Doorrijders topic. Weer of geen weer.

Over droog en comfortabel, dat ligt natuurlijk grotendeels aan de kleding.
Nu heb ik al ruim 8 jaar een jas van het merk Clover, nog steeds wind en waterdicht. Alleen begint de jas nu wel echt te slijten. Zelfs de broek van Dane (goretex pro) heeft het niet zo lang volgehouden.

Nu ben ik benieuwd welk merk bij jullie het goed doet, of juist niet.

Macna had ik eerst, en dat was een groot fiasco. Jas; 2x binnen garantie vervangen, broek; 1x binnen garantie vervangen. Ritsen, klittenband, delaminering, en alles werd binnen een paar maanden bruin door verkleuring
 
Ik heb goede ervaringen met IXS, laarzen van TCX. Allemaal met Gore Tex. Gore tex legt eisen op aan fabrikanten zodat producten met gore tex goed zijn.
Tegenwoordig koop ik Dane. Ik heb een broek die al bijna 10 jaar waterdicht is, hij is een keer teruggeweest om het goretex weer goed vast te zetten, een Dane jas heb ik al een jaar of 6, deze is gelamineerd. In de zomer rijd ik wel met een oude IXS jas, die heeft meer ventilatie. Ik koop vrijwel altijd met goretex.
Ik heb een paar weken geleden wel Dane laarzen gekocht zonder Goretex, de verkoopster verzekerde mij dat het membraan van Dane ook waterdicht is. Tot nu toe heeft zij het altijd goed gehad en ik vertrouw haar en Dane, maar getest heb ik het nog niet (ik heb nog niet in harde regen hoeven rijden tijdens mijn woon werk).
 
Mijn Difi all season textiel combi doet het al 3 jaar in weer en wind probleemloos. 2x per jaar gaan jas en broek in de wasmachine voor wassen resp. impregneren. Daarvan slijt het harder dan van het gebruik, is mijn idee. M.n. de stukken van nepleer vertonen nu flinke slijtage, maar dat zit op het textiel, en heeft dus geen invloed. Ook de manchetten gaan rafelen, waarvoor hetzelfde geldt. Mijn laarzen zijn van Eleveit, ook voor een prikkie, maar toch waterdicht, warm en (een beetje) ademend. Ik zweet niet snel, dus voor mij werkt dat prima. Ik zou best geld willen uitgeven aan gore tex spullen, maar dan moet het wel perfect passen (en dat doet het zelden). Met mijn slanke postuur zit vrijwel elke combi als een hobbezak… Volgend jaar maar een een nieuwe jas/ broek/ handschoenen scoren, voor max. € 350/400. Dan heb ik er ruim 4 jaar/ 25.000 km mee gereden. Helm en schoenen gaan bij mij meestal wat langer mee, zo'n 5/6 jaar.
 
Laatst bewerkt:
Ik rij nog steeds met mijn eerste textiel pak van Büse (gekocht bij Louis tijdens mijn rijlessen). <€200 voor broek en jas samen. Onderhand >100.000km verder denk ik.

Nog waterdicht genoeg om droog op mijn werk aan te komen (30min) door een flinke regenbui.

Eerste paar laarzen (alpinestars) in 1.5 jaar versleten door steenslag op de neuzen. Was klaar met natte voeten, nu daytona gekocht.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tuh
Door 'vakantie' en corona vandaag voor het eerst in ruim 1 week weer gereden, meteen 135km op de teller gezet. Duidelijk weer een stuk warmer maar toch nouwelijks andere rijders gezien.

Wind merk je wel maar viel al met al ook echt wel mee.

Moet in hartje Utrecht zijn om wat kleding te ruilen, dan merk je wel weer hoeveel beter een motor voor dat soort dingen is dan een auto.
 
Wind merk je wel maar viel al met al ook echt wel mee.
Yup, ik ben ook net terug, 110 km gereden. Het viel me mee, het was eigenlijk beter te doen dan gisteren.
Kunnen je mouwen niet over de handschoenen?
Gelukt, soort van. Jas aan, handschoenen aan, en dan regenjas er overheen. Het is krap, eigenlijk zou de regenjas 1 maatje groter moeten zijn. Maar het werkt :Y
 
Door 'vakantie' en corona vandaag voor het eerst in ruim 1 week weer gereden, meteen 135km op de teller gezet. Duidelijk weer een stuk warmer maar toch nouwelijks andere rijders gezien.

Wind merk je wel maar viel al met al ook echt wel mee.

Moet in hartje Utrecht zijn om wat kleding te ruilen, dan merk je wel weer hoeveel beter een motor voor dat soort dingen is dan een auto.
Wellicht kwam ik je tegen moest er ook wezen
 
Daytona FTW.

Ik zet ze om de 5000 km lichtjes in de Rapide was, en knallen weer. Dit is echt zo'n product waar gewoon nooit wat mee mis is.
Nou na ca 12 - 15 jaar gingen de runners van de ritsen wel kapot :)
Het mooie is ik kon toen gewoon hetzelfde type en maatvoering bestellen en klaar
 
Ja ik had er 3 stuk, en de zolen mochten ook zo langzamerhand wel, het heeft wel even gedururd voordat ze zo lekker zaten als de oude maar het was het meer dan waard
 
Waaide vannacht ook weer behoorlijk, en nog regen ook. Leuk om mee te oefenen, voor mij het slechtste weer tot nu toe!
Ik merk trouwens dat ik op de motor minder last heb van harde wind dan in m'n auto. Maar dat kan er aan liggen dat ik in een Peugeot 108 rijd (dus licht gewicht en weinig PK). M'n motor heeft merkbaar geen moeite met tegenwind, die knalt gewoon door.

Heb overigens nu wel een goede combo gevonden om m'n benen warm te houden: een dunne thermo legging onder de Pando Moto legging (zonder beschermstukken er in), en dan m'n leren motorbroek (met beschermstukken erin) daaroverheen. En skisokken. Wel tegen het einde van de rit naar werk koude handen, want ik was m'n handschoenen vergeten op te laden...
 
Door 'vakantie' en corona vandaag voor het eerst in ruim 1 week weer gereden, meteen 135km op de teller gezet. Duidelijk weer een stuk warmer maar toch nouwelijks andere rijders gezien.

Wind merk je wel maar viel al met al ook echt wel mee.

Moet in hartje Utrecht zijn om wat kleding te ruilen, dan merk je wel weer hoeveel beter een motor voor dat soort dingen is dan een auto.
Toen ik laatst in Tilburg moest zijn vond ik juist de motor kut. Ik parkeer niet graag op de stoep, maar parkeergarages mag je daaro niet in met de motor.
 
Ik heb in de zomer geeneens gereden, denk je toch niet dat ik met dít weer op die motor stap?? :? :N
Afgelopen zomer vond ik , tot ik een doorwaai jas scoorde, het idd vaak veel te warm.

En nu is het voorsl nat, als in erg nat.
Blij dat ik een extra regenjas gescoord heb, natte jackie uit en blijft 6 jaar oude Hein Gericke sheltex jas mooi droog en niet zo vies. Anders krijg je altijd zo'n anderhalve vierkante meter plas onder je uitlekkende motorjas, in de garage.
Ander voordeel, als ik op mijn werk binnenwandel zien ze wel de motorjas, die amper vochtig is (stalling - ingang is niet overdekt) en dan is het zeer vermakelijk om de zegeningen van een elektrisch bedienbare hoge toerruit van de FJR breeduit te meten.;)
 
Toen ik laatst in Tilburg moest zijn vond ik juist de motor kut. Ik parkeer niet graag op de stoep, maar parkeergarages mag je daaro niet in met de motor.

Waarom zou je een garage niet in mogen met de motor?

Ik parkeer juist graag op de stoep, ideaal. Gewoon navigeren naar waat je daadwerlelijk moet zijn en parkeer lekker naast de fietsen of naast een lantaarnpaal. Als je gewoon netjes stapvoets rijdt krijg je in mijn ervaring ook niet zo snel ruzie over het laatste stukje rijden naar je parkeerplek over een metertje fietspad of voetgangersgebied.

Maar ik heb gelukkig een motor waarbij ik niet heel bang hoef te zijn voor diefstal gezien de leeftijd of omvallen vanwege de bok. Ik probeer ook altijd wel te parkeren op een manier waarbij mensen er nooit last van hebben, een motor op stuurslot verplaatsen gaat wat lastiger dan een fiets. Dus in het verlenge van lantaarnpalen, bomen of gewoon vlak naast de fietsen.
 
Waarom zou je een garage niet in mogen met de motor?

Ik parkeer juist graag op de stoep, ideaal. Gewoon navigeren naar waat je daadwerlelijk moet zijn en parkeer lekker naast de fietsen of naast een lantaarnpaal. Als je gewoon netjes stapvoets rijdt krijg je in mijn ervaring ook niet zo snel ruzie over het laatste stukje rijden naar je parkeerplek over een metertje fietspad of voetgangersgebied.

Maar ik heb gelukkig een motor waarbij ik niet heel bang hoef te zijn voor diefstal gezien de leeftijd of omvallen vanwege de bok. Ik probeer ook altijd wel te parkeren op een manier waarbij mensen er nooit last van hebben, een motor op stuurslot verplaatsen gaat wat lastiger dan een fiets. Dus in het verlenge van lantaarnpalen, bomen of gewoon vlak naast de fietsen.
Stuurslot doet t niet en ik ben iets te zuinig op het ding
 
Stuurslot doet t niet en ik ben iets te zuinig op het ding
Remschijfslot?
Je zal er vast zelf wel aan gedacht hebben, maar toch.

Snap het ook wel, zeker als je een echt mooie motor hebt. Zelfs ik met mijn 13 in een dozijn motor van €2700 heb een tracker en zou mijn motor snachts ook niet ergens buiten laten staan zonder slot.
 
Remschijfslot?
Je zal er vast zelf wel aan gedacht hebben, maar toch.

Snap het ook wel, zeker als je een echt mooie motor hebt. Zelfs ik met mijn 13 in een dozijn motor van €2700 heb een tracker en zou mijn motor snachts ook niet ergens buiten laten staan zonder slot.
Remschijfslot kan ja, maar voelt toch niet helemaal okay.

Nou rij ik een K100 uit 1984, dus qua euro's is het niet veel waarde, maar wil er toch liever niet vanaf en het ding staat er zo dusdanig netjes bij dat een kras meer of minder echt wel zonde is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan