Gereedschap deel XI "Tool Time"

Status
Niet open voor verdere reacties.
A

Anoniempje313

Guest
Show hier dus al je nieuwe/oude/verse/vage/gejatte/gevonden/antieke/zelf-bedachte gereedschap dat je met de sleutelaars wilt delen!​

Gereedschap gerelateerde Links:

Handige topics wat betreft het gebruik van gereedschap:

images

Laatst bewerkt door een moderator:
Weet er iemand hier of er bedrijven (of mensen) zijn die gebruikt gereedschap inkopen? Ik heb hier 4 Hazet momentsleutels liggen met een hoop accessoires. Helaas moet je de sleutels verstellen met een draaimomentmeter (er staat geen schaal op de sleutel zelf aangegeven), waardoor ik ze niet handig vind om te gebruiken en ze hier dus maar in de gereedschapkar liggen. Op marktplaats is er weinig animo voor...

bij bankschroeven vind ik het belangrijk dat er een pijpenklem onder de normale bekken zit.
poos terug bij een klant met een bankschroef gewerkt die dat niet had, en dan is iets ronds inklemmen minder makkelijk.

mijn bankschroef is een hercules, had er nog nooit van gehoord, maar die kon ik gratis aankomen. kwaliteit is gewoon heel goed.

o ja... een klein aambeeldje achter op de bankschroef, gebruik ik ook vaak.

Weet er iemand hier of er bedrijven (of mensen) zijn die gebruikt gereedschap inkopen? Ik heb hier 4 Hazet momentsleutels liggen met een hoop accessoires. Helaas moet je de sleutels verstellen met een draaimomentmeter (er staat geen schaal op de sleutel zelf aangegeven), waardoor ik ze niet handig vind om te gebruiken en ze hier dus maar in de gereedschapkar liggen. Op marktplaats is er weinig animo voor...

Foto?

Das wel zo lelijk ja. Steeds meer fabrikanten komen tegenwoordig met een rendering in plaats van een foto. Hele lasapparaten als animatie, zodat de daadwerkelijke afwerkingsgraad nooit te beoordelen is.

Mijn TengTools 3/8 setje is binnen. Nog niet veel mee kunnen werken, maar lijkt net spul te zijn. Ook lekker compact.

2qlbces.jpg

n9ma.jpg

307m0cm.jpg

Vooral opvallend hoe veel kleiner de Teng doppen zijn, op dezelfde maat
207x5rm.jpg

Totaalplaatje:
2mguih3.jpg

JA,

met krijt (dik krijtblok) en een vierkante borstel waarop korte gekromde pennetjes zitten. (soort staalborstel)

Dus eerst inkrijten en daarna borstelen. (overeenkomstig het patroon op de vijl)

Het krijt is om te ontvetten en om het vuil op te nemen.

[afbeelding]

:)

Als je het echt zo goed weet, weet je ook dat je die borstel zo veel mogelijk moet vermijden.
Die draden zijn hard en maken je vijl eerder stomp.
Voorkomen is beter dan genezen.

Als je het echt zo goed weet, weet je ook dat je die borstel zo veel mogelijk moet vermijden.
Die draden zijn hard en maken je vijl eerder stomp.
Voorkomen is beter dan genezen.

Heel goed! :Y

De in de afbeelding getoonde borstel is een speciale vijl-borstel.
Hij wordt ook onder die benaming en voor dat doel verkocht
(het is een borstel waarvan de tanden aanzienlijk zachter zijn dan de "snijkanten" van een vijl)

Tenslotte een vijl is bedoeld om te vijlen.
(en als je hem dit goed wilt laten doen dan zul je hem toch een keertje moeten reinigen) :)

En nou een vijl schoonmaken die vol met aluminium is gaan zitten!

Met een borstel, staal of vijlborstel, krijg je dat er dus echt NIET uit.
Maar ga nog maar even door. Misschien weet iemand de manier die ik heb geleerd 25jaar geleden?

Maar ga nog maar even door. Misschien weet iemand de manier die ik heb geleerd 25jaar geleden?

Ik weet het in ieder geval niet, dus ik wacht nog wel even ;)

Om te beginnen moet je aparte vijlen gebruiken voor ferro, en non-ferro. Dan heb je voor aluminium enkelzijdig gekapte vijlen, die beter lossen. Mocht je een bastert vijl gebruiken en die pikt een propje op, dan pik je dat er uit met een kraspen.

Arnold zit met deze reactie al aardig warm, maar hij legt nog niet uit hoe.

Nog even niks zeggen Arnold :P

Met een koperen plaatje met scherpe punt schoon krabben.
(koper is zachter dan messing)

Edit: Ik zou de vijl van te voren licht inkrijten.
(de vijl werkt er niet minder om)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan