De Zeelandiarun

Ben je bang dat je verdwaald?😅 Gewoon achter je voorganger aan sukkelen toch 😉
nee , en ja...maar ik heb wel eens een bijdehand in de bak gehad die m'n kontactsleutel omdraaide terwijl het slot kapot was.
Ik kon toen niet meer starten , maar met een beetje prutswerk kreeg ik de motor toch weer aan de praat .
Met een route kaartje ben ik toen weer terug bij de stoet gekomen..
Maar inmiddels heb ik een gps-bestand in een mail van de organisatie gekregen .
 
Ik begreep het, ik rij zelf niet (werk) maar m'n maat Rob zal met mijn GS span rijden. Hij had hem ontvangen in gpx formaat.
 
Net terug van zakelijk tripje. Dus ik de schuur in om alvast het zijspan na te lopen voor de rit van Zaterdag. Staat mijn voorband leeg. Weer. Ik had afgelopen Zondag met de landelijke zijspandag al het idee dat de band wat leeg liep, en dat klopte dus.
Zojuist nog even opgepompt, maar nu weer bijna leeg. Morgen maar gauw, tussen het werk door, even een nieuw bandje laten leggen.
 

Bijlagen

  • Voorwiel Zijspan.jpg
    Voorwiel Zijspan.jpg
    133,3 KB · Weergaven: 20
Het kan ook de O-ring zijn die rot is die in de deling zit.
Komt niet vaak voor, maar wel even een puntje om te controleren!
 
Het kan ook de O-ring zijn die rot is die in de deling zit.
Komt niet vaak voor, maar wel even een puntje om te controleren!
Dat was ooit bij mijn EML wiel ook het geval. Ik heb de velg toen afgekit, dat verhielp het probleem van luchtverlies
 
Die o-ring is bij mij ook een probleem geweest, maar dat duurde wel langer als een paar dagen om zo leeg te lopen. Dat was corrosie tussen de o-ring en de velg. Opgelost met kit.
 
Bij ons in Brabant zeggen we dan, "agge u ni wit, dan gebruikte kit" maar ik heb er niet eens bij stilgestaan dat er nog een o-ring in dat gedeelde wiel zou kunnen zitten.
 
Dan zou ik er een spuitbus slime of antilek schuim in leeg spuiten.
Hoef je niks te demonteren en kun je de reparatie uitstellen tot de band versleten is.
 
Even oppompen en afsoppen ,om te kijken waar de lekkage is ?

Als verkeers regelaar ,vandaag de motor een beetje poetsen ,en mischien vanavond even kijken bij Lammerenburg naar de zijspannen
 
Op jullie aanraden, mede zijspanners, toch maar even het geheel afgesopt om te kijken waar het lek zich precies bevindt. En jawel, het "lek is boven".

Het ventiel lekt, vlak bij de plek waar het ventiel in de velg zit. De band en de o-ring doen niets. Dus ligt het wiel nu bij de lokale bandenboer om een nieuw ventiel te steken. En gezien de droogtescheurtjes in de band laat ik toch de voorband vervangen.
Straks ophalen en meteen monteren.
Lek zoeken.jpg
 
Nou zag ik daarstraks dat mijn fotostek bezet is door meeuwen. Van die grote die je zo gemeen aankijken.
We zullen zien wie hier het gemeenst kan terugkijken.

3925e09d-9524-4e47-a56f-390564dfde41.jpg
 
Op jullie aanraden, mede zijspanners, toch maar even het geheel afgesopt om te kijken waar het lek zich precies bevindt. En jawel, het "lek is boven".

Het ventiel lekt, vlak bij de plek waar het ventiel in de velg zit. De band en de o-ring doen niets. Dus ligt het wiel nu bij de lokale bandenboer om een nieuw ventiel te steken. En gezien de droogtescheurtjes in de band laat ik toch de voorband vervangen.
Straks ophalen en meteen monteren.Bekijk bijlage 1878366
Span staat gereed met nieuw ventiel en nieuwe voorband. Het was nog wel even een gevecht bij de bandenboer om de oude band er af te krijgen, maar met behulp van een blok hout en de machine is het uiteindelijk toch gelukt.
We kunnen!
 
Hey leuke foto,s
Het was gisteren weer een topdag
Ik heb als verkeersregelaar alleen maar lachende ,zwaaiende toeterende blije mensen voorbij zien komen ,en voorbij gereden
 
Terug
Bovenaan Onderaan