GS500 Topic #13

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mijn kleppen van de gs zijn pas afgesteld maar ik heb die klappen ook hoor.
Volgens mij hoort dat gewoon bij een open uitlaat, ken meerdere gs rijders die dat hebben.
Neemt niet weg dat het vet klinkt:P

Als ik met de dodemansknop ga spelen dan komt er een dikke vlam uit }) maar ik doe dat zelf niet te vaak, de 1 zegt dat het slecht is en de ander weer dat het niet uitmaakt :? (weet één van jullie dat trouwens?) dus ik doe het zelf maar incidenteel.

Zo heb ik mijn ori demper naar de knoppe geholpen ;) maar boeit me niet omdat er toch een ander op ging :') Nu doe ik het nog wel eens, al is het natuurlijk niet bijzonder geweldig voor je kleppen en uitlaatdemper ;)
 
Je gaat door voor de hoofdprijs :P
Mooi, Weet ik dat ook, want het klinkt wel leuk.

Was wel irritant vandaag, Ik reed van me pa naar huis,. (Amersfoort naar Bennekom binnendoor)
Ik amersfoort toen ik vertrok, Kwam ik al politie tegen, ik kwam net vol-gas een tunneltje uit rijden, en toen ik er uit was, kwam er politie de hoek om rijden, Dus rustig lage toeren rijden.

Ik kwam in bennekom, weer politie, dus weer weinig gas geven :P en later nog een keer politie..
Dus ik moet wel weer ff op-passen, met de eerste dag weer eindelijk herrie te maken.. :+

+ dat ik door het dorp hier reed, en best hard iemand inhaalde + veel toeren, en ik er toen achterkwam dat er kerk was, die net was afgelopen _O- (reed voor de kerk)...
Vonden ze niet zo heel erg leuk volgens mij :)
 
Ik ben m'n motor langzaamaan weer in elkaar aan het zetten nu alles terug is van de poedercoater, maar ik moet nog even nieuwe lagers gaan bestellen (die sneuvelen natuurlijk door de oven bij de poedercoater). Bijna alle lagers weet ik, behalve de binnenmaat van het grote naaldlager in dat hefboomgeval wat bij je achtervering en -brug zit (ben dat lager kwijt :?). Heeft iemand héél toevallig een overzichtje waar dat in staat? Zo ja, klopt de rest?

[q]Voorwiel
2x kogellager 6302NS d=15 D=42 B=13

Achterwiel
2x kogellager 6303Z d=17 D=47 B=14

Achterbrug
2x naaldlager as TA2230Z d=22 D=29 B=30
2x naaldlager vering d=17 D=24 B=25

Hefboom achtervering
2x naaldlager midden d=17 D=24 B=25
1x naaldlager links d=17 D=24 B=25
1x naaldlager rechts d=?? D=27 B=28?[/q](d=binnendiameter, D=buitendiameter, B=breedte)

En vergeet ik nog lagers, behalve de balhoofdlagers?
 
Laatst bewerkt:
Beste GSers

Ik ben normaal meer actief in een andere gedeelte van MF,
maar ik heb hier nu ook even een vraagje.

Ik zit er over te denken om een GS 500 aan te schaffen naast mijn zx6r
Deze GS wil ik dan gebruiken voor woon-werkverkeer. (in mijn geval woon-schoolverkeer)

Hiervoor moet ik iedere dag 35 km over de a1 en a9, richting amsterdam,
Oftewel, veel filerijden.
Nu is mijn zx6r een keer erg heet geworden in de file.
Zo heet dat ik er echt niet blij mee was.
Nu is een GS natuurlijk luchtgekoeld, en ik vroeg me af of dit dan geen problemen zal veroorzaken op een warme zomerdag.

Verder zoek ik een betrouwbare motor, wat tevens het punt is waar ik een beetje aan twijfel.
Graag hoor ik jullie ervaringen hierover.

Alvast bedankt
Gr JeGo

Eerst even vloeken in de kerk: filerijden gaat erg makkelijk met een Honda Dylan of andere kleine scooter. Goedkoop, cvt, ultrazuinig, smal en handelbaar. Voor bijna 3000 euro heb je een nieuwe (!) Dylan die makkelijk 1 op 25 moet kunnen halen. Onze Dylan loopt eerder richting 1 op 40 dan 1 op 25, maar die rijdt erg veel in de stad.

Maar de GS500 is ook heel goed bruikbaar. Ik heb een olietemperatuurmetertje en die wijst af en toe wel eens 120 graden aan. Als je volgas aan komt knallen en dan direct de file induikt, loopt de temperatuur erg op. Rij je rustig en ga je vanuit dat rustige tempo de file in, zal het wel meevallen met de hoge temperatuur. Bovendien is een GS-je smal, het gebeurt slechts zelden dat ik er niet tussendoor kan. Voor het echte stilstaan heb je dus een kingsize toersloep voor je neus nodig.
Ik heb er wel een olietermometer in zitten en daar kijk ik ook af en toe op. Bij de GS meet zo'n vulplug-vervangende termometer de temperatuur in de olie zelf, waardoor de aanwijzing betrouwbaar is.
 
Turtle Wax is bij mijn weten geen poetsmiddel maar een polijstmiddel voor na het poetsen, waardoor je hem makkelijker kan wassen etc.

Correct me if I'm wrong.
 
Zou turtle wax iets zijn om m'n GS-je mee te poetsen?

Eerst gewoon met spons en sop wassen, vetvrij maken. Daarna turtle wax en je GS glimt als een malle:

[IMG=500]http://i283.photobucket.com/albums/kk288/vuile_beunkoe/HPIM2267.jpg[/IMG]
[IMG=500]http://i283.photobucket.com/albums/kk288/vuile_beunkoe/Foto779.jpg[/IMG]
 
Of meguiars :Y

Voor:

nmx7px.jpg


Na:

1678mzm.jpg


En de onderste is nog in de schaduw genomen ook :)
 
Laatst bewerkt:
Mooi, Weet ik dat ook, want het klinkt wel leuk.

Was wel irritant vandaag, Ik reed van me pa naar huis,. (Amersfoort naar Bennekom binnendoor)
Ik amersfoort toen ik vertrok, Kwam ik al politie tegen, ik kwam net vol-gas een tunneltje uit rijden, en toen ik er uit was, kwam er politie de hoek om rijden, Dus rustig lage toeren rijden.

Ik kwam in bennekom, weer politie, dus weer weinig gas geven :P en later nog een keer politie..
Dus ik moet wel weer ff op-passen, met de eerste dag weer eindelijk herrie te maken.. :+

+ dat ik door het dorp hier reed, en best hard iemand inhaalde + veel toeren, en ik er toen achterkwam dat er kerk was, die net was afgelopen _O- (reed voor de kerk)...
Vonden ze niet zo heel erg leuk volgens mij :)

Die kan ik nog overtreffen,

Wist hier iemand dat Mercedes Vito bestelbusjes gebruikt worden als lijkwagen ?

Wel,... hmm nou ik niet.

Er reed er een op een van mijn favoriete stuurweggetjes ongeveer 60 (mag daar 80, rijd daar 100) Maar er waren net te veel tegenliggers om die rij auto's (stuk of 8) in een keer in te halen, dus in 3 keer gedaan. Pas toen ik de Vito aan het inhalen was zag ik dat er een soort doek op de achterruit zat en 2 zwarte vlaggetjes op de motorkap :X

Denk dat ik die mensen wel wat stof ter discussie heb gedoneert :o
 
zo! zelfs de velgen zijn in zilver veranderd!

:Y Wonderspul

Ik heb toch maar 2 suzuki emblemen gekocht (15 eurie per stuk :X ), maar het ziet er wel een stuk beter uit.

En ik moet ook nog nieuwe spiegels hebben.
Die er nu opzitten verbuigen als je boven de 130 km/h komt :/
 
Laatst bewerkt:
@Pinjow,

Spiegels hebben ergens een scharnier met een bolletje. Dit scharnier goed schoonmaken (remmenreiniger), dan een stukje gaan rijden zodat ze goed staan. Daarna voorzichtig de spiegels met een druppeltje snellijm (of locktite) er tussen - eventueel voorzichtig losschroeven. Zolang je ze niet meer verstelt, staan ze altijd goed.



Wil je ze na een paar jaar wel verstellen en ze willen niet meer los, kan je er een klein brandertje op zetten. Dan brand je ze zo los.
 
Laatst bewerkt:
dat van de spiegels heb ik ook :S
heb nu weer 2 dezelfde maar ga ze idd ook vastlijmen.

Nou mijn gs starte vrijdagavond moeizaam maar hij starte, op dit moment krijg ik geen kick van de startmotor helaas.
Maar ik ga eerst maar een goed stuk rijden zodat ik zeker weet dat me accu opgeladen is en dan eens kijken of die het wel weer doet.
 
Iemand nog een prima lopend GS500 blok over? Ik heb de mijne vandaag weggebracht naar een revisieboer om 3 afgebroken uitlaatbouten los te beuken, en om de voorste blokbout incl. vastgeroeste bussen eraf te halen, maar misschien is het goedkoper om een compleet ander blok te kopen ipv deze kerel voor 65 euro per uur aan de gang te zetten..
 
Ga ik proberen!

@ Vuile Beunkoe:

Jij zit ook op Fok! of niet? :P

Juh :') jij ook begrijp ik... Maar als wie? :P

vandaag de GSXR kont door midden geslepen, 4 cm smaller gemaakt, en vanavond weer aan elkaar zetten :)

[IMG=400]http://i283.photobucket.com/albums/kk288/vuile_beunkoe/Foto999.jpg[/IMG]
[IMG=400]http://i283.photobucket.com/albums/kk288/vuile_beunkoe/Foto997.jpg[/IMG]
[IMG=400]http://i283.photobucket.com/albums/kk288/vuile_beunkoe/Foto996.jpg[/IMG]
[IMG=400]http://i283.photobucket.com/albums/kk288/vuile_beunkoe/Foto008.jpg[/IMG]
[IMG=400]http://i283.photobucket.com/albums/kk288/vuile_beunkoe/Foto009-1.jpg[/IMG]

eerstvolgende wat op de planning staat is een nieuwe poort/schutting, dan kan ik daarna de GS fixxen met voldoende ruimte :)
 
Eerst even vloeken in de kerk: filerijden gaat erg makkelijk met een Honda Dylan of andere kleine scooter. Goedkoop, cvt, ultrazuinig, smal en handelbaar. Voor bijna 3000 euro heb je een nieuwe (!) Dylan die makkelijk 1 op 25 moet kunnen halen. Onze Dylan loopt eerder richting 1 op 40 dan 1 op 25, maar die rijdt erg veel in de stad.

Maar de GS500 is ook heel goed bruikbaar. Ik heb een olietemperatuurmetertje en die wijst af en toe wel eens 120 graden aan. Als je volgas aan komt knallen en dan direct de file induikt, loopt de temperatuur erg op. Rij je rustig en ga je vanuit dat rustige tempo de file in, zal het wel meevallen met de hoge temperatuur. Bovendien is een GS-je smal, het gebeurt slechts zelden dat ik er niet tussendoor kan. Voor het echte stilstaan heb je dus een kingsize toersloep voor je neus nodig.
Ik heb er wel een olietermometer in zitten en daar kijk ik ook af en toe op. Bij de GS meet zo'n vulplug-vervangende termometer de temperatuur in de olie zelf, waardoor de aanwijzing betrouwbaar is.

Uhm met file rijden heb ik weinig ervaring, behalve een keer in DL en toen hield ie het goed. Wel heb ik 2x met een GS500 meegereden als verkeersregelaar tijdens een nachtmarathon. En dan rijd je soms meer dan een uur onafgebroken met snelheden net hoog genoeg om niet met slippende koppeling te rijden. En dat heeft ie prima volgehouden.

Over de kwaliteit tsja, ik heb er 35dkm mee gereden en nu moet ik even roepen dat ik hem niet in briljante staat gekocht heb. Maar er zijn zeker kwalitatieve missers, maar als je een 2e vervoersmiddel erbij hebt kan je die wel altijd cheap verhelpen want onderdelen kosten geen drol :P

Bedankt voor jullie antwoord.

Dat file rijden zal dus niet echt noemenswwardige problemen opleveren
En zoals gezegd zijn onderdelen lekker goedkoop. Dit was ook een van de redenen dat ik aan een GS ben gaan denken,
Aangezien ik dan ook van plan ben om hem zelf te onderhouden.

Hardstikke bedankt, ik ga is rustig (heeft nog geen haast) rondkijken naar een GS. :W
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan