Rt 1200 topkoffer ex overheid

Rob1998

MF'er
1 dec 2021
32
36
Hallo,

Is het mogelijk en wat zijn de kosten om de kleine topkoffer op een ex overheid rt te vervangen voor een grote topkoffer.
 

Bijlagen

  • IMG_2561.jpeg
    IMG_2561.jpeg
    51,8 KB · Weergaven: 127
Ja dat kan. Dat ding zit er gewoon op geschroefd. Normaal zit daar je buddy seat. Wat het kost om er een grote koffer te plaatsen weet ik niet.
Ik heb geen idee wat de koffer kost die jij wil. En het zal passend gemaakt moeten worden.
 
Dat is een kostbare ingreep, je zal o.a. het achterspatbord met sluiting mee moeten vervangen als je de boel weer wil ombouwen naar origineel geschikt voor een duo zadel. Ik ben er ook niet 100% zeker van of de overheids-zijkoffers nog goed/normaal geopend kunnen gaan worden als je het originele topkofferrek/passagiersarmsteun terug plaatst. Dat rek/armsteun is nodig om een origineel topkoffer te kunnen plaatsen.
 
Dat is een kostbare ingreep, je zal o.a. het achterspatbord met sluiting mee moeten vervangen als je de boel weer wil ombouwen naar origineel geschikt voor een duo zadel. Ik ben er ook niet 100% zeker van of de overheids-zijkoffers nog goed/normaal geopend kunnen gaan worden als je het originele topkofferrek/passagiersarmsteun terug plaatst. Dat rek/armsteun is nodig om een origineel topkoffer te kunnen plaatsen.
Dat klinkt idd als een behoorlijke ingreep. Dat zou ik dan moeten uitbesteden. Dankjewel
 
Tsja, als het geld bij jou op de rug groeit...........................?

Ik heb 't zeker niet arm.
Maar om geld met bakken over de muur te gooien omdat je een Bayer rijdt?
Een minimum-lijder moet van dat bedrag 2 mnd leven.
 
Tsja, als het geld bij jou op de rug groeit...........................?

Ik heb 't zeker niet arm.
Maar om geld met bakken over de muur te gooien omdat je een Bayer rijdt?
Een minimum-lijder moet van dat bedrag 2 mnd leven.
Ja, en?

Van de waarde van een gemiddelde motor kan een gemiddeld afrikaans dorp 10 jaar vreten.
Lekker nuttige vergelijkingen allemaal.
 
Als de deksels van de zijkoffers naar boven open gaan. Dan mag de topkoffer niet te groot zijn. Dan mag het niet meer zijn dan een soort beautycase.
En is het niet mogelijk om op de bodemplaat van de huidige koffer iets te maken met afstandbussen en bijvoorbeeld een givi bodemplaat?
 
En de kale BMW-topkoffer zelf is ook al een heel duur grapje.
Een kennis heeft daarom een Givi-variant achterop zijn RT gezet.
(........en krijgt er overal aanmerkingen over, van de BMW-yups)

Want dat MOET natuurlijk een originele (€€€) BMW-koffer zijn!
Daarom koop ik er alleen waar de topconferentie al op zit O-)
want zo’n Givi ding ziet er inderdaad niet uit :+
 
Als de deksels van de zijkoffers naar boven open gaan. Dan mag de topkoffer niet te groot zijn. Dan mag het niet meer zijn dan een soort beautycase.
En is het niet mogelijk om op de bodemplaat van de huidige koffer iets te maken met afstandbussen en bijvoorbeeld een givi bodemplaat?
We hebben het hier over een topkoffer van de RT. De top van het toersegment. Zijkoffers gaan opzij open, dus dat werkt allemaal prima. Gemak dient de mens.
 
Maar als ik de foto zo zie, komt de topconferentie nog een behoorlijk eind achter de zijkoffers te hangen. Dus die kunnen volgens mij gewoon open dan
(of het mooi is om de RT-P koffers er op te hebben in combinatie met een topkoffer is dan weer een andere vraag. Deze BMW-yup denkt van niet :+ . Overigens heb je daar dan weer extra montagebeugels voor nodig want voor de normale koffers zitten die verder naar achteren meen ik)
 
Walvisbult eraf; plaat kunstof om het af te dekken (heb je met wat geluk nog meer ruimte om bijv. een tas op te sjorren) en iemand een simpel frame laten lassen? Daar dan een normale topkoffer op zetten van bijv. Givi / Shad? En dan de deksel laten spuiten in het wit..
 
Lijkt me inderdaad de sjiekste oplossing.

Je zou kunnen overwegen er een Givi Trekker Outback in de smalle uitvoering op te zetten. Dan kunnen waarschijnlijk de zijkoffers wel open omdat de dekens er dan langs overgaan. En die is nog steeds bijna 50 liter groot en er kan een helm in.
 
En de kale BMW-topkoffer zelf is ook al een heel duur grapje.
Een kennis heeft daarom een Givi-variant achterop zijn RT gezet.
(........en krijgt er overal aanmerkingen over, van de BMW-yups)

Want dat MOET natuurlijk een originele (€€€) BMW-koffer zijn!
Haha tis wat met de diehard fanboys😂 als het maar werkt zou ik zeggen. Ieder zn ding.
 
Terug
Bovenaan Onderaan