BlackVeilBiker
Technicus Magneticus de derde/naalden masochist
Ik ben niet de enige motorrijder op het werk, maar wel de enige die ook actief rijdIk ben de enige motorrijder op het werk...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ik ben niet de enige motorrijder op het werk, maar wel de enige die ook actief rijdIk ben de enige motorrijder op het werk...
Stukje verder hoop ik ookDat is een veel mooiere rit dan mijn woonwerk rit
Welkom! Weer een doorrijder op een Honda NC750! Serieuse meters ook wel, 115km per dag.Hier ook een doorrijder met 115km per dag. Rij op een NC750X DCT uit 2014 met nu ongeveer 130000km op de klok.
Alleen bij sneeuwval hou ik er mee op. Heb een gelamineerd Gore-tex pak gekocht in oktober van Stadler ; kost wat natuurlijk, maar
die 10 jaar garantie op waterdichtheid vond ik wel een goeie na 2 keer een pak dat binnen 3 jaar lek raakte.(buiten de garantie uiteraard) Voor de echt koude dagen heb ik een verwarmd jack en handschoenen (dan vriest het dus) en natuurlijk het thermo ondergoed. Ik heb nog nooit iets gedaan aan roestpreventie bij de NC en als ik er naar kijk zijn alleen wat beugels wat wit uitgeslagen. Doe zelf het onderhoud en doe dan ook de controle op roest, maar dus nog niks te melden en dat na 7 jaar gebruikt te zijn jaarrond Heb een NT110DCT in bestelling die straks het stokje gaat overnemen; de NC is iets te krap bemeten voor het lijf en dat ga ik nu toch wel merken op mijn 57e.......................
Hangt er inderdaad van af of de nattigheid volgende week al weg is voordat het gaat vriezen. -6 staat er op de voorspelling hier voor volgende week 's morgens.Droge vorst is veel beter dan regen. Koud maar droog wegdek is voorspelbaar. Natte vorst vind ik wel behoorlijk scary.
Bij natte vorst rij ik heel voorzichtig in bochten en skip ik alle kleine buitenwegen.
Dit. Snelweg en doorgaande wegen in de stad zijn relatief veilig. Kleine buitenwegen moet je gewoon niet komen.en skip ik alle kleine buitenwegen.
Ik niet, maar ik was vandaag wel als enige óp de motor.Ik ben de enige motorrijder op het werk...
No such thing as bad weather; just bad equipment.Gisteren onze eerste "echte" rijles gehad.
Ik" wat een vreselijk takkeweer, regen en harde wind." Onze instructeur:" Ach, we hebben alleen mooi weer en heel mooi weer om motor te rijden, en vandaag is het mooi weer."
Snelwegen zijn meestal beter geprepareerd (met pekel) dan andere wegen.Volgende week wordt vorst verwacht.
Hoe is jullie ervaring op de snelweg als het vriest? Is het daar sneller glad of juist niet? En dan met name 's nachts, als er dus weinig op gereden wordt. Eigenlijk wil ik niet 2 weken niet rijden, maar uitglijden op de snelweg zit ik ook niet op te wachten...
Heb gisteren en vanavond de auto gepakt vanwege de storm. Morgenavond gaat de motor weer mee naar werk.
Eén uitzondering: donderbuien.No such thing as bad weather; just bad equipment.
Edit: morgenvroeg weer voor het eerst, ik zou het toch ook wel fijn vinden als het een keer niet regent hoor.
Bedankt voor de tip over de versnelling!Snelwegen zijn meestal beter geprepareerd (met pekel) dan andere wegen.
Vooral op-/afritten zijn soms spannend.
Wat ik vooral nadeel vind, zeker 's nachts als je 130 mag is dat de wind chill nog extra toeneemt wegens snelheden >128 km/u.
Helemaal tegen de wind in, verder is het dan nog wel eens frisser dan overdag met een mager zonnetje.
Ach, dan merk je dat je helm wel ventilatie heeft, vind dat bij andere omstandigheden soms niet voelbaar.
En bij wind: vooral niet doorschakelen, maar terugschakelen.
Hoe lager de versnelling, hoe meer gyroscopisch effect (in je blok).
Natuurkunde werkt, echt!.
Tegen gewicht?En ontspannen, laat de motor maar bewegen in de wind.
Wat ook helpt -geen idee waarom, heb er geen natuurkundige verklaring voor- is de knie uitsteken aan de kant de wind vandaan komt.
Bekend stuk, brug over zijkanaal C rij ik ook vaak op de N202 en A9, daar kan je ook serieuze wind pakken.Tja, als inwoner van Noord-Holland en berijder van de A9 ben ik wel gewend aan wind. Altijd schuin tegen en het liefst windkracht 8 of 9 uiteraard.
Ik laat me niet tegenhouden door wind iig, dan kan ik nog maar 50 dagen per jaar naar mijn werk op de motor......... Het helpt wel dat je na verloop van tijd precies weet waar je de rukwinden kan verwachten: voorbij de bomenrijen en vrachtwagens, bij de Wijkertunnel, Rottepolderplein en de afrit naar de A4 richting Schiphol
Ook, maar voornamelijk de verandering in luchtweerstand denk ik.Tegen gewicht?
En je been laten hangen zoals Rossi.Bedankt voor de tip over de versnelling!
Had er niet aan gedacht om in een lagere versnelling te rijden, omdat m'n motor (in tegenstelling tot m'n auto) gewoon vaart kan maken bij harde wind in z'n hoogste versnelling. Zal komende nacht wel terugschakelen, aangenomen dat het waait.