Doorrijders topic. Weer of geen weer.

Idd, sommige motoren hebben een dusdanige aerodynamica dat al het regenwater richting je kruis gaat. Geen idee hoe ze dat doen. Waarschijnlijk zit een heel designteam daar lang op te rekenen om dat voor elkaar te krijgen. Volgens mij had ik op mijn gekuipte motoren daar meer last van. Maar, een fatsoenlijke regenbroek kan dat wel oplossen. Een regenoverall heb ik lang geleden gehad maar het was een nog groter drama dan het aantrekken van een wetsuit. Wat een ellende om dat pokkeding over mijn krappe leren combi te worstelen.
 
Idd, sommige motoren hebben een dusdanige aerodynamica dat al het regenwater richting je kruis gaat. Geen idee hoe ze dat doen. Waarschijnlijk zit een heel designteam daar lang op te rekenen om dat voor elkaar te krijgen. Volgens mij had ik op mijn gekuipte motoren daar meer last van. Maar, een fatsoenlijke regenbroek kan dat wel oplossen. Een regenoverall heb ik lang geleden gehad maar het was een nog groter drama dan het aantrekken van een wetsuit. Wat een ellende om dat pokkeding over mijn krappe leren combi te worstelen.

Mwah, het is op m'n ouwe transalp waarschijnlijk meer het gebrek aan aero en mensen die er over nagedacht hebben. _O-
 
Ik blijf blij met mijn niet waterdichte motorkleding en regenpak van de HEMA. Ik heb een mooie vintage look leren jas, die ik niet wil inruilen voor een waterdichte stoffen variant.

Regenpak zit in mijn koffer, als er een beetje regen is pak ik de jas en doe ik die aan, als er heftige regen is ook de broek.

Laatst een half uur door echt stromende regen in het pak alleen in mijn nek een beetje nat geworden door water was tussen de helm en de jas gekomen was. Verder alles droog.
 
Ik blijf blij met mijn niet waterdichte motorkleding en regenpak van de HEMA. Ik heb een mooie vintage look leren jas, die ik niet wil inruilen voor een waterdichte stoffen variant.

Regenpak zit in mijn koffer, als er een beetje regen is pak ik de jas en doe ik die aan, als er heftige regen is ook de broek.

Laatst een half uur door echt stromende regen in het pak alleen in mijn nek een beetje nat geworden door water was tussen de helm en de jas gekomen was. Verder alles droog.
Als je een goed regenpak hebt komt er nauwelijks iets naar binnen.
In oosten van Duitsland heb ik wel eens een hele dag in de stromende regen gereden. Het was echt zo'n rampen-regendag.
's Avonds in het hotel stond ik in een paar minuten na uitdoen helemaal droog bij de receptie voor incheck.
Slechts enkele druppeltjes waren bij mijn nek langs de kraag gekomen.
 
Als je een goed regenpak hebt komt er nauwelijks iets naar binnen.
In oosten van Duitsland heb ik wel eens een hele dag in de stromende regen gereden. Het was echt zo'n rampen-regendag.
's Avonds in het hotel stond ik in een paar minuten na uitdoen helemaal droog bij de receptie voor incheck.
Slechts enkele druppeltjes waren bij mijn nek langs de kraag gekomen.
Vorig jaar moesten we onderdelen voor de motor ophalen in Luik terwijl we tegen Frankrijk aan zaten in BE.
Maar in de stromende regen die je enkel in de Ardennen hebt. Zelf gewoon droog gebleven (wel een gelaagde jas).
Binnen in de motorzaak deed ik mijn jas uit, maatje zeiknat en ik klam van de warmte.
Dus nooit geen last van nattigheid.

Soms beter om in de aanbieding een betere jas te kopen, als een mindere jas voor het volle pond..
 
Deze morgen om 5 uur ook met bakken uit de lucht waar ik woon , regen pak over mijn motor pak en rijden , 25 min later op mijn werk mijn regen pak zeik nat op gehangen en mijn pak droog in mijn kast .
Ik vind het toch fijn dat mijn pak lekker droog kan opbergen/ ophangen ook al is deze water dicht .
 
Deze maand ook vaak vanuit Brabant richting het zuiden Venlo, Sittard en omgeving gereden. veel regen maar idem droog aan komen, wel soms werkschoenen net niet helemaal meer droog, prima te doen 1,5 uur in de zijkende regen. ook avond en nachten. maaar goed opletten dat wel ze verwachten je niet.
 
Het was inderdaad droog vanmorgen! De wegen waren nog wel nat, maar toch al een hele vooruitgang. Valt me wel op dat er veel viezigheid op de weg ligt, in het midden. Kan ik me van voorgaande jaren niet zo herinneren.
 
Was nog wel erg koud vanochtend (05:00). Ik was ook een beetje laat, dus hard over de snelweg voor een halfuurtje. Met 3 jassen en verwarmde handschoenen bleef mijn bovenlijf wel warm. Alleen bleken een thermo-legging, motor legging en leren motorbroek (plus skisokken) nog niet genoeg voor de onderkant.
Maar ik kijk al uit naar de rit naar huis vanmiddag, nu een lekker zonnetje!
 
Vanochtend woonwerk Breda-Utrecht, thermometer gaf 3 graden aan. Wintervoering toch maar ff weer in m'n jas gedaan, handschoenen op de laagste stand, helemaal geen straf om op de motor te zitten! Toen ik Utrecht naderde genieten van de opkomende zon :)
 
  • Haha
Waarderingen: Tuh
Twas frisch IJsselstein - Den Bosch.

Viva la Flitsmeister!
Keurig melding "83.5" via bluetooth naar mijn helm O-)
 
vorige week nikwax gekocht voor op mijn vizier, en nu betrap ik me er op dat ik ook in de regen zit te genieten.
Wel meteen een euforisch gevoel
Ik las eerst erotisch gevoel
maar anyway, ik gebruik Rain-X maar merk dat je het eigenlijk dagelijks moet aanbrengen. Is Nikwax beter?
 
Ik had zowaar m'n zonnevizier nodig8-)
Daar heb ik gelukkig geen last meer van, in de donkere ochten een transparant vizier, en nu met het zonnetje wordt ie vanzelf donker.
Ideaal uitvinding, kost wat, maar mij de moeite beslist waard.

Wat betreft de regen, rij al standaard vanaf oktober ergens met het regenpak rond.
Van de week effe langs de toko voor een nieuwe regenjas, die heeft zijn beste tijd gehad.
Lekt helaas door bi jde elleboog.

Het is hem vergeven..
Dingetje heeft mij jaren droog gehouden.


En nu, EINDELIJK weer een zonnetje..
 
Heerlijk motorweer vandaag. :Y Vertrokken rond 08:00 met 3 graden, handvatverwarming aan en gaan. Beetje rustig doen op natte stukken secundair wegdek, maar toen de banden eenmaal warm waren gewoon zonder pijn het bakbeest rondgegooid. Straks wat eerder vertrekken van kantoor en de lange weg naar huis, dit doet een mens goed! :t

Note to self; ik heb vanochtend alleen de regenliner in mijn pak gedaan. De benen hadden de wintervoering ook wel fijn gevonden. _O-
 
Ik las eerst erotisch gevoel
maar anyway, ik gebruik Rain-X maar merk dat je het eigenlijk dagelijks moet aanbrengen. Is Nikwax beter?
Rain- X of een "schraal" laagje autowas (zodanig dun dat je je afvraagt of het wel genoeg is). Nikwax is toch meer voor kleding en textiel?
Let wel, helmfabrikanten houden zich afzijdig van middeltjes op de vizieren Mag officieel dan niet opgebracht worden, maar volgens mij kan het geen kwaad op kunststof. En anders is een vizier goedkoper als een helm.
 
Rain- X of een "schraal" laagje autowas (zodanig dun dat je je afvraagt of het wel genoeg is). Nikwax is toch meer voor kleding en textiel?
Let wel, helmfabrikanten houden zich afzijdig van middeltjes op de vizieren Mag officieel dan niet opgebracht worden, maar volgens mij kan het geen kwaad op kunststof. En anders is een vizier goedkoper als een helm.
Nikwax visor proof is voor op het vizier. Ik had hele slechte ervaringen met Rain-x, Nikwax doet wel wat het belooft. Ook bij lage snelheden, dus tussen de file door, parelt water nu van m'n vizier af.
 
Terug
Bovenaan Onderaan