Garmin Zumo XT2

Met welk programma passen jullie de routes aan van de xt2? Ik heb laatst een route opgenomen, maar halverwege liep de xt2 vast en had een reset nodig. Nu heb ik dus een rechte roze lijn van het punt waar de xt2 uitviel en deze weer aanging. Ik wil deze lijn dus aanpassen zodat de route toch klopt, echter als ik basecamp open zonder de xt2 erop aan te sluiten krijg ik geen tot weinig wegen te zien. En zodra ik de xt2 op de laptop aansluit en basecamp open dan loopt het programma vast. Het zou moeten kunnen met de thread app, maar daar ben ik nog geen vriendjes mee ☺️
Jullie een idee?
 
Het is niet... zou moeten kunnen met thread, het is... het kan met thread app onderweg...dat is juist het uitgangspunt van de combi thread en xt2.
kwestie van proberen, en heel eerlijk....Ik klooi ook maar wat aan onderweg maar probeer op die manier de boel te doorgronden.
Gisteren een route gemaakt in kurviger, file rechtreeks via verkenner van de computer in het intern memory van de xt2 opgeslagen, gereden en onderweg een pasr keer gedaan alsof de weg gebloked was .....ja ik doe dan fouten dingen, maar leer ervan.
 
Met welk programma passen jullie de routes aan van de xt2? Ik heb laatst een route opgenomen, maar halverwege liep de xt2 vast en had een reset nodig. Nu heb ik dus een rechte roze lijn van het punt waar de xt2 uitviel en deze weer aanging. Ik wil deze lijn dus aanpassen zodat de route toch klopt, echter als ik basecamp open zonder de xt2 erop aan te sluiten krijg ik geen tot weinig wegen te zien. En zodra ik de xt2 op de laptop aansluit en basecamp open dan loopt het programma vast. Het zou moeten kunnen met de thread app, maar daar ben ik nog geen vriendjes mee ☺️
Jullie een idee?
Ik gebruik al lang MRA en toen ik nog de Zumo 550 had ook BaseCamp. Als jij BaseCamp gebruikt en je ziet weinig of geen wegen als de XT2 niet aangesloten is dan heb jij de kaarten nog niet offline op je PC staan en gaat hij pas als je de XT2 op je pc aansluit de kaarten gebruiken die op de XT2 staan. Dat zou ook het "vastlopen" kunnen verklaren want dat werkt een stuk trager. Heb jij de kaarten al wel op de PC staan dan kan het ook zijn dat je die nog niet geselecteerd hebt, al lijkt mij dat wat onwaarschijnlijker. Met de Tread app ben ik wat routes maken nog geen vriendjes, vind ik nog erg beperkt wat mogelijkheden betreft.
 
De XT2 kan niet samenwerken met basecamp. Je zult dus met de XT2 aangesloten met garmin expres de CNTU kaart op je PC moet installeren
 
Dat is gewoon onzin. Mijn XT2 werkt prima met BaseCamp. Weliswaar krijg ik in BaseCamp de opmerking dat het niet werkt, maar bij doorklikken is de XT2 gewoon zichtbaar en kan ik routes, Waypoints en tracks overzetten.
 
Dan werkt het bij jouw pc niet zoals bij mijn pc. Ik kan met de XT2 aangesloten wel degelijk alle daarop geïnstalleerde kaarten in BaseCamp bekijken, zelfs de EU Adventure Roads. Die kan ik niet op de pc installeren.
 
Vandaag weer een ritje in kurviger gemaakt, gestart en gereden...totdat de politie de lange doorlopende weg had afgezet.
Daar stond ik dan ... moest rechts afbuigen.
Motor aan de kant, en rechtsondrr op de display de optie genomen om route voor 5 km over te slaan wat ik pas geleden ook eens had geoefend. Vlekkenloos kreeg ik een nieuwe lijn gepresenteerd op de weg waar ik stond, die.....op het einde naadloos aansloot op de eerdere route......terwijl herbereken uit staat !!!
 
Heb de mijne ondertussen ook binnen, maar moet hem nog monteren.
Als het goed is zitten zit op mijn motor vlakbij het dashboard een kapje met daar achter wat connecties om dit soort accessoires aan te sluiten, waaronder geschakeld op contact. Waardoor die hele lange kabel niet nodig is, mogelijk kan ik de rest daarin netjes wegwerken, maar dat moet ik nog even nakijken. Kan deze kabel anders zonder problemen ingekort worden? De laatste stukjes zwart en rode draad lijken namelijk iets anders/dikker, en er zit iets onder dat stukje krimpkous, enkel een soort kabelschoentjes?
En kan een GPS zonder problemen dmv een splitter op de zelfde contact geschakelde connectie worden gemonteerd met andere accesoires? Ik zit namelijk te denken om tzt ook een gear indicator etc te monteren die deze connectie mogelijk ook nodig hebben.
 
Laatst bewerkt:
Kabel kan je gewoon inkorten. Zou het liever niet doen, maar als het niet anders is, geen probleem.
Waarom zou je geen twee accessoires op 1 aansluiting kunnen aansluiten? Geen probleem hoor, kijk wel ff naar de zekering waarde.
 
Zaterdag een rondje gereden en XT2 vroeg om een update van 1 uur.
Wel iets minder dan een uur via wifi en ook aan het stroom gezet.
 
20230918_155828.jpg
 
Nieuwe firmware update 4.40 is beschikbaar.

Versie: 4.40
Bestandsgrootte: 86,16 MB
  • Added support for syncing more great rides
  • Improved calculation of Explore synced routes.
Tevens is er een grote update voor de kaarten. Die neemt iets meer tijd in beslag om te installeren.
 
Ik zag het eergisteren inderdaad, en er ook al opstaan. Dat updaten rechtstreeks via wifi is wel een verademing ten opzichte van mijn oude Zumo 550. Daar moest ik toch altijd eerst de kaarten op de PC downloaden/installeren en daarna met MapInstall een selectie maken van wat ik op de 550 wilde zetten omdat heel Europa er niet meer oppaste. En de XT2 geeft ook netjes zelf aan dat er weer update's zijn. Blij mee.
 
Ik zag het eergisteren inderdaad, en er ook al opstaan. Dat updaten rechtstreeks via wifi is wel een verademing ten opzichte van mijn oude Zumo 550. Daar moest ik toch altijd eerst de kaarten op de PC downloaden/installeren en daarna met MapInstall een selectie maken van wat ik op de 550 wilde zetten omdat heel Europa er niet meer oppaste. En de XT2 geeft ook netjes zelf aan dat er weer update's zijn. Blij mee.

Ja erg prettig dat je niet langer een omslachtige verbinding hoeft te maken met een PC.
Ik krijg op de Garmin Thread app op mijn  iPhone zelfs een melding dat er updates zijn voor de navigatie.
Installeren van beide updates samen duurde niet langer dan 30 minuten.
 
@BodiSapha, laat je nog even weten wat het probleem met de XT was als je ermee terug bent geweest?
Vandaag bericht! Krijg van Garmin een nieuwe XT2 ipv een XT die dus was opgestuurd ter garantie! Nette service dacht ik toch? Alleen zit er een andere aansluiting op de XT2 waardoor deze wel even overgezet moet worden hoor ik van de dealer?
 
De XT2 past wel op de houder van de XT, dus ombouw is niet noodzakelijk. Wordt echter wel geadviseerd. Andersom werkt het niet, oftewel een XT past niet op een houder van een XT2.
 
De XT2 past wel op de houder van de XT, dus ombouw is niet noodzakelijk. Wordt echter wel geadviseerd. Andersom werkt het niet, oftewel een XT past niet op een houder van een XT2.
Ik laat het wel netjes overzetten door de garage. Ze verdienen niks aan mij door garantie, dan mogen ze wel even de werkplaats klus van mij krijgen door de XT2 mooi over te zetten 😉
 
Vandaag bericht! Krijg van Garmin een nieuwe XT2 ipv een XT die dus was opgestuurd ter garantie! Nette service dacht ik toch? Alleen zit er een andere aansluiting op de XT2 waardoor deze wel even overgezet moet worden hoor ik van de dealer?
Netjes zeg.:t
 
Ben vanmiddag vertrokken voor 4 dagen touren door de Eifel en Zwarte Woud. Houd verd@mme de XT2 er bij Aken al mee op. Touchscreen reageert nergens meer op. Restart gedaan maar kan niets meer kiezen, dus ook geen route meer starten. Nog met WayPoint gebeld maar die hadden ook geen andere opties meer dan die ik al geprobeerd heb. Hij is verder niet softwarematig vastgelopen want alle telefoonmeldingen e.d. komen wel gewoon door. Behoorlijk ruk als je net 4 dagen wilt touren en daar routes voor hebt gemaak. Gelukkig maak ik de routes in MRA en kan ik die in de BMW app op de telefoon inladen en zo via het Dashboard navigeren. Gaat ook, alleen bij omleidingen is het lastig omdat je geen kaart ziet en alleen met pijlen de afslagen aangegeven krijgt.

Beetje zuur dat je net de zumo 550 hebt vervangen voor de XT2 omdat je denkt dat de 550 na 14 jaar trouwe dienst je wel eens in de steek zou kunnen laten. |(
 
Laatst bewerkt:
Goed plan. Overigens ook erg netjes opgelost.
Zit er inmiddels op! Past alleen niet in de dure Touratech houder die ik erop heb zitten voor de XT! Jammer. Kan de XT2 nu niet meer afsluiten met de sleutel omdat hij dus niet vastklikt…
 
Terug
Bovenaan Onderaan