Rf900rs2 geen vonk

Damiansrs2

Rookie
11 dec 2023
13
12
Ik ben ten einde raad ik heb een mooie rf900rs2 overgenomen van een kennis ik heb laatst nog een stukkie gereden liep wat beroerd maar niks geks verder ik kwam thuis viel ze ineens uit startte moeilijk maar toch aan gegaan sinds nu 2 weken geleden stil gestaan ik heb alles in mijn idee nagekeken maar geen vonk uit bijde bobines niet weerstand gemeten rechts goed 31,7 links 14,0 maar goed cdi vervangen puls sensor doorgemeten 165,0 ohm dus ook goed maar toch vraag ik me af waarom ik nogsteeds op bijde bobines geen vonk heb please heeft iemand een idee ?
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    247,1 KB · Weergaven: 1
Je kan ook niet één kap van bijv cilinder 1 los laten hangen en op cilinder 4 testen. Altijd in paartjes testen, 1 en 4 of 2 en 3. En het zijn maar hele, hele kleine vonkjes, in het zonlicht zie je ze niet. Meet eens of bij stilstand allevier de laagspanningsaansluitingen op de bombines 12 volt hebben
 
Je kan ook niet één kap van bijv cilinder 1 los laten hangen en op cilinder 4 testen. Altijd in paartjes testen, 1 en 4 of 2 en 3. En het zijn maar hele, hele kleine vonkjes, in het zonlicht zie je ze niet. Meet eens of bij stilstand allevier de laagspanningsaansluitingen op de bombines 12 volt hebben
Ik heb ook de bugies er een voor 1 in en uit gehaald ben elke keer in het donker bezig onder een overkapping ik heb allen de laagspanning nog niet gemeten allen de weerstanden van de bobines in en uitgangen
 
Ik heb ook een schroevendraaier erin gedaan tegen het chassis gehouden ook geen vonk te vinden laagspanning die ik meet is 0,3-0,6 ik weet niet of dat 12v moet zijn ?
 
Dat zou wel zo moeten zijn. De bobines hangen normaalgesproken direct aan de booedspanning en schakelt de cdi ze naar massa maar bij stilstaande motor is de cdi hoogohmig dus moeten allevier de laagspanningsaansluitingen 12 volt moeten hebben.
 
Dat zou wel zo moeten zijn. De bobines hangen normaalgesproken direct aan de booedspanning en schakelt de cdi ze naar massa maar bij stilstaande motor is de cdi hoogohmig dus moeten allevier de laagspanningsaansluitingen 12 volt moeten hebben.
Heb je enig idee wat er dan de oorzaak kan zijn dat deze allebij zo wijnig voltage hebben als ik het meet ik heb alle metingen gedaan met de booster erop omdat de accu zwak is dus neem ik aan dat de metingen als de booster erop staat 12 volt moet zijn ?
 
Schrik niet van het schema, mocht dat van een afwijkend model zijn. Suzuki is net als Yamaha zeer trouw in het aanhouden van kleuren voor electrische functies zoals hier de Oranje Witte draad die als aan alle voorwaarden wordt voldaan 12 volt krijgt. Voorwaarden zijn dat de jiffy opgeklapt is, koppeling ingetrokken en motor in zijn vrij. ALs daar niet aan voldaan wordt heeft de CDI geen spanning voor de bobines maar zou normaal gesproken ook de startmotor niet rondgaan

dus:
schema volgen en controleren of alles wat spanning moet krijgen ook effectief spanning krijgt.
datte
 
Dus even de stroom erop sleutel om en cdi uitmeten op voltage en vanaf daar naar de bobine door en dan kijken hoe ver ik kom ? Met goeie metingen ?😌
nee, niet vanaf de CDI, die krijgt ook maar spanning voa de O/W draad net zoals de bobijnen.
O/W krijgt spanning via de run/off van het sidestand relais, net zoals je startknop. vermits je starter rond gaat werkt het sidestand-relais. en de run-off knop, dus kontroleren of er 12V aan de bobijnen en CDI toe komt. eerst met losse stekkers, dan zelfde met stekkers aangesloten. resultaat moet hetzelfde zijn.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan