Ducati Multistrada 1200 Topic

En hoe bevalt de V4? Je rijdt ieder geval genoeg 👍. Woon- werk of meer privé?
Goeiemorgen!
De Multi bevalt me zeer goed! Ik ben een apart draadje begonnen van de V4, ik zal proberen daar mijn bevindingen bij te houden.
Ik rijd vooral Woon-Werk, maar toch ook genoeg privé :-)
Machtige machine, er zijn een aantal kleine puntjes van kritiek, maar dat is voor alle motoren vermoed ik 8-)
 
Ik heb ook onlangs op de V4S mogen rijden en zelf was ik teleurgesteld, eerlijk gezegd. De motor rijdt heerlijk, over de wegligging en vering niets te klagen en vermogen bovenin is meer dan genoeg. Maar onderin gebeurt er niet veel.

Ik mis de beleving die ik wel op mijn 2010 MTS heb. Het V4 blok loopt zo soepel en trillingsvrij, dat je met je ogen dicht niet weet of je op een Ducati of op een Kawasaki rijdt. Dat vind ik er jammer. En ik snap de geluidsregels maar dit is echt heel stil, zelfs de Pikes Peak die voor me reed hoorde ik niet.

Kortom, ik ga eerst op zoek naar een mooie 1260 (enduro) en hoop dat Ducatimeer beleving stopt in een toekomstig model.
gewoon akrapovic full system kopen, kost 2700, klinkt ie als een ducati en je krijgt er een mapping bij waardoor alle milleu bende eruit gehaald wordt. dan is ie ook weer sterk onderin.
 
ik heb ook een proefrit gemaakt op een multi v4 sport,...erg enthousiast,....! Alleen zaltbommel wat een stelletje pannekoeken. ik was een proefrit aan t maken omdat ik een pikes peak wil kopen, wordt ik na 30 min gebeld, meneer waar bent u? ik zeg nou ik rij net 15 min,...ik 15 min met de computer zitten spelen. schijnt dat je maar 30 min mag rijden,...ik ben terug gereden,... sleutels afgegeven,..hier koop ik geen motor ...heb ze bedankt en ben weg gegaan...wat slecht joh. ik koop geen pak boter.

conclusie, nu nog een pikespeak versie zoeken, alle levertijden zijn allemaal eind sept. nou ik ga eind sept geen motor op kenteken zetten, 1 ik rij alleen met mooi weer en 2 das einde seizoen... dus nog even verder zoeken en centen in de zak houden tot dat er wat voorbij komt. maar ik ben enthousiast.
Wellicht hebben ze nu net een reden waarom je een half uur kan rijden.
Dus jij bent nu ook een van die pannekoeken die nu een plezierritje gemaakt heeft op hun kosten .

Heb je het zo al eens bekeken.
 
Hallo Multistrada rijders
Inmiddels ben ik ook overgestapt naar deze mooi machine en wel een 1260S uit 2018
Nu ben ik nog opzoek naar wat onderdelen, de mijn is namelijk het zadel verlaagd en wil het graag weer origineel
Heeft iemand mss wat liggen en eerlijk gezegd weet ik ook niet helemaal precies wat ik allemaal nodig heb, dus alle info ben ik erg blij mee
Alvast bedankt
Groet Rob
 
  • Leuk
Waarderingen: NapO
Wellicht hebben ze nu net een reden waarom je een half uur kan rijden.
Dus jij bent nu ook een van die pannekoeken die nu een plezierritje gemaakt heeft op hun kosten .

Heb je het zo al eens bekeken.
Als de verkopende partij me juist had behandeld hadden ze nu een motor verkocht plus accessoires.... niet juist behandeld geen order. Maar ik maak me geen zorgen om Zaltbommel hoor, klanten zat .... wacht maar totdat de recessie er aan komt, piepen dit soort dealers wel anders.... dan is klant in eens koning. Ik kom er niet meer in ieder geval.
 
Als de verkopende partij me juist had behandeld hadden ze nu een motor verkocht plus accessoires.... niet juist behandeld geen order. Maar ik maak me geen zorgen om Zaltbommel hoor, klanten zat .... wacht maar totdat de recessie er aan komt, piepen dit soort dealers wel anders.... dan is klant in eens koning. Ik kom er niet meer in ieder geval.

De toonbankdame - voorzien van Italiaanse vormen - kon je ook niet op andere gedachten brengen? :9
 
Volgende vraag, als ik de katalysator wil vervangen gaat dit 1 op , of gaan hierna lampjes branden en weet ik wat nog meer, en moet ik software laten aanpassen?
Alvast bedankt alweer😏
 
Als je de katalysator verwijderd moet je zorgen dat je een goede nieuwe einddemper hebt. Want in deze katalysatorzit alle geluidsdemping.
Ook zit er een klep in de uitlaat die komt te vervallen. Dit geeft een foutmelding en moet je of laten uitprogrammeren d.m.v. een rexxer tuning bijvoorbeeld of je moet een servobuddy monteren.

Gezien de huidige geluidsproblematiek bij motoren zou ik er goed over nadenken of je echt de katalysator wilt verwijderen. Een multi 1200 maakt standaard al genoeg geluid.
 
Oké heel duidelijk, het gaat wel om een 1260, maar dat zal niet zoveel uitmaken en ja die klep had ik reeds ook gevonden vandaar mijn vraag.
Wat is een rexxer-tuning?
 
Oké heel duidelijk, het gaat wel om een 1260, maar dat zal niet zoveel uitmaken en ja die klep had ik reeds ook gevonden vandaar mijn vraag.
Wat is een rexxer-tuning?
Een rexxer tuning is aangepaste software voor je motor. Vaak loopt een motor niet mooi meer of loopt hij te arm door de nieuwe uitlaat. De nieuwe software zorgt ervoor dat je motor optimaal loopt op de nieuwe uitlaat.

Bij een vervangingsuitlaat van Ducati krijg je daarom altijd aangepaste software.
 
Heb er de termignoni op liggen dus zal wel goed zijn.
Dan zal ik eens “verstandig” zijn en de kat-vervanger niet kopen, hoewel ik het wel jammer vind dat het geluid nu vrij tam is.😏
 
Beste medeleden.

ik sta op het punt een 2dehandse MTS te koen uit 2010 met net geen 70k.
is dealer onderhouden, en ziet er op het zicht zeer netjes uit.

zijn er mts rijders die mij kunnen attenderen waar ik op moet letten.
of er bepaalde zaken uitgevoerd moeten zijn bij deze km stand en wat er eventuel aan zit te komen.

alle info is van harte welkom
 
Beste medeleden.

ik sta op het punt een 2dehandse MTS te koen uit 2010 met net geen 70k.
is dealer onderhouden, en ziet er op het zicht zeer netjes uit.

zijn er mts rijders die mij kunnen attenderen waar ik op moet letten.
of er bepaalde zaken uitgevoerd moeten zijn bij deze km stand en wat er eventuel aan zit te komen.

alle info is van harte welkom
Hoi,

Heb ook al gereageerd op je bericht op FB.

Maar let op het onderhoud, dat moet kloppen en controleer wanneer de nieuwe grote beurt nodig is. Die is duur namelijk.
 
Na een zooi GS'en, een XR en nu niets, zit ik in de Ducati hoek te kijken. Ik kwam deze onlangs tegen. Geen idee of dit een goeie prijs/km-stand is. Doen of niet doen?
1200s
 
Motor heeft z'n beurt gehad, dus daarom staat het olieniveau minimaal.
 
Na een zooi GS'en, een XR en nu niets, zit ik in de Ducati hoek te kijken. Ik kwam deze onlangs tegen. Geen idee of dit een goeie prijs/km-stand is. Doen of niet doen?
1200s
Desmo beurt gehad dus 12000 km rijden voor de kleine beurt komt.
Leo is een enthousiaste Ducati dealer en altijd correct voor zover ik hem ken.
Doen of niet doen bepaal je uiteindelijk zelf. Prijs goed of niet goed idem dito.
Spuitwerk ipv wrap vindt ik mooier.
Succes met je keuze...
 
Terug
Bovenaan Onderaan