Geen vonk na 10 jaar stil te hebben gestaan.(xs 650 se)

Rik1991

Rookie
7 okt 2023
7
7
Hallo allemaal. Ik ben vandaag een Yamaha xs 650 se opgehaald bij een collega. De motor staat ruim 10 jaar stil, ik heb er nieuwe brandstof ingedaan en geprobeerd om te starten. Helaas sloeg de motor niet aan. Nou blijkt dat mijn bougies niet vonken. Ben benieuwd of er dingen zijn die bij dit type vaker voorkomen na lang stil te hebben gestaan.
 

Bijlagen

  • IMG20231007141722.jpg
    IMG20231007141722.jpg
    215,1 KB · Weergaven: 2
123


En als dat niet helpt moet je ff kijken of tijdens het starten de puntjes erg vonken. Zo ja, condensator overleden.

Meet ook je bobine even, primair 3 a 4 Ohm, secundair 6 a 7 KOhm en als het een dubbele bobine is, dus met twee boegiekabels meet je secundair op de beide kabels.
 
Na 10 jaar stilstand verwacht ik eigenlijk nog wat meer werk dan een beetje schone benzine en contactpunten.
Maar om te beginnen zou ik een wphb aanschaffen, van peters speciaal voor de nl. Xs650 club gemaakte uitvoering.
Als je vastloopt met je vorderingen wil ik je wel helpen, ik heb er best veel gehad en aan gesleuteld .
P.s. het blok in jouw motor is geloof ik geen SE maar ouder. Se had dacht ik al elektronische ontsteking.
 
Ik ga zo nog even verder kijken hoop dat ik wat verder kom. Dit word een heel project. Ben zelf autospuiter en kan best wel wat sleutelen. Wil deze motor helemaal gaan opknappen. Maar eerst maar eens zorgen dat ik het blok aan de praat krijg. Hou jullie op de hoogte. Alvast bedankt voor de reacties. Hoop dat ik vandaag wat verder kom.
 
Terug
Bovenaan Onderaan