Skippy '73
MF veteraan
Duidelijk. Er gaat maar weinig boven het gevoel van heel veel koppel ongeacht of een voertuig daar nu veel sneller van word, het is gewoon lekker om van krachtig van onderuit te sleuren.Bedankt.
Verschil ten opzichte van de Triumph is groter dan ik dacht. Dat middengebied van de Yamaha is gewoon insane. Verder is het koppel van de Triumph relatief laag en daar zit ‘m gelijk het verschil in beleving. De Triumph heeft 123pk bij 166 kilo droog. Prima waarden, maar koppel is wat je voelt. De manier van vermogensafgifte van de MT, het sleuren, heerlijk. De KTM rijdt ook erg goed, maar het blok gaf bij mij echt de doorslag. Het rijgedeelte lag ongeveer op een zelfde niveau, maar ik reed op de normale MT10. Dat wordt met de SP-versie alleen maar beter. Dat speelde ook mee. De zitpositie op de MT paste mij ook iets beter. Het zadel is wel hard. Daar moet ik tzt wellicht wat aan doen. Dit was op de KTM beter voor elkaar. Ik vindt de KTM nog steeds mooier om te zien. Verder klinkt die ook goed, ook al met standaard uitlaat. Echter, met de gekozen opties ziet de MT er in mijn ogen ook goed uit. Heb trouwens ook nog een tankpad er bij besteld. Het blijft een lastige keuze tussen deze 2 motoren. Bij mij nipt in het voordeel van de Yamaha. Over een kleine 3 weken ophalen met alles er op en aan. Kannie wachten.
De KTM is kwa uiterlijk wat extremer maar de MT-10 SP heeft ook zat uitsraling. Ik snap goed dat het nog best moeilijk kiezen was zo.
3 weken is lekker vlot, ik had langer verwacht gezien de populariteit wereldwijd.
We zien de foto's wel verschijnen hoop ik.