Een echte design klassieker: de APRILIA MOTO'6.5 (totaal 6129 geproduceerd)

Als hij zo lang heeft stilgestaan is het sowieso verstandig alle vloeistoffen te vervangen (koelvloeistof, olie, remvloestof). Oliefilter is gewoon nieuw te bestellen.

Maar als je een beetje handige sleutelaar bent, zou ik de motor (behalve het blok) zo veel mogelijk demonteren wat lukt. Dan iedere onderdeel goed schoonmaken (en indien nodig bijwerken). Lijkt omslachtig, maar je komt altijd iets tegen wat beter kan. Slijtagedelen zijn vooral de tandwielen, maar daar zal je geen last van hebben met zo weinig kilometers.
 
Ja is echt een leuke fiets. M'n vader heeft er eentje waar ik zelf ook wat kilometertjes op gemaakt heb en moet zeggen dat het echt heerlijk rijdt. Helaas moet ie, vanwege nieuwe ambities toch ruimte gaan maken voor wat anders dus mag de Moto 6.5 met 12k kms in de verkoop. Voor de geïnteresseerde heb ik hier een linkje van de advertentie. Hier staan ook de gegevens in waarop ik bereikbaar ben.

https://www.autoscout24.nl/aanbod/a...1b85089-651c-7c21-e053-e250040a6de6?cldtidx=1
Gr. Sjoerd
 
Een ICOON in de verkoop. Daar maak je weer een nieuwe eigenaar blij mee!
 
Deze foto is van de laatste grote meeting in Italie.....

e0fqmb3.jpg
 
Een rit op de Aprilia MOTO 6.5 geeft iedere keer een verrassing. Steevast wordt ik aangesproken als ik ergens sta. Of het nu een benzinepomp is of 'zomaar'. Afgelopen zondag was het prachtig motorweer en samen met een goede vriend kriskras door Amsterdam en omgeving gereden. Tijdens een pauze op de Dam werden weer eens aangesproken door geïnteresseerden. Ja de Moto 6.5 blijft tot de verbeelding spreken.....
 

Bijlagen

  • fullsizeoutput_fd3.jpeg
    fullsizeoutput_fd3.jpeg
    165,2 KB · Weergaven: 26
Ja, daar waar de prijzen een paar jaar geleden nog gemiddeld 2000 tot 2500 Euro waren, lijkt het er op dat per jaar er 1000 Euro bij komt.
Overigens is het vinden van een werkelijk 100% originele Aprilia Moto 6.5 in deze 'nieuwstaat' een unicum.
gugtitle.jpg
 
Mijn MOTO 6.5 vervoer ik regelmatig met een Motolug.

image009.jpg


Nu ben ik op zoek naar een uitbreidingsset voor de Motolug.
Deze volledig demontbele motortrailer bestaat in diverse varianten. Geschikt voor 1 of geschikt voor 2 motoren.
Er zijn uitbreidingssets die het ombouwen van een enkele naar een dubbele trailer mogelijk maakt.

Ik zoek dus het volgende:
Het ombouwpakket bestaat uit een oprijplaat, een verlenging voor de as, een wielklem, een verstevigingsbalk voor aan de voorzijde, een verbindingselement voor de twee rijgoten aan de achterzijde en natuurlijk alle extra pinnen en clips.

Zou mooi zijn als iemand er toevallig van af wil!

Groet, Erik
 
Zo dan! Dat zijn niet veel kilometers voor een Moto die bijna 25 jaar oud is! Rij je er niet veel op zeker, of heb je 'm pas? Ik weet dat er MOTO-bezitters zijn die er nauwelijks op rijden en 'm voor z'n 'looks' bezitten.
 
3 December 1994 / 2019 > 25 jaar Moto 6.5

  • Afbeelding

    Deze maand bestaat de MOTO 6.5 precies 25 jaar (het geboortejaar).

    De eerste presentatie van de Aprilia MOTO 6.5 was op de Autosalon in Bologna (Italië) op 3 december 1994.
    Het was de eerste keer dat ook motoren geshowd werden op de 'Motor Show di Bologna del 1994', terwijl de show in 1994 voor de 24-ste keer gehouden werd.
    Nu 25 jaar later heeft deze designmotor van Philippe Starck de status van KLASSIEKER bereikt.
    Het is nog geen 'Old-Timer', maar dat is een kwestie van tijd.

    In Nederland rij je vanaf 25 jaar belasting vrij, dus het is vanaf nu aftellen voordat jouw Moto aan de beurt is.
    Kan nog wel even duren, want de eerste Moto's kwamen pas in oktober 1995 op de markt in Nederland.
    Vrij laat, maar landen zoals Italië (uiteraard), Duitsland, Frankrijk e.d gingen voor.

    Maar goed, we vieren in ieder geval de geboorte van de Moto 6.5 in 1994 en daarbij houden we niet 1994 aan als 'startdatum' maar 1995, want dat jaar werden de eerste Moto's pas mondiaal geleverd.

    Even een leuk feitje voor wat betreft dat 25-jarig jubileum is nog een jarige, n.l. PLAY-STATION bestaat nu ook 25 jaar. Het digitale tijdperk deed z'n definitieve intrede!
    De Moto 6,5 was voor dat moment z'n tijd ver vooruit. Jammer dat de motorrijders in het algemeen zeer wisselend reageerde op het ontwerp.
    Een ontwikkeling zoals de computer heeft de motor niet meegemaakt, maar toegegeven, hedentendagen kan de Moto 6.5 nog steeds bewonderende blikken oogsten en dat is toch maar mooi de te danken aan de tijdloze ontwerpen van de designer Philippe Stark. Zijn icoon is in de afgelopen jaren maar mooi in de belangstelling toegenomen.

    DUS, GEFELICITEERD ALLE MOTO-BEZITTERS!!!
 
Heb wat gefröbeld en een schaalmodel gemaakt van de MOTO'6.5. Deze bestaat niet, dus leek het me een uitdaging er zelf eentje te maken. Gemaakt met DAS-klei (verkrijgbaar bij Intertoys) wat kei hard wordt door alleen maar 24 uur te drogen (niet bakken dus). Is ook goed bij te schuren. Daarna op kleur brengen en het resultaat vind ik aardig gelukt. Nu ik weet hoe het moet, maar ik misschien ooit een nog mooier en verfijnder model.....










use multiple pictures to make one picture






































google afbeeldingen uploaden





























 
Terug
Bovenaan Onderaan