De Nieuwe Ducati Scrambler

Bedankt.
Verschil ten opzichte van de Triumph is groter dan ik dacht. Dat middengebied van de Yamaha is gewoon insane. Verder is het koppel van de Triumph relatief laag en daar zit ‘m gelijk het verschil in beleving. De Triumph heeft 123pk bij 166 kilo droog. Prima waarden, maar koppel is wat je voelt. De manier van vermogensafgifte van de MT, het sleuren, heerlijk. De KTM rijdt ook erg goed, maar het blok gaf bij mij echt de doorslag. Het rijgedeelte lag ongeveer op een zelfde niveau, maar ik reed op de normale MT10. Dat wordt met de SP-versie alleen maar beter. Dat speelde ook mee. De zitpositie op de MT paste mij ook iets beter. Het zadel is wel hard. Daar moet ik tzt wellicht wat aan doen. Dit was op de KTM beter voor elkaar. Ik vindt de KTM nog steeds mooier om te zien. Verder klinkt die ook goed, ook al met standaard uitlaat. Echter, met de gekozen opties ziet de MT er in mijn ogen ook goed uit. Heb trouwens ook nog een tankpad er bij besteld. Het blijft een lastige keuze tussen deze 2 motoren. Bij mij nipt in het voordeel van de Yamaha. Over een kleine 3 weken ophalen met alles er op en aan. Kannie wachten.
Duidelijk. Er gaat maar weinig boven het gevoel van heel veel koppel ongeacht of een voertuig daar nu veel sneller van word, het is gewoon lekker om van krachtig van onderuit te sleuren.
De KTM is kwa uiterlijk wat extremer maar de MT-10 SP heeft ook zat uitsraling. Ik snap goed dat het nog best moeilijk kiezen was zo.
3 weken is lekker vlot, ik had langer verwacht gezien de populariteit wereldwijd.
We zien de foto's wel verschijnen hoop ik.
 
Duidelijk. Er gaat maar weinig boven het gevoel van heel veel koppel ongeacht of een voertuig daar nu veel sneller van word, het is gewoon lekker om van krachtig van onderuit te sleuren.
De KTM is kwa uiterlijk wat extremer maar de MT-10 SP heeft ook zat uitsraling. Ik snap goed dat het nog best moeilijk kiezen was zo.
3 weken is lekker vlot, ik had langer verwacht gezien de populariteit wereldwijd.
We zien de foto's wel verschijnen hoop ik.
Ik zal tzt de foto’s wel doorzetten.
 
20190324_152831.jpg
Eindelijk mooi lente weer en een beetje tijd over voor een lekker ritje! Was echt weer genieten na al die tijd al zij het nog steeds zonder Akra's...
:]
 
Als je de 1100 vergelijkt met de 800 wat zijn dan de grootste verschillen in rijeigenschappen?
Ik vind de 800 extreem makkelijk te berijden, hij stuurt erg makkelijk door de bocht, is dit ook zo bij de 1100?
 
Als je de 1100 vergelijkt met de 800 wat zijn dan de grootste verschillen in rijeigenschappen?
Ik vind de 800 extreem makkelijk te berijden, hij stuurt erg makkelijk door de bocht, is dit ook zo bij de 1100?
Het grootste verschil is wat mij betreft vooral de ruimte voor de bestuurder en het betere comfort. Hij is duidelijk wat zwaarder maar stuurt nog steeds vrij makkelijk maar is wel iets minder agiel dan de 800. Als je echter de tijd neemt om de vering goed af te stellen dan is het verschil vrij klein imo. Ik heb hem flink meer veervoorspanning gegeven(voor bijna maximaal en achter ruim 2 cm meer dan standaard) en dat deed wonderen voor het insturen.
Het beste is om er gewoon 1 te proberen zodat je het zelf kan ervaren(pas wel op want ik was gelijk verkocht maar hoofdzakelijk omdat de 1100 mij paste als een handschoen).
 
Tjonge jonge. Ze nemen er wel de tijd voor om die Akra’s aan te passen.... Ik snap goed dat het goed moet gebeuren met originele klinknagels etc. maar hoe lang liggen die dempers al bij de dealert...?
Hoop dat je ze er nu snel onder kan hangen.
 
Tjonge jonge. Ze nemen er wel de tijd voor om die Akra’s aan te passen.... Ik snap goed dat het goed moet gebeuren met originele klinknagels etc. maar hoe lang liggen die dempers al bij de dealert...?
Hoop dat je ze er nu snel onder kan hangen.
Dat potnagel verhaal was volgens mij min of meer een smoesje om niet te vertellen dat er een einkap beschadigd is in het proces en die staat dus in bestelling maar is blijkbaar niet echt makkelijk leverbaar...
Tsjaa we wachten maar af...
Volgende keer doe ik dit niet meer zo.
 
Ja, ik bedoel popnagels... Maar dat je het niet meer zo doet snap ik.
 
Laatst bewerkt:
Welkom hier. Erg leuke fiets heb je daar...👍
Maastricht op de achtergrond??
Ik heb achter de orginele Ducati Scrambler LED knippers en voor ( die moet ik nog monteren🙈) bar-end knippers van MotoGadget. Maar Rizoma heeft ook mooie kleine bolletjes. Je kunt ook eens op caferaceronderdelen.nl kijken. Is een erg leuke site met mooie spulletjes. En nee, ik heb er geen aandelen van...😄 Succes met de keuze.
 
Laatst bewerkt:
Even een nieuwe Scrambler voorstellen!
Hierbij een Full Throttle die in het zuiden van het land rondrijdt! Iemand nog goede tips voor mooie (kleine) knipperlichten?
Groet,
Rick
Bekijk bijlage 1381008

Welkom! Lekker fietsje ook!
Ik heb zelf niet veel met kleine knippers maar als je echt klein wil maar wel met e-keur en goed licht dan zijn de M-Blaze pins van Motogadget misschien een goeie optie
 
Welkom hier.
Mooie fiets, nog bijna helemaal standaard zie ik.
Heb je er nog plannen mee dingen aan te pakken?
 
Best standaard inderdaad. Alleen de wheelstriping en het stuurtje van de full throttle. Misschien een wat luider uitlaatje 😉
 
Inderdaad, de banden. We maken er een zoekplaatje van. Ik zie ook nog hielbeschermers van R&G. Jij bent..._O- Het stuur van de Full Throttle heb ik ook. Geen moment spijt van gehad. Lekkere zitpositie is het resultaat.
 
Inderdaad, de banden. We maken er een zoekplaatje van. Ik zie ook nog hielbeschermers van R&G. Jij bent..._O- Het stuur van de Full Throttle heb ik ook. Geen moment spijt van gehad. Lekkere zitpositie is het resultaat.
Jullie zijn goed bezig 😉🤣
Stuurtje en houding zijn zo perfect!!
Zit te denken aan een MIVV Delta race of een Leovince LV one evo.
Iemand suggesties?
 
We houden geregeld trapjes met 3 a 4 Scramblers en we hebben allemaal een andere uitlaat. Er is een Virex, Termignoni, HP Corse en een Zard (van mijzelf). De Termignoni is intussen ingeruild en we hebben ook een Akra in ons midden gehad. Je zou ook eens wat op YT filmpjes kunnen kijken en luisteren. Verder moet je kijken wat je er ook mooi uit vindt zien. Ikzelf ben voor de Zard gevallen vanwege de looks en klinkt in mijn oren ook nog lekker, dus win-win.
 
Heb al heel wat YT gekeken 😂😂😂. Wil wel een uitlaat met een E keur en dB killer. Vond deze twee uitlaatjes een mooi geluid maken 🔊🔊.
Maar heeft geen haast. Eerst wat km's maken.
 
Heb net mijn panelen terug van de coater. Van het weekend eens kijken of ik ze er netjes op kan zetten. Ze zijn wel mooi geworden, dus ben benieuwd naar het resultaat.
 
Terug
Bovenaan Onderaan