Doorrijders topic. Weer of geen weer.

Zag vandaag weer een hoop plezierrijders inderdaad! Zeker rond het middaguur was ik weer regelmatig aan het zwaaien.

Maar heb er ruim 300km op zitten, dus dan mag je ook wel hopen wat mederijders te zien.
Gisteren ook een ritje van een 150km gedaan. Prima weertje en zo dachten velen er over want ik bleef mijn hand opsteken. Moet soms wel lachen want er zijn erbij die hun hand bijna boven hun helm heffen en zwaaien of Sinterklaas er aan komt :W_O-
 
Aankoop is het probleem meestal niet, alleen Nederland is het duurste land te wereld om een auto te bezitten*

*Microstaten en landen die enkel uit een grote stad bestaan uitgesloten.


Klopt dat denk ik ook wel. Bij mij is de Alfa Romeo weggegaan(doet nogsteeds en beetje pijn), in ruil voor een Kia Rio, omdat ik de motor nam voor woonwerk.

Onder de streep moet ik inderdaad best flink kleding kopen om dat verschil weer uit te geven.

Italiaanse auto en motor is wel een droom.
Giulia 2.0 Ti Super en een Ducati Multi V2 of een Panigale of F4.
Mijn vrouw is al tevreden met haar Monster696 en Fiat 500🇮🇹
 
Op de motor zet je ook beter een helm op dan een mijter!
IMG_0604.png

Deze niet
 
Gisteren ook een ritje van een 150km gedaan. Prima weertje en zo dachten velen er over want ik bleef mijn hand opsteken. Moet soms wel lachen want er zijn erbij die hun hand bijna boven hun helm heffen en zwaaien of Sinterklaas er aan komt :W_O-
Zat ik net met mij half kleumende linkerhand op het verwarmde handvat, moest ik weer zwaaien naar een motorrijder.
De dingen die je doet voor sociale etiquette 😉
 
Weer lekker ontspannen ritje achter de boeg. 157km, 2.50u over gedaan. Ff gestopt ergens in een stilte gebied waar je met motorvoertuigen mocht komen, heerlijk vogels onbezorgd fluiten maar gene ene vogel of rare vogel opmezelf na gezien, wind door de bomen, geen mensen, heerlijk genoten van me redbulletje, 2 croissantjes en appleflap haha. Enkele vriendelijke tour motorrijders gespot in het zuiden en brabant gebied en de wind was vrij matig dus snelwegen vermeden en lekker binnendoor getuft en nu weer lekker thuis na genieten van me ochtend en vrijdag😇Voor die gene werkse nog eventjes en voor alle een fijn weekend!! Schijnt boven de rivieren wat erger te zijn met de wind?
 
Gisteren om 18u toen ik naar huis wilde kwam de regen horizontaal over het wegdek. Gelukkig zwakte het snel weer af ... en heb ik een goed pak.
 
Gisteren om 18u toen ik naar huis wilde kwam de regen horizontaal over het wegdek. Gelukkig zwakte het snel weer af ... en heb ik een goed pak.
Aaaaah, dat buitje ja....
Was rond dat tijdstip onderweg naar Zoetermeer vanuit 010.

Was blij dat ik 'even' het blikje van de frau mocht lenen.
Anders had ik nu nog tot ver achter de balzak nat geweest...

Dat buitje ging werkelijk nergens meer over, en duurde ook maar een paar luttele minuutjes:X

Vanochtend wéér regen, nu lekker droog.
De hele maand februari heeft niet zo heel erg veel droge dagen tot nu toe
 
Aaaaah, dat buitje ja....
Was rond dat tijdstip onderweg naar Zoetermeer vanuit 010.

Was blij dat ik 'even' het blikje van de frau mocht lenen.
Anders had ik nu nog tot ver achter de balzak nat geweest...

Dat buitje ging werkelijk nergens meer over, en duurde ook maar een paar luttele minuutjes:X

Vanochtend wéér regen, nu lekker droog.
De hele maand februari heeft niet zo heel erg veel droge dagen tot nu toe
Lijkt net Engeland tegenwoordig.
 
Lijkt net Engeland tegenwoordig.
Zelfs zij hebben daar meer droge dagen..

Houd het tegenwoordig bij op mijn gratis verkregen GP kalender.
Als het geregend heeft (ongeacht hoeveel of hoelang) dan krijg de dag een blauw kleurtje/\

Man, ik kleur mij scheel op dat ding:X
 
Kun je beter groen kleuren wanneer het droog bleef.


Die bui gisteren was wel leuk ja. Tussen Roosendaal en Bergen op Zoom precies meegepakt. Iedereen remmen, file, ik uit automatisme er tussendoor, hop, een halve meter opzij gezet door de wind. 'Was misschien niet heel verstandig'. Gelukkig niks gebeurd en geen echt spannende momenten gehad. Gewoon een beetje aanpassen en door.


Het vervelendste was dat er ineens een ijskoud straaltje water m'n kruis in kwam. Zo'n snijdend straaltje. Morgen toch maar eens gaan shoppen naar een nieuwe (goretex) broek.
 
  • Haha
Waarderingen: Tcat
Zat ik net met mij half kleumende linkerhand op het verwarmde handvat, moest ik weer zwaaien naar een motorrijder.
De dingen die je doet voor sociale etiquette 😉
Met steeds :]motorrijders :Wzwaai ik alleen onder de 5 graden, in beginsel.
Of bij echte spots, dus met MF-sticker, of...

Wordt het lijstje weer lang.|(

Gelukkig wordt het volgende week lente, den eersten maart.
Meeste jaren het beste motorrijdweer, niet te fris, niet te heet, niet al te veel wind en neerslag, redelijk qua daglicht, kom maar door!
 
Vandaag uiteraard met de motor naar de Motorbeurs, klein buitje op de kop gehad tussen Apeldoorn en Amersfoort, maar dat was ook zo weer voorbij.

De wederhelft reed achter mij en kreeg pas halverwege het beursbezoek weer gevoel in haar vingers. _O- Toen moesten we nog via een verjaardag terug naar huis, uiteindelijk door het donker met 5 graden op het dashboard, gevoel richting het vriespunt. Die heeft heel lang onder de hete douche gestaan bij thuiskomst. Eindconclusie; het wordt tijd voor verwarmde handschoenen. Heeft maar 2 koude ritjes geduurd om haar dat in te laten zien gelukkig. :+
 
Ik ben overstag gegaan...

Al twee broeken versleten, na anderhalf jaar lek, en met de laatste weken was het weer een pretje.
Gisteren ene broek gepast op de motorbeurs. Helaas hadden ze de juiste maat niet bij, dus maar op de gok een maat kleiner en korter besteld dan degene die veel te lang en iets te breed was.

M'n portemonnee vindt dit nu niet leuk, maar hopelijk maakt de levensduur het goed en de waterdichtheid.


Een Rev'it Poseidon 3, niet zomaar GoreTex, maar 2 á 3 lagen gelamineerd. O wee als ik nu nog nat op 't werk of thuis aan kom.
1708865119231.png
 
Moet je zo langdurig in de regen rijden? Mijn budget Buse Breno houdt een buitje wel uit. Als ik er een uur mee door de regen zou rijden zou het vast ook niet goed gaan. Maar dat doe ik dus niet. Misschien maximaal 30 minuten regen op mijn ritjes. In het verleden, toen ik de motor nog voor woon-werk gebruikte, was dat zo'n drie kwartier. Een nat kruis was een zeldzaamheid. Enige nadeel van budget spul is dat er geen lengtematen zijn. Niet dat zo groot ben; wel dun. De meeste regendruppels gaan dan ook langs me!-
 
Ik heb voor de weken dat het 25 uur per dag regent een regenoverall gekocht. Niet dat m'n pak niet waterdicht is, maar als ik 's morgens echt goed nat geregend ben, dan is de buitenste laag van m'n pak 's middags nog niet droog. Op zich niet zo'n probleem, maar ik vind een natte kraag en randje van de mouwen niet zo prettig (jaja jankerd, ik weet het). Zo'n overall kan ik tenminste makkelijker ergens over een verwarming heen hangen.
 
Moet je zo langdurig in de regen rijden? Mijn budget Buse Breno houdt een buitje wel uit. Als ik er een uur mee door de regen zou rijden zou het vast ook niet goed gaan. Maar dat doe ik dus niet. Misschien maximaal 30 minuten regen op mijn ritjes. In het verleden, toen ik de motor nog voor woon-werk gebruikte, was dat zo'n drie kwartier. Een nat kruis was een zeldzaamheid. Enige nadeel van budget spul is dat er geen lengtematen zijn. Niet dat zo groot ben; wel dun. De meeste regendruppels gaan dan ook langs me!-

Meestal niet meer dan 25 minuten enkele reis. Helaas wel vaak een nat kruis. Een buitje kan m'n broek nog wel hebben hoor, maar 5 minuten hoosbui is wel genoeg om doorweekt te zijn. Daarbij voelt heel de broek gewoon koud aan omdat hij doorweekt is (ook al lekt hij niet overal door).
Misschien dat het aan de combi ligt van motor/rijder/kleding dat er een plas water zich verzamelt bij m'n kruis. Het wordt ook erger naarmate ik langzamer rijd. Het eerste jaar was die broek ook gewoon droog hoor. Maar met twee keer per dan aan- en uittrekken, en dat 5 dagen per week, het hele jaar door, houd ik het op mechanische slijtage? Ik heb ook handschoenen gehad waarvan de stiksels op een gegeven moment loslieten omdat het leer zo dus gesleten was. Woon/werk zorgt voor abnormale slijtage aan motorkleding is me opgevallen.

Ik hoop dat de rekensom 500 euro, 5 jaar tegenover 200 euro, 1,5 jaar de kloppende gaat zijn. Althans, op deze manier kan ik het nu naar mezelf verantwoorden. :+

Ik heb voor de weken dat het 25 uur per dag regent een regenoverall gekocht. Niet dat m'n pak niet waterdicht is, maar als ik 's morgens echt goed nat geregend ben, dan is de buitenste laag van m'n pak 's middags nog niet droog. Op zich niet zo'n probleem, maar ik vind een natte kraag en randje van de mouwen niet zo prettig (jaja jankerd, ik weet het). Zo'n overall kan ik tenminste makkelijker ergens over een verwarming heen hangen.

Zo'n overall heb ik ook. En dat werkt fantastisch. Als ik denk dat het gaat regenen trek ik hem aan, blijft het droog... Als ik denk dat het droog blijft trek ik hem niet aan... en krijg ik daar meestal snel spijt van. Daarbij probeer ik aan en uitkleden zo makkelijk mogelijk te maken (2x per dag, 5 dagen per week, het hele jaar door) en een regenoverall vind ik niet fijnste kledingstuk om 'even snel' aan te schieten.
 
  • Leuk
Waarderingen: KvM
Heb geen probleem met mijn regenpak aan te doen,mijn pak is waterdicht maar als ik na mijn werk ga of als ik terug na huis ga en opdat moment regent het doe ik mijn regen pak aan .
Vindt het zelf fijner dat mijn pak droog is terwijl op mijn werk het goed kan drogen als het nat zou worden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan