou je meerdere minimale maten moeten hebben. Bv: een minimale maat bij het zuigerhemd en een bij de zuigerbodem. Bij mij is de zuigerbodem veel kleiner als het hemd...Wat is nu de minimale maat?
De vrije slotspeling vd veren is groter dan de maximale waarde. Gezien de omstandigheden, vervang ik ze niet.
Staat wel op mijn ''lijstje''. Als iemand wat weet te liggen, hoor ik dat graag.
 
Backfire: Matthias heeft het over tweetakten en die hebben idd borgpennetjes in de zuiger zitten, daar waar het slot zit.

Bochtenkoning: leuk meegedacht, maar Gijs Vijs heeft het al verklapt.
Het was siliconenkit...Ik had nieuwe o-ringen gekocht bij een scooterzaak en die waren net iets te klein. Ik heb het dan over tienden van mm's. Ik dacht goochem te zijn en voor de zekerheid een btje siliconenkit tussen te doen, om lekkage te voorkomen.
Nou ja, het heeft niet gelekt, dus het heeft wel geholpen! _O-
Ik heb dus ontdekt dat de siliconenkit die ik gebruikt heb dus niet bestand was tegen benzine, de kit was week geworden...
 
Het sproeien v/d olie zegt nog niet zoveel. Als je de brommert aan het lopen hebt, zal ie de eerste kilometers er meer uitzien als een belgische friettent, dan als een motor. _O-
Als het goed is, moet dat na een paar km veranderen. Zo niet, heb je een probleem.

En mbt die zuigerveren:

Die moeten idd verzet gemonteert worden. Juist omdat ze vrolijk in de rondte draaien.
Dus heb je ze niet goed gemonteerd of de slijtage is te groot, waardoor de ene de ander ïnhaalt)

(Overigens: boutjes floten er zo met de hand in. :} )

:W
 
Hee Gijs dit klinkt wel wijs, maar is het niet:
Die moeten idd verzet gemonteert worden. Juist omdat ze vrolijk in de rondte draaien.
Dus heb je ze niet goed gemonteerd of de slijtage is te groot, waardoor de ene de ander ïnhaalt

:?

De bouten vloiten er zo in? Was ik de draad soms vergeten? _O-
 
mooi dat het weer de beter kant opgaat met je vriendin!!!!
en die stuurgewichtjes zijn echt mooi hoor, ben er bijna jaloers op !!!!

keep up the good work, als ik eens bij je langskom verwacht ik de GS klaar te zijn :)
 
Oei, dan mag ik wel opschieten...
Help, ik word bedreigd. Hmmm, lekker! :9

Hebben jullie het in de gaten? Hapo krijgt praatjes...
 
Laatst bewerkt:
Ja, je hebt gelijk: praatjes vullen geen gaatjes, he? (mijn gaatje ligt in het AZU)
Moet jij morgen niet naar school, jochie? })
 
Ja, je hebt gelijk: praatjes vullen geen gaatjes, he? (mijn gaatje ligt in het AZU)
Moet jij morgen niet naar school, jochie? })
B|


Ik ben al 3 weken klaar met school, examenjaar vwo :) . Morgen moet ik naar Enschede om te kijken voor een kamer *O*
 
Dan wens ik je veel succes morgen!
Ik taai af, mn oogjes worden klein...

:W
 
Zo, ik heb mn oogjes alweer lang open.
Vanmorgen alles gemonteerd wat nog moest en gewacht tot de buren wakker waren.
Ondertussen het helmslot gemonteerd:

helmslotklaar1gb2.jpg


helmslotklaar2qv5.jpg


En toen waren de buren wakker en kon ik de GS weer starten.
De vierde cilinder doet het nu ook!! Joepiedepoepie... *O* *O* Even rookte ie lekker, maar na een paar minuten verdween dat.
Moest even de ventilator van zolder halen, want het blok werd wel heet zonder rijwindkoeling.
Na het installeren weer de GS gestart, maar nu doet de 2de cilinder niet echt mee.
Ondanks dat, loopt de motor veel beter dan eerst. Start ook steeds vlotter. Nu de tweede cilinder nog, ik haal nog een keer de carbs er af. Lukt het dan nog niet, gaat de GS staalcontainer in! :Y
Maar nu ga ik me opfrissen, want ik zweet als een otter. En dan naar het vrouwtje toe.
Morgen kom ik met een filmpje, beloofd!

:W
 
Bowler, heb jij je kamer ''gekregen''?

Mijn vriendin is sinds afgelopen vrijdag weer thuis! Zaterdag kon ik al naar de Centrale Huisartsenpost, met een potje plas. Ze kon een aantal dagen niet plassen, ik kreeg ontstekingsremmer mee ivm een beginnende blaasontsteking. Nu gaat het plassen beter.
Morgen weer naar de Centrale Huisartsenpost: wond lekt bloed...

Ik heb voor de zoveelste keer de carbs eraf gehad, kon niks vinden.
Daarna heb ik een testje gedaan: de chokestang bij carb 2 losgedraaid en met draaiende motor de choke bediend, alleen bij de tweede carb. Toen begon de tweede cilinder wel goed mee te doen! Dus de tweede cilinder kreeg geen mengsel. Het viel me op dat de stationairsproeier een stuk verder naar binnen geschroefd zat dan de andere drie. Ik heb hem op de zelfde diepte afgesteld. Okee okee, niet goed. Weet het wel. Het preciese afstellen doe ik later wel. Kan dat bij iemand, waar ik dan naar toe rijdt?
Ik heb er de spullen niet voor en momenteel de finaniciele middelen ook niet.
Ik neem er genoegen mee, zoals de GS nu draait. Nu maar eerst rijdend maken!

Tweede filmpje:

ImageShack - Best place for all of your image hosting and image sharing needs

Graag commentaar indien nodig...

:W
 
Gaat de goede kant uit, Hans. :Y (Met de plof)

Hopelijk gaat het met het meisje straks ook weer beter!

Groet

Gijs
 
Gaaf om te horen hoe die loopt, klinkt lekker! (zegt een stille lezer...)

Misschien een stom vraagje, maar ik heb een GS650 en ben een tijdje terug één van mijn 4 chromen sierkapjes verloren die aan de buitenkant van de nokkenassen zitten. Nu zit er weer 1tje los en ik heb echt geen idee hoe die dingen nou vast zitten. Ben bang die ook te verliezen en zo een blote motor te krijgen ;( . Er een beetje afwrikken werkte niet, hoe heb jij dat gefixed?
 
Hoi Yonni,

hoe die kapjes vast zitten kun je op mijn topic wel zien: met twee verzonken M5 boutjes.
De laatste vraag vat ik niet. Kun je die ene bout niet loskrijgen?
Het lostrillen kun je voorkomen door bij montage een beetje borgmiddel op de bout te doen. Wel ff de draad in de kop en de bout schoonspuiten met remmenreiniger oid.
Het Loctite verhaal staat ook op mn topic.
 
Laatst bewerkt:
Sommige modellen hebben niet de 2 boutjes waar je zo tegenaan kijkt maar zitten anders vast, hopelijk heb je hier wat aan.

full
 
Klinkt goed je GS!!
Hapo schreef.... de chokestang bij carb 2 losgedraaid en met draaiende motor de choke bediend, alleen bij de tweede carb. Toen begon de tweede cilinder wel goed mee te doen! Dus de tweede cilinder kreeg geen mengsel.

Sluit de choke de luchttoevoer niet gewoon gedeeltelijk af zodat je een rijker mengsel krijgt? Dus niet méér benzine maar minder lucht??
Of is dat niet zo bij de GS carbarateurs?? :?

Beterschap gewenst aan je vriendin en hopelijk komt het allemaal goed met de bike en het werk!!

Gr,

Allan
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan