Ex politiemotor kopen verstandig?

Keesje60

MF'er
26 jan 2016
147
63
Tiel
Een vriend van mij die in de USA woont heeft een ex-politiemotor gekocht.
Ik vraag me af of dat verstandig is. Soms kun je hier ook wel een ex-politiemotor kopen.
Ik denk dat zo een ding erg mishandeld is. Vooral het met koude motor plankgas vertrekken. Of heel lang met slakkengangetje riden.
En dat geldt ook voor politieauto 's en brandweerauto 's , denk ik.
Er wordt altijd door techneuten gezegd dat een motor om zeep geholpen wordt door direct na de koude start vol vermogen en hoge toeren te gaan.
En dat lijkt voor hybride auto 's ook op te gaan Daar wordt de benzine motor ingeschakeld als er veel vermogen wordt gevraagd.
Hoe zijn de praktijd ervaringen hier onder jullie met motoren die "niet verwend worden" door netjes warmrijden en nooit korte ritjes??
 
Tja voor de politie is een voertuig iets wat ze bij hun werk helpt,dus als er mee geknald moet worden
doen ze dat,gaat het kapot of moet het hele voertuig vervangen worden gebeurd dat gewoon en gaat de rekening naar M Rutte:Y
 
sommige motoren worden veelvuldig gebruikt voor trainingen/instructie. Dan gaan de banden en remmen ook harder eh.

Dat van de bedrading ken ik heel goed ja "oh hier loopt niet origineel draad, tot daar kan ik het zien zitten, *knip knip*" klaar

:')

Klopt, je werd er lijp van..
Alles werkte nog ( verbazend ! )
Maar overal waar een lampje, radio, tuuuutertje , of ander kastje had gezeten was echt op het doorvoer oog doorgeknipt
met een smerig scherp tangentje.

En toen had ie lekspanning..


FUCK


Aanvulling, de knippert had het wel netjes gedaan.
Precies op de plekken doorgehaald dat de rest van de gewone motor-functies niet stopte met werken.
"dat had die Belg vaker gedaan!" :)

Lekspanning bleek trouwens in het originele slotje te zitten en had geen kloot van doen met de bekabeling.
Hij ging niet "helemaal uit" zeg maar, maar de lampjes wel.

Probeer dát maar eens te vinden .. de tering.
 
Mijn R60 uit 1964 bleek heel veel km's gelopen te hebben en dat bleek na het zandstralen van de spatborden.
Daar spoot het zand binnen een mum van tijd doorheen precies in het midden van de spatborden.
Het materiaal was daar gewoon flinterdun geworden door slijtage van opgeworpen water, zand en steentjes.
Verder nog een best fietsje :)
Ook nog een ex-politie DKW 50cc gehad.
Als puber zo trots op als een aap met 7 lullen, totdat ik een motoragent tegenkwam die zelf ooit nog zo'n DKW had gereden en 'm dus direct herkende als illegaal speelgoed :)
 
Nee,maar dat maakt niet uit,vroeger reed de lokale veldwachter op een 50cc 2takt motortje,dat ding stond ook regelmatig bij de
lokale fietsenmaker,ook toen sloopte ze al genoeg.:P En het idee dat een motoragent netjes de boel warm rijd kan ook
gelijk in de prullenbak,bij een oproep knallen ze zo snel mogelijk richting waar ze moeten zijn.
Persoonlijk zou ik ver weg blijven van een ex politie voertuig.
Ahhh, de DKW.....................geen partij toen voor de opgevoerde Floretts en Dappies. Wel voor een 11 jarige op een sachs 2 bak crossbrommertje die dacht dat ie ook op straat mocht rijden :+
 
Koude motorblokken en vol vermogen vragen?
Volgens mij hangen alle brandweerauto's aan de 230V om de koelvloeistof warm te houden.
Mijn Saab kan dat kunstje ook.
Standverwarming. Het blok is op temperatuur en er kan direct mee geplankt worden. Da’s wel een prettige eigenschap voor de brandweer. Zo zijn er volgens mij ook politiekorpsen die hun motoren op dezelfde manier warm houden (of hielden, is alweer een tijdje geleden dat ik er was). Stekker eruit en gaan. Alleen koude starts als ze ergens anders een tijd hebben stilgestaan. Wat dat betreft geen betere starts dan bij zo’n politiemotor.

Overigens heeft het brandweerkorps waar ik onlangs was, geen standverwarming meer. Ik zocht naar de stekker, die was er niet meer. Niet meer nodig. Hun voertuigen begrensden zelf het motorvermogen als de motor nog koud is, werd trots opgemerkt. Ik vroeg me hardop af hoe handig dat is als je écht haast hebt… Daarop kon men geen antwoord geven :+
 
Die nieuwere blokken lopen ook verbazend hard zonder al het vermogen vrij te geven,
M'n FMX doet dat ook, en tenzij zwaar geladen gaat t dan harder als je voor je gevoel wilt gaan met een koude motor.

De brandweer zoekt meestal niet de cheapo-lijn op en nét te kort vermogen, die doen leuk boodschappen meestal.

( hier wel in de omgeving )
Die mannen hebben leuk speelgoed
 
Ahhh, de DKW.....................geen partij toen voor de opgevoerde Floretts en Dappies. Wel voor een 11 jarige op een sachs 2 bak crossbrommertje die dacht dat ie ook op straat mocht rijden :+
Nee niet de beruchte DKW maar een Sparta,de politie van Vlaardingen deed het beter die hadden een Kreidler motortje.
Ik had in die tijd een T500,liet de lokale veldwachter nog wel eens schrikken door zo stil mogelijk naar de Sparta toe te rijden en vlak er achter volgas er langs te knallen})
 
Het hangt er ook vanaf waar de motoren gebruikt zijn, bij de verkeersteams hebben de agenten vaak een "eigen" motor en zijn het meestal ook liefhebbers, die gaan er vaak een stuk netter mee om dan op een wijkbureau waar de motor door verschillende mensen gebruikt wordt. Dat ze altijd volgas met koude motor de deur uit gaan is ook onzin, het kan natuurlijk best eens voorkomen maar meestal is de surveillance al aangevangen en de motor dus al warm voordat er een spoedje komt. Ik heb er in de loop der jaren genoeg voorbij zien komen die echt ik zo zou kopen.
 
De brandweer zoekt meestal niet de cheapo-lijn op en nét te kort vermogen, die doen leuk boodschappen meestal.

( hier wel in de omgeving )
Die mannen hebben leuk speelgoed
Dat is zeker het geval. En ze doen er hele mooie dingen mee. Mag van mij het beste van het beste zijn.

Op m’n werk hebben we van die verwarmingsmatten die om kleine tankjes gerold zijn, krijg ineens een brainfart om zo’n ding onder m’n carterpannetje te plakken ;)

Als ik morgen weer nuchter ben, zal ik wel minder enthousiast zijn denk ik
 
Ik heb eens zo'n marechaussee FJR bij domeinen gekocht. Was wel een risico gevalletje, kavelomschrijving was: sleutel niet aanwezig, kilometerstand onbekend.

Bleek een aardige brommer te zijn, alle extra snoertjes heb ik gewoon netjes gedemonteerd. Ze werden natuurlijk niet weggedaan omdat ze zo goed als nieuw waren, maar geen buitensporige dingen gehad.

Maar, ik zou het alleen weer doen (net als toen), als de prijs inclusief wat verbouwingen ongeveer de helft van de marktwaarde van een normale motor is.

Toen deden die dingen uit 2005 zo'n €5000,- ik betaalde op de veiling €1000 ofzo en had nog iets van €1000 nodig om hem toonbaar te maken en op kenteken te krijgen.
 
Een vriend van mij die in de USA woont heeft een ex-politiemotor gekocht.
Ik vraag me af of dat verstandig is. Soms kun je hier ook wel een ex-politiemotor kopen.
Ik denk dat zo een ding erg mishandeld is. Vooral het met koude motor plankgas vertrekken. Of heel lang met slakkengangetje riden.
En dat geldt ook voor politieauto 's en brandweerauto 's , denk ik.
Er wordt altijd door techneuten gezegd dat een motor om zeep geholpen wordt door direct na de koude start vol vermogen en hoge toeren te gaan.
En dat lijkt voor hybride auto 's ook op te gaan Daar wordt de benzine motor ingeschakeld als er veel vermogen wordt gevraagd.
Hoe zijn de praktijd ervaringen hier onder jullie met motoren die "niet verwend worden" door netjes warmrijden en nooit korte ritjes??

Ik heb heel wat politiemotoren 'versleten'. Daar zaten erbij die ik graag had willen overnemen of die juist beter gelijk tot schroot waren verwerkt.

Politiemotoren moeten ten alle tijden in topconditie zijn, als er twijfel over iets is, word het vervangen.
Warmrijden vond ik vanzelfsprekend, daar begon ik m'n dienst mee, ff 20 kilometer rustig rijden. als het moet dan moet het, dan moet ie werken, maar iemand met gevoel voor techniek rijdt met een koud blok sneller en beter als iemand zonder gevoel voor techniek met een doorgewarmd blok. Zo moeilijk is het niet snel te zijn zonder de toerenteller in t rood te jagen.
 
Ik heb destijds deze ex-politie gekocht. Was niks mis mee. Behalve de gaten in de koffers voor zwaailicht en zo :P

Bekijk bijlage 1686569

Dit is een oude lesmotor van de politieacademie. Die worden ook erg goed onderhouden.

Veel kilometers maar weinig koude starts. Wel iedere week een keer omgevallen, maar daar hebben ze valbeugels voor ;)



Standverwarming. Het blok is op temperatuur en er kan direct mee geplankt worden. Da’s wel een prettige eigenschap voor de brandweer. Zo zijn er volgens mij ook politiekorpsen die hun motoren op dezelfde manier warm houden (of hielden, is alweer een tijdje geleden dat ik er was). Stekker eruit en gaan. Alleen koude starts als ze ergens anders een tijd hebben stilgestaan. Wat dat betreft geen betere starts dan bij zo’n politiemotor.
Standverwarming heb ik nog nooit op een politiemotor gezien :N wel altijd een laadsnoer voor alle extra elektrische zooi die er extra opgebouwd zit.
 
Dit is een oude lesmotor van de politieacademie. Die worden ook erg goed onderhouden.

Veel kilometers maar weinig koude starts. Wel iedere week een keer omgevallen, maar daar hebben ze valbeugels voor ;)




Standverwarming heb ik nog nooit op een politiemotor gezien :N wel altijd een laadsnoer voor alle extra elektrische zooi die er extra opgebouwd zit.
De motoren voor ons bureau staan gewoon buiten, daar hangt geen optimate aan, is ook niet nodig. Degene (motorfiets) die het fijnst rijdt wordt nooit helemaal koud.
 
Standverwarming op de Saab is pure noodzaak, net als Volvo die heeft. Daarmee wordt 's-winters de motor mee op temperatuur gehouden omdat anders de koelvloeistof in de motor bevriest en de olie te dik wordt. Vaak wordt er voor vertrek gestart op startkabels op een muuraansluiting omdat ook geladen accu's bij - 40 oC bevriezen.

Tijdens WO2 liet men de motoren 24 uur per etmaal draaien om afkoelen en bevriezen te voorkomen.
 
Dit is een oude lesmotor van de politieacademie. Die worden ook erg goed onderhouden.

Veel kilometers maar weinig koude starts. Wel iedere week een keer omgevallen, maar daar hebben ze valbeugels voor ;)




Standverwarming heb ik nog nooit op een politiemotor gezien :N wel altijd een laadsnoer voor alle extra elektrische zooi die er extra opgebouwd zit.
Staan meestal wel in een warme stalling.
 
Terug
Bovenaan Onderaan