Een echte design klassieker: de APRILIA MOTO'6.5 (totaal 6129 geproduceerd)

Natuurlijk...
Unknown-8.jpeg
 
Mijn MOTO 6.5 vervoer ik regelmatig met een Motolug.

Bekijk bijlage 1446480

Nu ben ik op zoek naar een uitbreidingsset voor de Motolug.
Deze volledig demontbele motortrailer bestaat in diverse varianten. Geschikt voor 1 of geschikt voor 2 motoren.
Er zijn uitbreidingssets die het ombouwen van een enkele naar een dubbele trailer mogelijk maakt.

Ik zoek dus het volgende:
Het ombouwpakket bestaat uit een oprijplaat, een verlenging voor de as, een wielklem, een verstevigingsbalk voor aan de voorzijde, een verbindingselement voor de twee rijgoten aan de achterzijde en natuurlijk alle extra pinnen en clips.

Zou mooi zijn als iemand er toevallig van af wil!

Groet, Erik
Mooie motor maar zou je de voorste singelbanden niet beter iets omhoog zetten om de voorpoot bij het onderste T-stuk, dan kunnen de krachten beter verdeeld worden via de dwarsverbinding.

vb.
 

Bijlagen

  • se_honda125.jpg
    se_honda125.jpg
    265,2 KB · Weergaven: 27
Laatst bewerkt:
Mooie motor maar zou je de voorste singelbanden niet beter iets omhoog zetten om de voorpoot bij het onderste T-stuk, dan kunnen de krachten beter verdeeld worden via de dwarsverbinding.

vb.
Ga ik de volgende keer uitproberen....Bedankt!
 
Ik heb er even eentje gehad.
Ze stond weliswaar onderaan de bucketlist, maar de prijzen stegen dus kon ik ze kopen met in het achterhoofd dat ik geen (weinig) geld zou kwijt zijn.
Half 2017 gekocht voor 2900€ en 365 dagen later verkocht voor 3100€.
Toch heb ik er ongemerkt 500€ kosten aan gehad.
Ik begon te sleutelen en heb heel de vering onder handen genomen, de pinkers vervangen, carburatie gereinigd, nieuwe banden en dan amper 800km mee gereden.
Ik noemde het mijn "architectenbrommer" en had inderdaad veel succes bij niet-motorrijders.
Ik vond de motor goed in elkaar steken. Ik had een zwak voor de tank-radiator-uitlaat plaatsing. Vond het goed uitgedacht.

Puur op technische prestaties was het vergelijkbaar met een pegaso, maar fractie lichter.
Ik heb ze weggedaan wegens het niet mee rijden.
Ook de voorvork (na revisie) krijgt een pluim. Eenvoudig, maar filterde alle hobbels weg op slechte wegen.
50km autostrade ok, maar 200km kleine weggetjes is zijn biotoop.

goede investeringsmotorfiets en een vrouw magneet *O* (maar ze heeft niet veel plaats achterop)



IMG_4198.JPG
IMG_4202.JPG
 


Ha! Mooi verhaal. Ja de prijzen stijgen inderdaad. Ik wil niet over 'winst' praten, maar meer over 'waarde vast'. Natuurlijk is hebben onderhouden en dat kost ook geld. Maar het is een geruststellende gedachte dat het rijden / hebben van een Moto 6.5 je dus niet financieel de kop kost als je 'm eenmaal kan bemachtigen. Een stabiele investering dus. De koers van goud wisselt meer....Haha.

Ik heb er twee. Eentje volledig als nieuw (de zwarte versie) en eentje (oranje zilver) die volledig in onderdelen compleet is, maar verspreid over dozen ligt. Daar is nog wat werk aan om deze weer volledig te restaureren. Een leuke klus voor de komende periode. Zit nog geen kenteken op (import uit Duitsland) maar dat is een kwestie van tijd.

Overigens omschrijf je de technische kwaliteiten prima. Wel jammer dat je 'm niet meer hebt!
 
Een leuke banner..... (kost maar 20 Euro, inclusief verzenden). Frame is gemaakt van cv-buis en koppelingen.
Foto 2 is de digitale versie (wat ervoor gebruikt is).
IMG_20200409_150649.jpg
Unknown-6.jpeg
 
Laat ik jullie eens mijn visie geven over de Moto 6.5 in deze moeilijke Coronatijd. Zoals de meesten van jullie wel weten ben ik behoorlijk onder de indruk geraakt van het fantastische ontwerp van het iconische ontwerp van Philippe Starck: de Aprilia Moto 6.5. Juist nu, omdat er geadviseerd wordt thuis te blijven, heb ik veel meer tijd om me te verdiepen in de Moto 6.5. Het gaat verder dan het technische ontwerp. Ik probeer ook de visie van Starck te begrijpen. Juist zijn wellicht eigenwijze volharding deze afwijkende motor te ontwerpen en de wil geen concessie te willen doen aan de techniek, vind ik fascinerend. Dat maakt in mijn ogen juist deze motor zo waardevol. Het wordt herkend door de puristen maar uit verguist door motorfanaten die er juist niets van snappen. Een grotere tegenstelling kon er niet ontstaan bij de introductie in 1994 in Bologna. Pas nu, 25 jaar later, zie je een toegenomen waardering ontstaan. En ik snap dat. Kijk eens naar de kern van het motorrijden. Waar gaat het om. Het gaat om het vrije gevoel, het voelen van kracht, het gemak van mechanisch voortbewegen en het moet er nog goed uit zien ook. De meeste motoren van de laatste decennia lijken uit de zelfde mal gegoten te zijn. Op afstand moeilijk te herkennen welk merk het is. Hoe uitzonderlijk is het dan dat de Moto 6.5 direct herkenbaar is (als je tenminste je een keer een Moto 6.5 gezien hebt). Dat is nou precies hetgeen Starck voor ogen had. Je onderscheiden van de massa door eenvoud en visionaire kracht. Maak indruk met het tijdloze. Geweldig toch? Wat zijn daarbij jouw gedachten?
 
Ik ga aanstaande dinsdag mijn tweede ophalen. Zegt genoeg denk ik. Saillant detail: Samen nog geen 8000 km gereden...
WOOW! Leuk man! Is deze helemaal in orde of mankeert er het e.e.a. aan? Zelfde kleur of andere kleur? (zwart, oranje of wit).
 
De zijtassen die bij de Moto 6.5 te koop waren, zijn inmiddels nagenoeg onbetaalbaar geworden. Heel af en toe wordt er een set aangeboden, maar de prijs ligt dan wel tussen de 350 en 450 Euro. Ik heb een goed jaar geleden geluk gehad doordat ik een nog splinter nieuwe set kon kopen van een motorzaak in Italië. Was 'vergeten' dat deze er nog was. Door zeer snel te reageren was ik de eerste. De set bestaat uit twee (afsluitbare) tassen, twee beugels waar de tassen aan opgehangen wordt en koppelstukken voor aan de motor. Die tassen wil ik eigenlijk nieuw houden dus ik zocht naar een goedkoper alternatief. Door een inventieve Italiaan die een Ikea-laptoptas had gemonteerd ben ik ook op zoek gegaan. Martplaats is daar uitermate geschikt voor. Het duurde even voor ik twee identieke zwarte gevonden had (10-tje per stuk), maar het is gelukt en door deze op de bestaande beugels te monteren (met special clips uit China voor een habbekrats) is de set compleet. Zie het resultaat.....
IMG_20200419_111756.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik heb dus een zwarte Moto 6.5, maar ik kan hem ook simpel ombouwen naar de oranje/zilver versie:


 
WOOW! Leuk man! Is deze helemaal in orde of mankeert er het e.e.a. aan? Zelfde kleur of andere kleur? (zwart, oranje of wit).

Weer een zwarte - nu heb ik er daarvan dus twee ;) De ene met 3907 km erop en deze met net iets over de 4000 km erop.
De "nieuwe" hangt nu aan de acculader - accu was leeg toen ik hem ophaalde. Een beetje vies van het staan, maar dat komt wel goed, het is alleen stof en oude vliegenlijkjes. Hebben we weer wat te doen!
Helaas maar één sleutel erbij, Erik, weet jij een adresje waar ik die kan laten bijmaken misschien?
Zat wel zo'n originele zwarte Aprilia sleutelhanger bij - die zal ik ook maar koesteren. Zag in de gauwigheid dat deze de benzinekraan rechts had en dus geen dubbele benzinekraan heeft. Maar goed, deze is van 14-06-1996, dus dat zal nog wel van voor de modificatie zijn.
 
Weer een zwarte -.........
Helaas maar één sleutel erbij.......

Ha! Mooi man! Wat ben je er mee van plan?

Zo'n originele sleutel is nog wel verkrijgbaar. Volgens mij kan je daarvoor nog bij 'Motorsparpartner' in Twello (Robbie Leerkus) terecht. Daar heb ik ook een sleutel vandaan. Dan naar een sleutelboer voor het slijpen. Ook op Ebay te vinden: Replacement Key Blank Fits 2005 2006 2007 Aprilia Classic 125 Moto 6.5 Pegaso | eBay

En die originele sleutelhanger daar zag ik op Ebay.it een advertentie staan voor (schrik niet) 99 Euro! Krankzinnig!!!

Deze advertentie: Vintage Storico Portachiavi In Gomma Anni 80 APRILIA - Originale - Nuovo | eBay

81515971-10221475913113337-9102473874318032896-o.jpg
 
Laatst bewerkt:
JA! Die sleutelhanger is het. Alleen mooier (betere staat) dan die op jouw foto.

Bedankt voor de tip mbt de sleutel. Ga ik morgen bestellen!
 
En dit is/was de eerste Moto 6.5 die ik had. Gekocht in Italië. Maar omdat de garage te vol werd, een jaar of twee later weer verkocht aan een Antwerpenaar die de motor in de etalage van zijn designmeubelen zaak heeft geplaatst. Heb er nog steeds spijt van dat ik deze toen verkocht heb. Soit. Niet meer terug te draaien. Nu weer twee zwarte staan. De nieuwe is stoffig en moet hoognodig gepoetst worden. Dat, en het verversen van alle vloeistoffen, staat op mijn lijstje.
1e Moto 6.5 (2).jpg
1e Moto 6.5.jpg
 
Ik wilde dit nog even delen hier: de uitgebreide documentatie die bij mijn eerste Moto 6.5 zit........

Dat is de juiste documentatie!!! Waardevol, vooral de gebruiksaanwijzing (waarde rond de 50 Euro).
En leuk dat je het garantieboekje en servicecard er bij hebt. Deze zijn meestal verdwenen.
Die folder met accessoires hoort inclusief de prijslijst te zijn. Mooi dat je die ook hebt.
Momenteel worden er op Marktplaats twee originele folders van de Moto'6.5 aangeboden. (Er bestaan er 3 van).
Er zijn wel meer folders, maar deze zijn algemeen Aprilia waar ook de Moto'6.5 in voor komt.

Club Italia 6.5 heeft dit jaar een schitterend boek uitgegeven, weliswaar in het Italiaans!! Is gratis als je lid wordt voor 25 Euro per jaar (www.seipuntocinque.com).
(een Nederlandse vertaling is eventueel beschikbaar)
fullsizeoutput_1065.jpeg


En om het helemaal leuk te maken, eind mei komt er een uitgave uit van HET MOTORRIJWIEL met een groot artikel over de Moto'6.5......:-)
 
Laatst bewerkt:
En dit is/was de eerste Moto 6.5 die ik had. Gekocht in Italië. Maar omdat de garage te vol werd, een jaar of twee later weer verkocht aan een Antwerpenaar die de motor in de etalage van zijn designmeubelen zaak heeft geplaatst. Heb er nog steeds spijt van dat ik deze toen verkocht heb. Soit. Niet meer terug te draaien. Nu weer twee zwarte staan. De nieuwe is stoffig en moet hoognodig gepoetst worden. Dat, en het verversen van alle vloeistoffen, staat op mijn lijstje.

Als je twee hebt, is het leuk een oranje/zilver setje bij elkaar te sparen of nog extra de beige/zilver tank er bij. Kan je afwisselen en heb je keuze naar wat je het leukst vind.

Heb je ook de accessoires zoals het windscherm, rekje, tassen (met beugels en bevestigingskoppelingen) en tanktas?

Trouwens, je kent het forum op MOTO65.NL ?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan