GS500 Topic #13

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bij 4 van de 5 GSjes gaan juist die kapot...
Dus vrees idd voor Arnold-D dat het dat wel eens kon zijn dan... ;(
Tja, dus ik heb wel slechte big-ends '(
Hoelang gaat z'n big-end nog mee, als je hem al voelt?
met 45.000km op de teller!


Hij trekt verder nog wel erg goed, blijft nog stationair lopen. komt makkelijk tot de 11.000 toeren.
 
Tja, dus ik heb wel slechte big-ends '(
Hoelang gaat z'n big-end nog mee, als je hem al voelt?
met 45.000km op de teller!


Hij trekt verder nog wel erg goed, blijft nog stationair lopen. komt makkelijk tot de 11.000 toeren.
Geen idee...Ondertussen mooi naar een nieuw blokje uitkijken dus!! :/
 
is auto-olie!
Maar er rijden er nog best wat met die olie in een motor, zonder slippende koppeling etc.
En dat is dus 10w40, ook half synthetische olie.

En ik wil er geen dure olie in gooien, pas nog 1liter shell-olie erin gemikt, nu alweer op. dus vind het zonde om daar steeds 10euro voor te betalen.

Tsja ik heb ook wel eens olie van de Action in de GS gehad, ongeveer 5 min, om de troep van de revisie weg te spoelen :+

Maar ik denk dat je de gok best kan wagen hoor, maar het is mij al is gelukt een GS koppeling er tussen heen te branden... en dat tikt ook hard aan (tenzij je de boel overzet uit een kapot gelopen blok).
 
Olie pijlen is simpel toch?

pijlstok eruit draaien, schoon maken, er in steken, dan weer eruit trekken. Als het goed is, mag je de pijlstok er weer in draaien.


En ik ga de gok wagen op action olie denk ik.
 
Weet iemand waar aan een koplamp + bevestigingskit te geraken voor een GS?
(of gewoon al een keywoord waarop'k kan zoeken, maar met "GS500 headlight" kom'k alleen maar aparte koplampen zonder dat de 'bevestigingskit' erbij zit :+)


In December bij Louis gekocht, Koplamp 74,95 en lampbeugelset 19.95.
Trouwens een perfecte koplamp met een BAK Licht!


Marc
 
Olie pijlen is simpel toch?

pijlstok eruit draaien, schoon maken, er in steken, dan weer eruit trekken. Als het goed is, mag je de pijlstok er weer in draaien.


En ik ga de gok wagen op action olie denk ik.

Jawel, maar het is nogal eens voorgekomen dat men dacht dat je de peilstok er weer helemaal in moest draaien voor het peilen.
 
Vandaag mijn GS'en ontmanteld, de achterbrug eruit voor de kettingset :) Alleen... nou kwam ik dit tegen bij mijn klokjerondblok:

[IMG=600]http://i283.photobucket.com/albums/kk288/vuile_beunkoe/Foto050.jpg[/IMG]

En zo is de uitgaande as bij mijn 50DKm blok:

Foto055.jpg


Vraag is, is dit een bekend probleem bij GS'en? Er is zo nog wel mee te rijden... maar beste is een nieuwe uitgaande as.

Overigens ook mijn nieuwe tandwiel gemonteerd, en mijn velg schoon gemaakt :') :P

[IMG=600]http://i283.photobucket.com/albums/kk288/vuile_beunkoe/Foto056.jpg[/IMG]

En nog 1 maal de horror van het oude tandwiel :X

[IMG=600]http://i283.photobucket.com/albums/kk288/vuile_beunkoe/Foto059.jpg[/IMG]
 
ook nog op de bok, maakt dat nog veel uit, ipv rechtop? op 2 wielen?

En hoe zit het als je de voorpoten 1cm hebt laten zakken? :+

Ja dit kan schelen :Y

Volgens mij is het zelfs beter om de motor niet op de kbok te zetten bij het peilen van de olie, omdat de motor op de bok toch wat naar voren helt :Y
 
Vandaag mijn GS'en ontmanteld, de achterbrug eruit voor de kettingset :) Alleen... nou kwam ik dit tegen bij mijn klokjerondblok:

[afbeelding]

En zo is de uitgaande as bij mijn 50DKm blok:

[afbeelding]

Vraag is, is dit een bekend probleem bij GS'en? Er is zo nog wel mee te rijden... maar beste is een nieuwe uitgaande as.

Overigens ook mijn nieuwe tandwiel gemonteerd, en mijn velg schoon gemaakt :') :P

[afbeelding]

En nog 1 maal de horror van het oude tandwiel :X

[afbeelding]
Woow, die as heeft z'n beste tijd wel gehad..

Ook veel voelbare speling als je het nieuwe tandwiel erop zet?
Want dat beetje speling geeft natuurlijk een beste klap van gas dicht enz, lijkt me.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag mijn GS'en ontmanteld, de achterbrug eruit voor de kettingset :) Alleen... nou kwam ik dit tegen bij mijn klokjerondblok:

[afbeelding]

En zo is de uitgaande as bij mijn 50DKm blok:

[afbeelding]

Vraag is, is dit een bekend probleem bij GS'en? Er is zo nog wel mee te rijden... maar beste is een nieuwe uitgaande as.


asvervangen3.JPG


asvervangen4.JPG


Ja is een bekend probleem, het tandwiel heeft een hogere hardheid als de as :') En door die beroerde bevestiging met een seegerring lubbert de splinevertanding vanzelf uit. En ja je kan hier nog wel mee rijden, maar met je huidige speling word dit heel gauw erger. Wellicht dat je je nieuwe tandwiel vast kan puntlassen.

Of de beste oplossing; koop een Honda, daar zijn dergelijke componenten wel goed geconstrueerd *O*
 
:^

Oorzaak: Niet op tijd peilen en te lang doorijden met te weinig olie.

Zelfs een GS-blok houdt er dan mee op :Y
Owja...Ik wou vandaag na mn ritje nog even peilen! :')
Had ik voor ritje gedaan...Met koude olie dus, kwam net iets boven full uit, hoeveel zal er dan nu inzitten bij warme olie??

En mijn persoonlijke favoriet, de onwetenheid hoe je de peilstok af moet lezen _O-
_O- _O-

Olie pijlen is simpel toch?

pijlstok eruit draaien, schoon maken, er in steken, dan weer eruit trekken. Als het goed is, mag je de pijlstok er weer in draaien.


En ik ga de gok wagen op action olie denk ik.
Als de olie warm is...
 
Nouja, de honda's die ik had, hadden eenzelfde constructie als de GS hoor :+ Maar ik denk idd dat puntlassen het beste is, en dan het tandwiel in belaste toestand positioneren
 
Owja...Ik wou vandaag na mn ritje nog even peilen! :')
Had ik voor ritje gedaan...Met koude olie dus, kwam net iets boven full uit, hoeveel zal er dan nu inzitten bij warme olie??

Uhm, volgende keer maar ff peilen met een warm blok inderdaad. Maar volgens mij scheelt het niet superveel :N
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan