Gereedschap deel XI "Tool Time"

Status
Niet open voor verdere reacties.
A

Anoniempje313

Guest
Show hier dus al je nieuwe/oude/verse/vage/gejatte/gevonden/antieke/zelf-bedachte gereedschap dat je met de sleutelaars wilt delen!​

Gereedschap gerelateerde Links:

Handige topics wat betreft het gebruik van gereedschap:

images

Laatst bewerkt door een moderator:
Moet een aantal binnen spiebanen steken, dat werk uitbesteden is al 20 euro per stuk.
Dus met 6 spiebaantjes de machine al terugverdiend.
Eventueel knoop ik er daarna een mega dildo op en verkoop het ding voor de hoofdprijs als fucking machine , ding heeft een slag van 30 Cm dat moet genoeg zijn.
Foto-ZTUT8ZXL-G.jpg

Had al even gekeken, het is een 1x in elkaar, nooit meer uit elkaar machine
( geen idee eigenlijk van het merk, ooit een keer uit een grabbel bak gehaald :) )
C - merk gamma of zo iets uit het jaar kruik.

Zal eens kijken voor Skil, hadden wel een leuke aanbieding
( de andere merken moet je - indien het er is- die rail sets los aanschaffen, en zijn nogal aan de prijs )

Ennee, in dit geval moet het geen kapitalen kosten, zoveel zaag ik nu ook weer niet.

Als je de geleiderail regelmatig wil gebruiken, kan je beter gaan kijken voor een invalzaagmachine. Die zijn een stuk veiliger in het gebruik, dan de skil machines, omdat die nog een draaiende beveiligingskap hebben, die regelmatig in de weg zit. De goedkoopste invalzaag met geleiderail die ik gezien heb was van Sheppach, De rail is een kloon van het festool systeem. Die heeft rubber strips, waardoor je hem zo op het werkstuk kunt leggen en niet vast hoeft te zetten met klemmen. Werkt sneller en veel veelzijdiger.

Moet een aantal binnen spiebanen steken, dat werk uitbesteden is al 20 euro per stuk.
Dus met 6 spiebaantjes de machine al terugverdiend.
Eventueel knoop ik er daarna een mega dildo op en verkoop het ding voor de hoofdprijs als fucking machine , ding heeft een slag van 30 Cm dat moet genoeg zijn.
[afbeelding]

Is dat ding op 230 of 400 volt?

Laatst bewerkt:
Als je de geleiderail regelmatig wil gebruiken, kan je beter gaan kijken voor een invalzaagmachine. Die zijn een stuk veiliger in het gebruik, dan de skil machines, omdat die nog een draaiende beveiligingskap hebben, die regelmatig in de weg zit. De goedkoopste invalzaag met geleiderail die ik gezien heb was van Sheppach, De rail is een kloon van het festool systeem. Die heeft rubber strips, waardoor je hem zo op het werkstuk kunt leggen en niet vast hoeft te zetten met klemmen. Werkt sneller en veel veelzijdiger.

Is goed, zal daar eens naar kijken
( nog nooit met een inval zaag gewerkt )
Zal google eens aan het werk zetten.

De skil set waar ik naar keek was 104,- ( 160cm rails + zaagmachine )
Gezien de platen die ik *meestal* moet zagen is voor mij 150 rails wel minimaal.

Thx voor de tip! Nog nooit van scheppach gehoord, maar ziet er goed uit.

Is goed, zal daar eens naar kijken
( nog nooit met een inval zaag gewerkt )
Zal google eens aan het werk zetten.

De skil set waar ik naar keek was 104,- ( 160cm rails + zaagmachine )
Gezien de platen die ik *meestal* moet zagen is voor mij 150 rails wel minimaal.

Festool rails en dus ook hun klonen kun je met een strip koppelen, dan kan je een 250 plaat in een keer zagen. En een invalzaag kan je midden in het werkstuk zetten, probeer dat maar eens veilig met een skil met draaibeschermkap te doen.

Laatst bewerkt:
Klopt.
En die kleredingen waren bot jongen!!! |( |( |( |( |( |(

Jaren later leer je pas echt met een vijl omgaan. Liefst een vlijmscherpe. Mooiste gereedschap wat er is!

Maar wel naast een paar haakse slijpers van verschillende grootte.

4 jaar terug heb ik van 10 mm dik staal schaatsen gemaakt, zoals ze die onder ijszeilers en tegenwoordig kitebuggy's gebruiken. Als ik die met de vijl had moeten slijpen, was het zomer geweest voordat ik klaar was. Kostte inclusief rondingen slijpen en na het slijpen polijsten nog een dikke dag om te maken. en dat was zonder Makita en Festool nooit in die tijd gelukt. :P

Als je snel iets eraf moet jagen is een slijptol prima, maar zeker als iets secuur gedaan moet worden pak ik toch ook regelmatig een vijl...

Vijl jij dan maar eens 1 mm dikke alustrips voor op parket perfect in verstek. Doe ik toch met een kleine slijper met 1 mm schijf erin.

Praat me d,r niet van B|

Moest in de tweede klas een min of meer vierkant plaatje vierzijdig haaks vijlen :X
Bij de gedachte breekt het zweet me weer uit!

Maar je hebt wel wat geleerd, dat over 20 jaar bijna niemand meer kan. Bijna niemand onder de 30 weet wat een vijl is, laat staan, dat ze weten, hoe ze hem vast moeten houden.

heb ik ook nog gemoeten op de LTS, vijlen.
werkstuk was een dobbelsteen die op een hoek op een voetplaat ruste, die voet plaat moest dus haaks worden gevijld....en aan de maat. had je hem eindelijk haaks, was hij nog niet aan de maat
dus stukje verder, wel aan de maat maar niet meer haaks :( om gek van te worden.

veel mensen waaronder ik, realiseren zich niet dat een vijl bot raakt, je blijft die dingen gewoon te lang gebruiken.

Hier in huis gebruiken de 3 dames geen vijl meer, maar een stukje kunststof met in totaal 4 verschillende soorten schuurmateriaal. Van grof naar hoogglans polijsten zeg maar. En de echte nagelfanaten hebben er een soort dremel voor, dus ook daar verdwijnt de kunst van het vijlen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan