Gereedschap deel XI "Tool Time"

Status
Niet open voor verdere reacties.
A

Anoniempje313

Guest
Show hier dus al je nieuwe/oude/verse/vage/gejatte/gevonden/antieke/zelf-bedachte gereedschap dat je met de sleutelaars wilt delen!​

Gereedschap gerelateerde Links:

Handige topics wat betreft het gebruik van gereedschap:

images

Laatst bewerkt door een moderator:
a
Altijd al een darm onderzoek willen doen? :P

http://www.aldi.nl/aldi_videoscoop_48_5_16057_25857.html?et_cid=1&et_lid=1
[afbeelding]

Is het wat voor 50 euro of kan ik voor dat geld wel betere vinden? Het is natuurlijk iets wat je maar weinig gebruikt dus dan schaf ik het niet voor 250 euro aan...

Nou, gekocht en goed bevonden.
Je kan het beeld draaien en spiegelen, beeld kan lichter en donkerder10 niveaus, bij de camera 4 LED's die ook 7 verschillende lichtsterktes kunnen geven.
Zitten 3 opzet stukken bij, een haakje, een magneetje en een spiegeltje (al heb ik mijn twijfels over het zicht daarin, maar kan je altijd zelf een betere op zetten).
Waterdicht tot 1 meter.
Camera heeft 640x480 pixels

Voor 50 euro klaag ik nog niet.

Mijn TengTools 3/8 setje is binnen. Nog niet veel mee kunnen werken, maar lijkt net spul te zijn. Ook lekker compact.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Vooral opvallend hoe veel kleiner de Teng doppen zijn, op dezelfde maat
[afbeelding]

Totaalplaatje:
[afbeelding]

Heb hem ook, de oude versie tenmiste, maar werkt top!

Even moeilijk doen met foto's, maar zo moet het volgens mij lukken:

[afbeelding]

Het zijn 4 momentsleutel type 6391-50 en allerhande opzetstukken (ratels in allerlei maten, maar ook opzetstukken voor bitjes, enz).

Kniksleutels, zo noemen wij ze op werk. Dit soort sleutels zijn voor thuis gebruik minder interessant omdat je ze afsteld op een vast moment. Worden in productie omgevingen gebruikt. Wij gebruiken ze bijv. Voor het bouwen van trucks. Je moet je voorstellen dat elke verbinding een voorgeschreven moment (met tolerantie) heeft. Alles gebeurd weliswaar met accu- of lucht gereedschap maar als back up of voor het natrekken van problematische verbindingen zijn deze sleutels ideaal. In zulke situaties is het een must dat tooling niet (eenvoudig) aan te passen is.

messing werkt aardig :Y

:^

Stripje messing, mm of 2 dik, 15 á 20 mm breed, liefst vastgezet in iets van een heft/handgreep.
Dit stripje gebruik je dus om, met de vertanding van de vijl mee!, de vervuiling/spaantjes uit de vijl te stoten of schrapen. Messing vormt zich naar de vertanding waardoor de rotzooi netjes verwijderd wordt zonder dat je de vijl sloopt. Vernoemde vijlborstel werkt ook goed trouwens maar echt vastzittende resten krijg je er niet mee weg.

Zoetvijlen trouwens eerst volkrijten, komt het vijlresultaat en het gemak van schoonmaken ten goede. })

[edit]
zie net dat de uitleg hierboven al gegeven is. :z
Wat koper betreft...., klopt, maar is zo zacht dat het echt minder makkelijk hardere stukjes er uit krijgt.
[/edit]

Laatst bewerkt:
:^

Stripje messing, mm of 2 dik, 15 á 20 mm breed, liefst vastgezet in iets van een heft/handgreep.
Dit stripje gebruik je dus om, met de vertanding van de vijl mee!, de vervuiling/spaantjes uit de vijl te stoten of schrapen. Messing vormt zich naar de vertanding waardoor de rotzooi netjes verwijderd wordt zonder dat je de vijl sloopt. Vernoemde vijlborstel werkt ook goed trouwens maar echt vastzittende resten krijg je er niet mee weg.

Zoetvijlen trouwens eerst volkrijten, komt het vijlresultaat en het gemak van schoonmaken ten goede. })

[edit]
zie net dat de uitleg hierboven al gegeven is. :z
Wat koper betreft...., klopt, maar is zo zacht dat het echt minder makkelijk hardere stukjes er uit krijgt.
[/edit]

*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*

Dat uitstoten doe je dwars op de vijl. Kan met koper, maar ook met een stukje aluminium. Door het materiaal over de vijl te stoten, neemt het de vorm van de vertanding aan en zo reinig je de vijl dus.

*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*

Dat uitstoten doe je dwars op de vijl. Kan met koper, maar ook met een stukje aluminium. Door het materiaal over de vijl te stoten, neemt het de vorm van de vertanding aan en zo reinig je de vijl dus.

Bedoel dus ook met de hoek van de 'tanden' mee, dubbelgekapte vijl van beide kanten dus.
Iig niet met de vijlrichting mee. O-)
Persoonlijk geef ik de voorkeur aan messing, koper en alu blijkt vaak net te zacht. :/

Laatst bewerkt:
Heren,

Ik ben opzoek naar een meter om mijn carburateurs mee te synchroniseren. De enige meter welke ik tegenkom op internet is de Carb Tune Pro. Zijn er nog mooie alternatieven, of is de Carb Tune Pro de beste keuze?

Ik kan het mij ook niet voorstellen dat er naast Carb Tune Pro geen andere goede meters zijn, maar zodra je zoekt op carburateurs synchroniseren kom je alleen maar de Carb Tune Pro tegen.

Ik ben wel benieuwd naar wat andere forumleden voor meter gebruiken om te synchroniseren? :)

Ik kan je de EFKA vacuüm meter set aanraden. Ook de eigen merk set van Louis.de of de door hun verkochte Boehm sets zijn prima te gebruiken.

trixo ,
De kop beweegt naar voor en achter, is ook nog draaibaar en kan er af voor horizontaal frezen.

Verticale hoekplaat geeft wat extra hoogte en zijdelingse verstelling,
Nu zit er een draai kantel tafel op maar er kan ook een vaste hoekplaat op.
En zo.n ding heeft weer de bevestiging op andere plaats zitten.

Wat bedoel je met budget, heb je het dan over 1000 euro of minder?
Dan ga je de kant van zoiets op marktplaats Advertentie 915868290.
Min of meer een kolomboormachine met een kruistafel er onder.
En dan is er ook nog wel iets als de HBM X1 maar dan kan je denk ik beter een avond goed gaan stappen van die centen.
Zelfs de oude freesbankjes van een beetje merk gaan weg voor de hoofdprijs.
Was hiervoor wezen kijken bij een deckel fp1 uit 1932 ding is weggegaan voor 1600 euro of zo.

Voor het bouwen van een schotelantenne met gaas had ik een popnageltang nodig om het gaas op de ribben te monteren. Helaas bleken ze hier in Nha Trang slechts 1 type te hebben: een pneumatische. Wel voor slechts 2/5 van de prijs, die meneer HBM rekent. Tja, verder geen keus, dus maar meegenomen. En voor omgerekend een paar kwartjes had ik een enorme zak met popnagels erbij.

Inmiddels zit de schotel in elkaar, alleen de belichter nog. De tang heeft zijn werk probleemloos en goed gedaan. Maar dat kan ook eigenlijk niet anders bij een machine, waar met grote letters “TOP, high quality air tool Germany Standard” op staat.

Toch...??

full

Voor het bouwen van een schotelantenne met gaas had ik een popnageltang nodig om het gaas op de ribben te monteren. Helaas bleken ze hier in Nha Trang slechts 1 type te hebben: een pneumatische. Wel voor slechts 2/5 van de prijs, die meneer HBM rekent. Tja, verder geen keus, dus maar meegenomen. En voor omgerekend een paar kwartjes had ik een enorme zak met popnagels erbij.

Inmiddels zit de schotel in elkaar, alleen de belichter nog. De tang heeft zijn werk probleemloos en goed gedaan. Maar dat kan ook eigenlijk niet anders bij een machine, waar met grote letters “TOP, high quality air tool Germany Standard” op staat.

Toch...??

[afbeelding]

Goed verhaal Fred _O- !

Toch...??

[afbeelding]

Prima ding, Taiwanees fabricaat.

Mensen geloven heel graag dat iets Duits is. Kijk maar naar de grotere Einhell verkopers, die gillen tegenwoordig ook collectief "Duits gereedschap". ;)

Goh, hij is dus beter dan ik verwachtte. Meestal krijg je hier de echte onvervalste Chinese "kwaliteit".

Ach ja, Einhell. Staat op mijn kolomboormachine (en met kleine lettertjes eronder “Made in China”. :+ ) Deze is nog van een bouwmarkt in NL toen ik er wat minder mee deed. Nu ik hem vaker gebruik vallen alle slechte punten des te meer op. Ik wil dolgraag een betere kwaliteit, maar die heb ik hier nog niet kunnen vinden.

Laatst bewerkt:
Ik heb ook zo`n chinese popnageltang op lucht, was van een handelaar op Marktplaats.
Mooi koffertje erbij en alles, hij was nog goedkoper dan een Gesipa handpopnageltang.

Topding, voor die paar keer per jaar dat ik hem nodig heb.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan