Er was eens: SAFE Motors Rotterdam

T zijn allemaal motorsupermarkten ,binding met een klant is/was er niet of nauwelijks ,geld is t enige belangrijke,
Inderdaad, ben ook eens naar motorsupermarkt Goedhart geweest met een Honda CB650, wilde er vanaf en Barry mocht er voor geven wat die wilde, maar gaat die me daar een partij staan te bellen met allerlei opkopers, voor het hoogste bod. Ik ondertussen met mn winkelwagentje door de zaak heen :P en na een uurtje, wil die er een prijsje voor geven, wat die ook gelijk had kunnen geven, maar hij wilde er natuurlijk een leuke winst voor zichzelf aan overhouden.
Nahhh..zeg ik…laat maar, ik kijk nog wel even verder bij andere motorzaken })
Ben er daarna nog één keer geweest, na de uitbreiding, ‘k was in de buurt en de koffie met een broodje waren gratis :P
 
Als 18-jarige mijn eerste motorfiets bij Safe Rotterdam, Want ja geen verstand van motoren, dus dan ga je naar een motorzaak waar je BOVAG garantie krijgt. Na verloop van tijd bleek het een enorme schadefiets te zijn geweest......
Maar goed, heeft me niet weerhouden om al 45 jaar met veel plezier motor te rijden.

Peter8-) Scan_20240225.png
 
Motoport Goes heb een een paar jaar geleden nog een Ducati gekocht, mooie deal gemaakt, scheelde ook dat de verkoper
kon via mijn werk bij Motoport Rotterdam.
Berry ken ik al sinds 1985, een paar motoren bij hem gekocht in de loop der jaren.
Bij Safe ooit een CBX1000 en een nieuwe RD350LC, een Aprilia RS250 en een RGV250 gekocht.
 
De safe Rotterdamperiode 80tig en 90tiger jaren:+ was voor mij de mooiste motortijd,echt geweldig:} in die tijd besef je niet dat het zo gaaf was en dat hier ooit een einde zal aankomen.
Ja, wij reden regelmatig met een aantal vrienden in het weekend naar Rotterdam, toen was het op de weg net een racebaan.
Sprintjes trekken vanaf de spoorbomen , en lekker hard door de lange bocht. En natuurlijk een wheelie in de Berkenwoudestraat.
Dat ging ook nog wel eens mis, een maat van mij reed de tuin in van een omwonende, omdat hij te hard ging,
En ook een keer gezien tijdens de jaarmarkt dat iemand een wheelie trok en in de achterkant van een auto klapte
die net uit het parkeervak reed.
 
Laatst bewerkt:
Als 18-jarige mijn eerste motorfiets bij Safe Rotterdam, Want ja geen verstand van motoren, dus dan ga je naar een motorzaak waar je BOVAG garantie krijgt. Na verloop van tijd bleek het een enorme schadefiets te zijn geweest......
Maar goed, heeft me niet weerhouden om al 45 jaar met veel plezier motor te rijden.

Peter8-)Bekijk bijlage 1977561
Waarvan 25 jaar op die Suzuki GS 550 ? :P:]
Heb je hem nog, als collectors item, goed onderhouden, is die nu meer waard dan wat je er toen voor betaald hebt.
 
Waarvan 25 jaar op die Suzuki GS 550 ? :P:]
Heb je hem nog, als collectors item, goed onderhouden, is die nu meer waard dan wat je er toen voor betaald hebt.
Nee hoor, na 1,5 jaar ingeruild op een Suzuki GSX 750F bij Daytona Motors. Goeie ouwe tijd
Even op RDW gekeken maar kenteken bestaat niet meer
 
Nee hoor, na 1,5 jaar ingeruild op een Suzuki GSX 750F bij Daytona Motors. Goeie ouwe tijd
Even op RDW gekeken maar kenteken bestaat niet meer
Mijn eerste motor heb ik bij Daytona Motors gekocht, een oranje/wit T350 Suzuki.
Er waard ergens op het net nog een foto rond van het interieur van Daytona waar die van mij nog in de showroom staat.
Ik hielp daar regelmatig met nieuwe motoren uitkratten als ik vrij was. Zo kreeg ik een leuke korting op mijn onderdelen.
Veel later ben ik vast gaan werken voor Toon, die de eigenaar was samen met Laslo .
 
Laatst bewerkt:
Moest een paar weken geleden wat ophalen bij Peter Verspuy/Bax Rotterdam. Iets verderop geparkeerd, spul opgehaald, bij het wegrijden dacht ik 'heh wat komt deze straat me bekend voor'.....was dus de Berkenwoudestraat....tjees al 25-30 jaar niet meer geweest. Kwam vroeger vaak bij Safe alleen al om te kijken.
 
Zoetermeer heeft nooit echt gewerkt nee 😂

Aan de andere kant kan ik ook niet blij worden van Hans 🤐 maar dat kan aan mij liggen.
Ik snap wat je bedoelt, vroeger woonde ik in Zoetermeer en was Hans lekker dichtbij. Maar als ik er nu nog wel eens kom kan het me ook niet echt bekoren. Weet niet precies waar het aan ligt.
 
Moest een paar weken geleden wat ophalen bij Peter Verspuy/Bax Rotterdam. Iets verderop geparkeerd, spul opgehaald, bij het wegrijden dacht ik 'heh wat komt deze straat me bekend voor'.....was dus de Berkenwoudestraat....tjees al 25-30 jaar niet meer geweest. Kwam vroeger vaak bij Safe alleen al om te kijken.
Dat had ik dus ook: moest een maand of 2 geleden ook bij Bax zijn; komt me bekend voor hier 🤔?
 
Ik snap wat je bedoelt, vroeger woonde ik in Zoetermeer en was Hans lekker dichtbij. Maar als ik er nu nog wel eens kom kan het me ook niet echt bekoren. Weet niet precies waar het aan ligt.
Sfeer is weg :/. Wij (vast motorgroepje) kwamen er altijd op vrijdagavond: beetje ouwehoeren en koffie drinken, maar het werd steeds ongezelliger.
 
Wij reden vroeger (jaren 80) naar Safe, alleen maar om te kijken, voor de sfeer en koffie. Een broodje frikandel pinda en friet bij de friettent aan begin van de straat. DE perfecte zaterdag.
We reden met 2x Suzuki GT 750, 1x Kawa Z750 twin, 1 GS550, 1 GSX 400 F, 1x Kawa 900 Z1, 1 Yamaha XS650.
Dat waren echt geweldige tijden.
Die friettent kwam ik ook regelmatig!
 
Wij reden vroeger (jaren 80) naar Safe, alleen maar om te kijken, voor de sfeer en koffie. Een broodje frikandel pinda en friet bij de friettent aan begin van de straat. DE perfecte zaterdag.
We reden met 2x Suzuki GT 750, 1x Kawa Z750 twin, 1 GS550, 1 GSX 400 F, 1x Kawa 900 Z1, 1 Yamaha XS650.
Dat waren echt geweldige tijden.
Ik ben wel erg blij dat de huidige motoren zo ontzettend veel beter zijn.
 
Hmmm, vroeger wist je niet beter, overigens een oude CB 750 uit 72 heb ik gebruikt gekocht bij 102000 km en tot 164000km probleemloos mee gereden. Hoezo tegenwoordig veel beter? En een GSX1100 Katana gekocht met 210000km op de teller en weer verkocht 30000km verder.
Mijn Gl staat nu op 163000 is uit 91 en rijd nog als een nieuwe.
 
Hmmm, vroeger wist je niet beter, overigens een oude CB 750 uit 72 heb ik gebruikt gekocht bij 102000 km en tot 164000km probleemloos mee gereden. Hoezo tegenwoordig veel beter?
De wegligging en de grip zijn zoveel beter, en in tegenstelling tot jouw ervaring de levensduur ook.
 
De wegligging en de grip zijn zoveel beter, en in tegenstelling tot jouw ervaring de levensduur ook.
De wegligging en grip heb ik ook vroeger geen problemen mee gehad, een kwestie van aanpassen.
Tegenwoordig zijn ze zo goed dat wij op moderne motoren zoek gereden werden door een jaren 70 Guzzi.
 
Klopt, ik ben daar ook een paar keer wezen snacken . Prima zaakje.
Safe had daar schuin tegenover ook nog een tijdje een afdeling zitten in een pand van een voormalig autozaak.
Daar hadden ze hun Harleys gestald.
 
Moest een paar weken geleden wat ophalen bij Peter Verspuy/Bax Rotterdam. Iets verderop geparkeerd, spul opgehaald, bij het wegrijden dacht ik 'heh wat komt deze straat me bekend voor'.....was dus de Berkenwoudestraat....tjees al 25-30 jaar niet meer geweest. Kwam vroeger vaak bij Safe alleen al om te kijken.
Nou ja,ik was 2 weken geleden ook bij Bax,gelijk rondje gedaan op terrein,kan je niet voorstellen hoe het daar was in jaren 80 en 90.
 
Terug
Bovenaan Onderaan