De Nieuwe Ducati Scrambler

Hallo,

Hier een toekomstig Scrambler rijder!
Deze week een oranje Icon 2019 besteld *O*. 1 proefritje :] was genoeg om over te gaan tot aanschaf.

Extra's:
  • Full Throttle stuurtje
  • Verwarmde Handvatten
  • SC Project Demper
  • OSCO smeersysteem

Newbie vraag:

Wat voor sloten gebruiken jullie tegen diefstal (is een schijfslot voldoende of zeulen jullie een ketting mee?)

Groet, Antoine
 
Hallo,

Hier een toekomstig Scrambler rijder!
Deze week een oranje Icon 2019 besteld *O*. 1 proefritje :] was genoeg om over te gaan tot aanschaf.

Extra's:
  • Full Throttle stuurtje
  • Verwarmde Handvatten
  • SC Project Demper
  • OSCO smeersysteem
Newbie vraag:

Wat voor sloten gebruiken jullie tegen diefstal (is een schijfslot voldoende of zeulen jullie een ketting mee?)

Groet, Antoine

Gaaf gefeliciteerd! Die nieuwe Icon is echt een heel gaaf fietsje. Ik hoop dat je tzt een hoop foto's gaat plaatsen.
Sloten is altijd lastig, ik zou me aan de voorschriften van de verzekering houden.
 
Hallo,

Hier een toekomstig Scrambler rijder!
Deze week een oranje Icon 2019 besteld *O*. 1 proefritje :] was genoeg om over te gaan tot aanschaf.

Extra's:
  • Full Throttle stuurtje
  • Verwarmde Handvatten
  • SC Project Demper
  • OSCO smeersysteem
Newbie vraag:

Wat voor sloten gebruiken jullie tegen diefstal (is een schijfslot voldoende of zeulen jullie een ketting mee?)

Groet, Antoine
Als je de motor tegen diefstal verzekerd hebt, kijk dan of er in de voorwaarden staat dat de motor aan iets moet worden vastgemaakt. Zo ja, dan ontkom je niet aan een ketting. Zelf vind ik een schijfremslot voldoende. Hoewel ...... een vriend had het slot vergeten los te maken; hij reed weg met de (nieuwe!) Multistrada en het schijfremslot (goedgekeurd type!) brak door. Dus je kon er zo mee wegrijden!
 
Als je de motor tegen diefstal verzekerd hebt, kijk dan of er in de voorwaarden staat dat de motor aan iets moet worden vastgemaakt. Zo ja, dan ontkom je niet aan een ketting. Zelf vind ik een schijfremslot voldoende. Hoewel ...... een vriend had het slot vergeten los te maken; hij reed weg met de (nieuwe!) Multistrada en het schijfremslot (goedgekeurd type!) brak door. Dus je kon er zo mee wegrijden!
Dat is eem best slot geweest dan...
Ik blijf het altijd lastig vinden met sloten, het vertraagd wel wat maar tegen de slijptol is toch niks bestand.
 
Hallo,

Hier een toekomstig Scrambler rijder!
Deze week een oranje Icon 2019 besteld *O*. 1 proefritje :] was genoeg om over te gaan tot aanschaf.

Extra's:
  • Full Throttle stuurtje
  • Verwarmde Handvatten
  • SC Project Demper
  • OSCO smeersysteem
Newbie vraag:

Wat voor sloten gebruiken jullie tegen diefstal (is een schijfslot voldoende of zeulen jullie een ketting mee?)

Groet, Antoine

Mooi man. Veel plezier er mee en veilige kilometers gewenst.
Tja, het blijft een lekker fietsje...

Ik gebruik thuis altijd mijn schijfremslot op voorwiel in combinatie met de ketting rond achterwiel. En dan staat hij bij mij nog in de garage. Heb al een vloer anker liggen, maar moet die nog monteren. Als ik weg ga neem ik alleen het schijfremslot mee, deze kan mooi onder het zadel. Een ketting raak je niet kwijt en in de rugtas veel te zwaar. Bovendien als ik ga toeren zet ik 'm bijna altijd in het zicht als ik ergens stop. Is dat niet mogelijk, dan rijdt ik vaak door naar een plek waar dat wel kan. Al mijn sloten zijn van Abus, het schijfremslot met alarm. Dat is niet alleen om de boeven af te schrikken (die schrikken niet) maar wel handing om te voorkomen wat Adspeed vermelde, dat je weg rijdt met het slot nog in de schijfrem. Mijn slot voor de schijf was iets van 170 euro en de ketting 300 euro.
 
Hallo allen, ik merk dat ik geen notificaties meer krijg van dit topic, en dan verstoft het nogal snel bij mij dus. Ik heb het opnieuw aangezet en hopelijk gaat het nu wel goed.

Qua rijden ben ik weer lekker op dreef. Met het paasweekend ben ik met een vriendin drie dagen naar Duitsland geweest op de Scrambler. Zo kon ik uitgebreid mijn nieuwe TomTom uittesten (we zijn nog geen vrienden zeg maar) en heb ik weer de nodige bochten mogen rijden :)

Ik zal dit topic een beetje terug lezen, ik vrees dat ik wat achterloop.
 

Bijlagen

  • 2019-04-20 17.05.10a.jpg
    2019-04-20 17.05.10a.jpg
    205,3 KB · Weergaven: 12
Hallo allen, ik merk dat ik geen notificaties meer krijg van dit topic, en dan verstoft het nogal snel bij mij dus. Ik heb het opnieuw aangezet en hopelijk gaat het nu wel goed.

Qua rijden ben ik weer lekker op dreef. Met het paasweekend ben ik met een vriendin drie dagen naar Duitsland geweest op de Scrambler. Zo kon ik uitgebreid mijn nieuwe TomTom uittesten (we zijn nog geen vrienden zeg maar) en heb ik weer de nodige bochten mogen rijden :)

Ik zal dit topic een beetje terug lezen, ik vrees dat ik wat achterloop.
Wel lekker hoor, 3 dagen toeren door Duitsland. Kon je de Yamaha een beetje bijhouden? ;)

Wat zijn de ergernissen bij de TomTom? Ik heb er ook zat, vooral de manier waarop hij je soms probeert terug te sturen naar de route als je er iets van afwijkt of een afslag mist. En ook de kronkelroutes doen het soms heel goed maar in andere gevallen is er soms geen touw aan vast te knopen.
 
Het terugsturen aan de route terwijl je er iets vanaf wijkt is inderdaad veruit mijn grootste frustratie. Ik mis dan een knop waarmee ik zeg: 'ga verder met de route'. Tot op 15 km afstand van het punt dat je gemist hebt, probeert hij je nog steeds terug te sturen. Dat werkt dus voor mij voor geen meter. Misschien dat ik een setting over het hoofd gezien heb, maar ik heb wel wat krachttermen gebruikt onderweg.

De firmware van de Sena's heb ik beiden naar versie 2.0 gezet en dat maakte wel een groot verschil. Vrijwel geen rijgeluid meer en ook op de rijksweg kon je elkaar nog (net) voldoende verstaan.

En inderdaad, ik moest mijn best doen om de Yamaha bij te houden ;)
 
Het terugsturen aan de route terwijl je er iets vanaf wijkt is inderdaad veruit mijn grootste frustratie. Ik mis dan een knop waarmee ik zeg: 'ga verder met de route'. Tot op 15 km afstand van het punt dat je gemist hebt, probeert hij je nog steeds terug te sturen. Dat werkt dus voor mij voor geen meter. Misschien dat ik een setting over het hoofd gezien heb, maar ik heb wel wat krachttermen gebruikt onderweg.

De firmware van de Sena's heb ik beiden naar versie 2.0 gezet en dat maakte wel een groot verschil. Vrijwel geen rijgeluid meer en ook op de rijksweg kon je elkaar nog (net) voldoende verstaan.

En inderdaad, ik moest mijn best doen om de Yamaha bij te houden ;)
Er is volgens mij wel een knop waarmee je kunt aangeven dat je verder wil met de route maar die zit veel te diep in de structuur. Ik vind dat ook onbegrijpelijk want die zou gewoon op het bovenste scherm moeten staan net als een knop die je zou kunnen indrukken voor blokkades door wegwerkzaamheden.
Na zoveel jaar ervaring zou je sommige dingen toch slimmer verwachten al is het verder best een fijn stukje hardware.
 
Er is volgens mij wel een knop waarmee je kunt aangeven dat je verder wil met de route maar die zit veel te diep in de structuur. Ik vind dat ook onbegrijpelijk want die zou gewoon op het bovenste scherm moeten staan net als een knop die je zou kunnen indrukken voor blokkades door wegwerkzaamheden.
Na zoveel jaar ervaring zou je sommige dingen toch slimmer verwachten al is het verder best een fijn stukje hardware.

Dank je voor de tip. Ik ga eens kijken of ik die knop kan vinden. Wat wel fijn is, is dat je de volgorde van de knoppen kunt aanpassen om het zo beter af te stemmen op de manier waarop jij je TomTom gebruikt.
 
Dank je voor de tip. Ik ga eens kijken of ik die knop kan vinden. Wat wel fijn is, is dat je de volgorde van de knoppen kunt aanpassen om het zo beter af te stemmen op de manier waarop jij je TomTom gebruikt.
Volgens mij als je tijdens het rijden van een route naar het menu gaat dan heb je onder mijn route(of huidige route) knoppen waarmee je kan aangeven dat er een omleiding is of dat je naar het volgende punt wil.
 
Die zijn helemaal niet verkeerd inderdaad!

Las ik nou dat jij je Triumph omgeruild heb voor een Yamaha?

Ja, ik heb mijn Street Triple RS ingeruild voor een Yamaha MT-10 SP. Serieus apparaatje. Afgelopen weekend heb ik hem de MacJunk experience gegeven en nu staat hij er puik bij. Maar ja, echt vuil was hij niet. Moet nu eerst de 1000 km er maar eens op zetten en dan door naar de 1600. Dan kan het gas weer wat verder open... En oh ja, die sound. Als muziek in de oren.
 
Volgens mij als je tijdens het rijden van een route naar het menu gaat dan heb je onder mijn route(of huidige route) knoppen waarmee je kan aangeven dat er een omleiding is of dat je naar het volgende punt wil.

Tnx! Dat heb ik inderdaad wel eens gezien. Tijd om het in de praktijk uit te testen en zien hoe het bevalt.
 
Ja, ik heb mijn Street Triple RS ingeruild voor een Yamaha MT-10 SP. Serieus apparaatje. Afgelopen weekend heb ik hem de MacJunk experience gegeven en nu staat hij er puik bij. Maar ja, echt vuil was hij niet. Moet nu eerst de 1000 km er maar eens op zetten en dan door naar de 1600. Dan kan het gas weer wat verder open... En oh ja, die sound. Als muziek in de oren.

Zo wow! Ik heb de MT-10 SP even opgezocht en dat is best wel een stoere fiets! Dat lijkt mij een mooie aanvulling/afwisseling van de Scrambler. Dan heb je het beste van beide werelden zo te zien. Ben benieuwd naar de foto's, zeker na de MacJunk experience!
 
Zo wow! Ik heb de MT-10 SP even opgezocht en dat is best wel een stoere fiets! Dat lijkt mij een mooie aanvulling/afwisseling van de Scrambler. Dan heb je het beste van beide werelden zo te zien. Ben benieuwd naar de foto's, zeker na de MacJunk experience!
Zal van het weekend eens kijken of ik wat foto’s kan maken. Ja, het is echt een beest. Vermogen in overvloed, maar met name het koppel is niet normaal. Hij blijft maar sleuren, en dan moet ik het nu nog rustig aan doen. Verder moet ik nog de tijd nemen om eens met alle instellingen te gaan spelen, met name van de vering. Heb ‘m besteld met Akra pijp, oliekoeler- en radiatorbeschermers, EvoTech rem- en koppelingshendel, tankpad en navisteun op de kroonplaat. Heb net weer ‘gouden’ bobbins, olievuldop en ventieldopjes besteld. Matched mooi bij de gouden voorvork en achterdemper. Die komen over een week of zo binnen. Volgende stap zijn bar-end-mirrors, want in de standaard spiegels zie je niet veel meer dan jezelf... Vond de RS al wel een mooie tegenpool voor de Scrambler, maar dit is echt wel uit een andere Leaque.

Heb trouwens net een mailtje gehad dat mijn tankbadges (Wings van de Classic) voor mijn Scrambler binnen zijn. Kan ik die weer op mijn zwarte tankpanelen plakken. Krijg het nog druk van het weekend. Maak daar ook nog wel wat fotootjes van.
 
Zal van het weekend eens kijken of ik wat foto’s kan maken. Ja, het is echt een beest. Vermogen in overvloed, maar met name het koppel is niet normaal. Hij blijft maar sleuren, en dan moet ik het nu nog rustig aan doen. Verder moet ik nog de tijd nemen om eens met alle instellingen te gaan spelen, met name van de vering. Heb ‘m besteld met Akra pijp, oliekoeler- en radiatorbeschermers, EvoTech rem- en koppelingshendel, tankpad en navisteun op de kroonplaat. Heb net weer ‘gouden’ bobbins, olievuldop en ventieldopjes besteld. Matched mooi bij de gouden voorvork en achterdemper. Die komen over een week of zo binnen. Volgende stap zijn bar-end-mirrors, want in de standaard spiegels zie je niet veel meer dan jezelf... Vond de RS al wel een mooie tegenpool voor de Scrambler, maar dit is echt wel uit een andere Leaque.

Heb trouwens net een mailtje gehad dat mijn tankbadges (Wings van de Classic) voor mijn Scrambler binnen zijn. Kan ik die weer op mijn zwarte tankpanelen plakken. Krijg het nog druk van het weekend. Maak daar ook nog wel wat fotootjes van.

Dat klinkt heel erg veelbelovend. Ben erg benieuwd naar de foto's en mijn complimenten voor je stijlvolle keuzes. Ben erg benieuwd hoe alles bij elkaar staat.
 
Ze zeggen weleens dat je je eerste liefde nooit vergeet, in mijn geval klopt dat ook. Heb proefgereden op een Kawasaki Z900RS. In de jaren 70 van de vorige eeuw heb ik er 3 gehad. (Z1,Z900 en een Z1000). En je raad het al.....m,n Scrambler ingeruild!
De 1100 was/is te duur voor mij dus maar weer terug naar Kawasaki.
Ik heb dus een ABBA stand over die te koop is voor 75 euro. Bij mij af te halen. Slechts 2x gebruikt en inderdaad:z.g.a.n.

Vraagje: Heb je die ABBA stand nog?
 
Als dat het enige is, dan valt het nog wel mee. Het is een retro, en dan val ik niet over zo’n leidinkie. Valt wat mij betreft in de catagorie: Er moet wat te zeiken over blijven. Ik vond het inderdaad ook wel een leuk verslag, zoals er wel meer van hem te vinden zijn.
 
Dank je voor de tip. Ik ga eens kijken of ik die knop kan vinden. Wat wel fijn is, is dat je de volgorde van de knoppen kunt aanpassen om het zo beter af te stemmen op de manier waarop jij je TomTom gebruikt.
Het vervelende is dat je op de Tomtom wel moet weten waar die wegomlegging precies is. Dan kun je m overslaan. Na heel wat gedoe, ben ik tot de conclusie gekomen dat het soms wel eens slim is om een Gpx én een ITN op de Tomtom te zetten. Het Tomtom-bestand wil je steeds terugsturen naar gemiste punten (nadeel), maar een voordeel is dat je ook op een TT-punt op de route kunt aangeven: route vanaf hier en kronkelweg er naar toe. Je ziet waar je bent en zegt: DAAR verder.
 
Zijn mooie kastjes hoor, die TT’s. *O* Maar als ze niet doen wat je wilt kan dat ook zoooo frustrerend zijn... -O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan