Hallo jongens,
de operatie is goed gegaan en rontgenfoto laat een goed beeld zien.
Nu de revalidatie nog. Normaal gesproken hoeft dit alles geen probleem te zijn, maar mijn partner is al ruim 10 jaar chronisch ziek: SLE... dat is een auto-immuunziekte, dwz het afweersysteem is naar de kloten. Door jarenlang prednison gebruik, heeft ze nu dus botnecrose en daardoor al een kustknie en nu dus een kunstheup. Nog even en ze is bionisch ofzo!
Over mijn werk niet veel nieuws, wel wordt er steeds meer weggehaald door toeleveranciers en seviceverleners. Van werken komt niet veel. En deze week ben ik verder vrij. s' Middags naar het AZU, dus ik heb nog tijd voor mezelf.
Goed, mn GS. Hoe is het daarmee? Morgen wil ik de uitlaten verder vastzetten (bij de collector), de tank erop, de slangen weer aansluiten en de accu aansluiten.
Dan volgt er weer een start!
Maar wat ben ik nu tegengekomen?
Bij de vierde cilinder zaten de olieschraapveren niet goed, dwz de sloten zaten zowat tegenover elkaar:
Eigenlijk snap ik dat niet, ik heb ze volgens het boek in de cilinder gedrukt. Ze kunnen toch niet tijdens het draaien vd motor tov elkaar verdraaien? Heb zeker (weer eens)zitten slapen tijdens montage.
De carbs waren toch hoofdzakelijk de boosdoeners, ik heb ze uitelkaar gehaald en tot mijn verbijstering kwam ik dit tegen
:
Sommige stukken zaten onder het filter opgehoopt...Andere stukken versperden de doorgang vd slangen.
Heb geen idee wat het is. Gijs Vijs, jij weet wel eens wat (heb ik gehoord), heb jij enig idee?
Ik dacht dat de koppakking lek was, maar dat was niet zo. Wat ik wel weer vreemd vind is dat de dikte vd koppakking 1,45mm is en de dikte vd afdichtingsringen 1,60mm.
Dus de rubberringen worden maar 0,15mm samengedrukt! Lijkt mij wel erg weinig.
Ik heb ze weer gewoon gemonteerd.
Ook heb ik de verbrande kabel gerepareerd:
Chris, je had toch commentaar geleverd (en dat mag rustig) op de roestplek op mn stuur en ik reageerde met dat er nog iets op kwam? Welnu:
Mooi genoeg?
Het helmslot is ook klaar, moet alleen inelkaar gezet en gemonteerd worden.
Al met al toch wel lekker bezig geweest!