GS550E toonbaar maken

  • Onderwerp starter Onderwerp starter HAPO
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Het is boven komen drijven...
Cilinder 2 deed eerst niet ''gewoon'' mee, net als de anderen (behalve 4 dan, die deed het helemaal niet).
Ik heb toen de motor aan de praat kunnen houden door met de choke te spelen.
Weten jullie nog dat ik een carb verkloot heb door heb in een wc-ontkalkerbad te doen, zodat de rook er afkwam en die carb zwart werd? Dat was dus deze carb, nr2!

Misschien is het groene kanaal verstopt:

[afbeelding]

Ik zal hem er eens aftrekken en meenemen naar mn werk en dan doorblazen met perslucht.

:W

Misschien dacht ik gelijk actie
ne_nau.gif


Blijf voorlopig wel even
lurker.gif
 
Hehe jij dacht zeker Hapo heeft nachtdienst?? een korte wel te verstaan??

Ik zal hem er eens aftrekken en meenemen naar mn werk en dan doorblazen met perslucht.
09 juli 2008 16.52 :+ :+

Maar we worden inderdaad ongeduldig....beetje doorwerken Hapo!! ;)

Hoe gaat het verder met het vrouwtje?Alles in orde? :/


Zo nu lekker.... :z

:W
 
Ikke nachtdienst? Never! Ik heb ooit in de 3ploegen gewerkt, nooit weer. :N
Vanavond haal ik de stoorzender eraf, gister was het weer te slecht en ik had bezoek.
Met het vrouwtje gaat het best goed, hobbelt al aardig rond. Vandaag gaat ze voor het eerst thuis bezig met de fisiotherapie.

:W
 
Ja, zeker weten! Een pak van mn hart. Fisiotherapie is zeer goed gegaan. Zelf vindt ze dat ze die 25miloen€ verdient heeft...(ik ook, want dan krijg ik de helft wel mee _O- )
Wat ook fijn is: belastinggeld is binnen, dus ff geen geld zorgen.
Kan het suusje ook binnenkort rijden!
Ik heb mn eten door de strot en ga zo hard aan het werk, want jullie wachten met smart.
Kettinpons is ook klaar, komend weekeinde de ketting voormekaar maken.

:W
 
Weten jullie nog dat ik een carb verkloot heb door heb in een wc-ontkalkerbad te doen, zodat de rook er afkwam en die carb zwart werd? Dat was dus deze carb, nr2!

In die rommel zit alkalische soda , wat in een mum tijd alu (en zeker gietalu) wegfreet (daarom ook de zwarte laag die er dan opkomt).

Ik denk dat deze aan de binnenkant iets van je carb weggefreten of blijvend dichtgekoekt heeft.
 
Daar kom ik morgen gauw genoeg achter. Ik heb het carbblok er al af. Misschien vind ik straks al wel wat...
 
Nou, en nu naar de schuur dan.... en niet meer eruitkomen voordat je het probleem hebt gevonden.

Je krijgt bij deze een taakstraf opgelegd omdat je vandaag nog niets gedaan hebt.
 
:(

Niets gedaan? Nou zeg, ben hartstikke druk geweest...
Ik heb carb2 nu helemaal kaal en ga zo koffie drinken en filmpje kijken.
Jullie wachten maar mooi. Das jullie taakstraf, omdat ehhh
het alweer regent, jullie zo ongeduldig zijn, zo aandringen, niet van ophouden weten en vevelend zijn en en...?! :P

:W
 
Mooi, ga zo naar de kroeg, potje darten met mijn maten. Hoef ik niet de hele avond te controleren of ik HAPO wellicht nog had kunnen helpen. Hey om 01:55 is er "Biker build of" op Discovery. Misschien gaat het wel over carburateurs. :P

Op Net5 "Something's gotta give." hmmm, iets moet benzine geven. interessssannnt HAPO, goed keuze, even een avondje voor de buis.

Groetjes aan de Vrouw en tot morgen.

Dutchy
 
AAHHHHHHHHHHHRRRRGGGGG, ik kan dat woord (carburateur) niet meer lezen!
Plaaggeest.
Wie heeft het er over dat ik morgen post?
full


Groeten doe ik aan de baas...
 
Het is morgen (00:33) een nieuwe dag. Waar staan we Hapo. Fris en er lekker tegen aan.

Back to basic. Alle kanaaltjes controleren, sproeiers schoon, membraan controleren.

Daarna nummer 2 terug in het rek. ff de gasklepjes synchroniseren in de bankschroef. Het gehele rek terug monteren, sleuteltje om en vroemmmmm.

Ons ff posten hoe geweldig ie loopt. Wij terug met felicitaties....


Hmmm, geweldige dag die Vrijdag 11 Juli. 454 dagen sinds het begin. Misschien tijd voor een Kawasaki 454ltd.

Morgen is het zaterdag. Can't you, feel a, brand new day...... Uit welk nummer/ film komt deze tekst ??
 
Stug volhouden, he?
454dagen...goh, das 1dag per onderdeel. Valt wel mee dus!
Wizzard of Oz. Makkie, heb je niks moeilijkers?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een van de twee problemen gevonden, nl de stationairsproeier zat plaatselijk dicht.
In die sproeier zit een gaatje in de lengterichting, maar ook 3 gaatjes er haaks op en dwars door die sproeier heen. En die zaten dicht, er kwam wit poeder uit.
Het kanaal waar die sproeier in zit, staat in verbinding met doorlaat waar ook de gasklep in zit en staat ook in verbinding met de stationairstelschroef (en het blauwe kanaal).

full


Als het goed is moet de motor nu gaan reageren op de stand vd stationairstelschroef.
Waarom de gasschuif niet omhoogkomt bij gasgeven, heb ik niet kunnen ontdekken.
In de gasschuif zit een gaatje, maar ik kan blazen wat ik wil.
Ik snap ook niet wat daar gebeurd, zie onderstaande tekening (blauwe pijlen in het bovenste gedeelte vd carb).

full


Morgen eens kijken hoe het bij een vd andere carbs zit...
 
Laatst bewerkt:
Ik test de gasschuiven altijd even met behulp van de stofzuiger. Gewoon de slang aan blokzijde van de carburateur, gasklep openen en de schuif moet omhoog gaan.

Doet hij het niet, dan heb je een membraan probleem. gescheurd of niet goed gemonteerd.

Raymond
 
ALs je door de bovenste gaatjes blaast moet de gasschuif omhoog gaan, zo niet dan is of je membraam lek, of gaatje in de zuiger verstopt zodat de inwendige druk niet weg kan (lichtblauwe lijn) of kanaal zit verstopt.
 
Ik test de gasschuiven altijd even met behulp van de stofzuiger. Gewoon de slang aan blokzijde van de carburateur, gasklep openen en de schuif moet omhoog gaan.

Doet hij het niet, dan heb je een membraan probleem. gescheurd of niet goed gemonteerd.

Raymond

Die komt in mn boekie ..nooit aan gedacht _O-
 
Het is een tijdje geleden maar ik heb het geloof ik getest door met het luchtpistool in de ovale opening (airbox kant) boven de venturi te blazen, ging sneller als de stofzuiger halen, of zelfs gewoon met de mond??? Ga thuis eens proberen met een reservesetje.
 
Karen, met een luchtpistool lijkt mij niet zo verstandig. 6 of 8bar is wel erg hoog (lijkt mij niet zo goed voor het membraan), of je moet de druk kunnen instellen. Of het pistool verder van de carb afhouden. Met de mond blazen is wel een goed idee.

Ik heb het toenet gewoon lekker met de mond gedaan (ik hoef maar iets te blazen, dus mijn ogen heb ik nog) en de schuif gaat netjes omhoog en na het blazen ging de schuif ook weer braaf naar beneden. Ik heb het vergeleken met carb 1, omdat ie ook van het rek gemonteerd was, en er is geen merkbaar verschil.
Ik weet niet wat de oorzaak geweest is, maar het zou me niet verbazen als wanneer de carbs weer gemonteerd zijn, de schuif toch niet omhoog komt bij gas geven.
Ga zo boodschappen doen en dan ga ik weer verder prutsen...
 
Mischien ergens een carbblokje voor een paar knaken op de kop tikken en eens uitwisselen ?
Lijkt me zinniger dan al dat doelloos gezoek en gepruts.

Toch blijf ik bij mijn veronderstelling dat die alkalische soda iets opgefreten heeft.
 
Mischien ergens een carbblokje voor een paar knaken op de kop tikken en eens uitwisselen ?
Lijkt me zinniger dan al dat doelloos gezoek en gepruts.

Toch blijf ik bij mijn veronderstelling dat die alkalische soda iets opgefreten heeft.


kap nou!!!!

Je hebt wel gelijk maar ben zo benieuwd naar de oorzaak :)
 
Natuurlijk mik je er geen 8 bar in! :N Beetje subtiliteit is wel gewenst, regelaar van vriendliefs compressor staat ook op 3 bar ofzo en je doet het van een afstandje ja ;)

May the 550 force be with you! :W
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan