Een vriend van mij die in de USA woont heeft een ex-politiemotor gekocht.
Ik vraag me af of dat verstandig is. Soms kun je hier ook wel een ex-politiemotor kopen.
Ik denk dat zo een ding erg mishandeld is. Vooral het met koude motor plankgas vertrekken. Of heel lang met slakkengangetje riden.
En dat geldt ook voor politieauto 's en brandweerauto 's , denk ik.
Er wordt altijd door techneuten gezegd dat een motor om zeep geholpen wordt door direct na de koude start vol vermogen en hoge toeren te gaan.
En dat lijkt voor hybride auto 's ook op te gaan Daar wordt de benzine motor ingeschakeld als er veel vermogen wordt gevraagd.
Hoe zijn de praktijd ervaringen hier onder jullie met motoren die "niet verwend worden" door netjes warmrijden en nooit korte ritjes??
Ik vraag me af of dat verstandig is. Soms kun je hier ook wel een ex-politiemotor kopen.
Ik denk dat zo een ding erg mishandeld is. Vooral het met koude motor plankgas vertrekken. Of heel lang met slakkengangetje riden.
En dat geldt ook voor politieauto 's en brandweerauto 's , denk ik.
Er wordt altijd door techneuten gezegd dat een motor om zeep geholpen wordt door direct na de koude start vol vermogen en hoge toeren te gaan.
En dat lijkt voor hybride auto 's ook op te gaan Daar wordt de benzine motor ingeschakeld als er veel vermogen wordt gevraagd.
Hoe zijn de praktijd ervaringen hier onder jullie met motoren die "niet verwend worden" door netjes warmrijden en nooit korte ritjes??