De Nieuwe Ducati Scrambler

Als er echt iets mis was met die Duitse Duc dan kan dat geen structureel probleem zijn. Het blok is een bekend concept. Hooguit zouden er door een toeleverancier minder goede onderdelen geleverd kunnen zijn, maar dan zou Ducati inmiddels moeten weten welke nummers dat probleem hebben. De vraag is of ze de klanten daarover informeren (ik weet het niet, getuige mijn slechte ervaringen met Triumph).
Een goede dealer zou in geval van twijfel zelf gaan zoeken. Toen ik twijfelde over de veranderde trillingen in mijn Scrambler heb ik een week lang een Desert Sled geleend en heeft de dealer uitgebreid gezocht naar een mogelijk probleem. Ik heb ook met andere wielen er in gereden. Niks aan de hand, zo bleek. Dat zijn dan weer goede ervaringen, dank zij de dealer (Affetto Ducati).
Ja er valt en staat inderdaad een hoop bij een goede dealer.
 
In Duitsland is er veel meer kwaliteitsverschil tav benzine. Er zijn witte pompen die kwalitatief mindere benzine verkopen.
Italiaanse raspaardjes houden daar niet van. Daarom in NL altijd "premium" benzine tanken, zoals:

- BP Ultimate 98,
- Shell V-Power 98,
- Esso/Mobil Energy Supreme+ 98,
- Total Excellium 98,
- Firezone Competition 102.

Daarmee sla je 2 vliegen in 1 klap: er zit weinig/geen alcohol (ethanol) in deze benzine. Deze benzines hebben bovendien een hoger octaangetal (RON 98 of RON 102) en zijn daarmee 'klopvaster'. In het kort betekent dit, dat het risioco op pingelen afneemt en de verbranding optimaler verloopt. Jouw motor gaat hier merkbaar mooier en beter door lopen en voelt ook nog eens sterker aan. (Bron: website Guzzi dealer Theo Lamers, Nijmegen).

Voor de échte freaks: op de website van BP Nederland is een bestandje te vinden dat je in je TomTom/Garmin kunt zetten. In de TomTom vind je dan onder "mijn plaatsen" altijd het dichtstbijzijnde BP tankstation.

BP-GPS downloads.jpg
 
In Duitsland is er veel meer kwaliteitsverschil tav benzine. Er zijn witte pompen die kwalitatief mindere benzine verkopen.
Italiaanse raspaardjes houden daar niet van. Daarom in NL altijd "premium" benzine tanken, zoals:

- BP Ultimate 98,
- Shell V-Power 98,
- Esso/Mobil Energy Supreme+ 98,
- Total Excellium 98,
- Firezone Competition 102.

Daarmee sla je 2 vliegen in 1 klap: er zit weinig/geen alcohol (ethanol) in deze benzine. Deze benzines hebben bovendien een hoger octaangetal (RON 98 of RON 102) en zijn daarmee 'klopvaster'. In het kort betekent dit, dat het risioco op pingelen afneemt en de verbranding optimaler verloopt. Jouw motor gaat hier merkbaar mooier en beter door lopen en voelt ook nog eens sterker aan. (Bron: website Guzzi dealer Theo Lamers, Nijmegen).

Voor de échte freaks: op de website van BP Nederland is een bestandje te vinden dat je in je TomTom/Garmin kunt zetten. In de TomTom vind je dan onder "mijn plaatsen" altijd het dichtstbijzijnde BP tankstation.

Bekijk bijlage 1361380
Een mooi verhaal. Van Guzzisti heb ik dat vaker gehoord. Maar zelf heb ik met een Duc (zonder cicuit! dat wel) nog nooit verschil gemerkt. Ik tank altijd gewoon 95 en in DE ook E10.
Sinds gisteren heeft mijn Scrambler een RACE-mapping, omdat ze vlgs de jongens in Zaltbommel daar het mooist mee loopt. En dat blijkt: Mooi uitgesmeerd koppel over het hele toerenbereik. Geen haperen of te agressief reageren meer; wel vlot er van door! Een snelheid van tussen 80 en 85 kan ik nu gemakkelijker aanhouden zonder te hoeven af- of bijgassen. Het voelt in totaal als een stand tussen de tour en de sport op de Multi950, maar dan nog mooier van onderuit.
Met zo'n afstelling hoef je toch geen andere motor meer.......
Ik ga nog een proefrit maken op een Guzzi V85 als die komt, want daar heb ik me voor opgegeven, maar ............
 
Een mooi verhaal. Van Guzzisti heb ik dat vaker gehoord. Maar zelf heb ik met een Duc (zonder cicuit! dat wel) nog nooit verschil gemerkt. Ik tank altijd gewoon 95 en in DE ook E10.
Sinds gisteren heeft mijn Scrambler een RACE-mapping, omdat ze vlgs de jongens in Zaltbommel daar het mooist mee loopt. En dat blijkt: Mooi uitgesmeerd koppel over het hele toerenbereik. Geen haperen of te agressief reageren meer; wel vlot er van door! Een snelheid van tussen 80 en 85 kan ik nu gemakkelijker aanhouden zonder te hoeven af- of bijgassen. Het voelt in totaal als een stand tussen de tour en de sport op de Multi950, maar dan nog mooier van onderuit.
Met zo'n afstelling hoef je toch geen andere motor meer.......
Ik ga nog een proefrit maken op een Guzzi V85 als die komt, want daar heb ik me voor opgegeven, maar ............
Mooi resultaat. De race mapping is min of meer gebaseerd op de mapping die ook bij de Termignoni uitlaat wordt geleverd die er bij mij onder zat. Dit liep inderdaad prima en gaf niet de klachten die door veel Scrambler eigenaren werden beschreven wat betreft de gasreactie. Je kan ook van heel laag uit de toeren vlot wegtrekken en in 2 bijna elke bocht of minirotonde aan zonder de koppeling erbij te hoeven pakken.
Gewoon lekker houden dan die Scambler...zo'n Guzzi past er vast nog naast;).
Wel grappig dat je gaat proefrijden op de V85 want toen ik er gisteren wat reviews van bekeek op YouTube dacht ik nog dat is echt een motor voor Ad.
 
Mooi resultaat. De race mapping is min of meer gebaseerd op de mapping die ook bij de Termignoni uitlaat wordt geleverd die er bij mij onder zat. Dit liep inderdaad prima en gaf niet de klachten die door veel Scrambler eigenaren werden beschreven wat betreft de gasreactie. Je kan ook van heel laag uit de toeren vlot wegtrekken en in 2 bijna elke bocht of minirotonde aan zonder de koppeling erbij te hoeven pakken.
Gewoon lekker houden dan die Scambler...zo'n Guzzi past er vast nog naast;).
Wel grappig dat je gaat proefrijden op de V85 want toen ik er gisteren wat reviews van bekeek op YouTube dacht ik nog dat is echt een motor voor Ad.
Ha ha, wie weet krijg je nog gelijk ???? Maar in de wetenschap (vooraf) dat de Guzzi zwaarder te sturen zal zijn dan een multi 950 (geprobeerd) denk ik dat ik ga afhaken. Wel ff proberen natuurlijk.
Als ik de Scrambler nu start, verschijnt op het schermpje "RACE". Geen idee of ze dat in DE leuk vinden, maar D-Zaltbommel zegt dat dat komt omdat de geplaatste mapping oorspronkelijk ontworpen is voor een open racepijp. En daar blijkt mijn Virexpijpje i.c.m. BMC-filter het meest op lijken. Gelukkig niet qua geluid, want ik woon dicht bij de grens!
 
Mochten er liefhebbers zijn die het niet te gek vinden om in oostelijke richting te komen, dan kan ik wel een mooi rondje met heuveltjes rond Berg en Dal incl. stukje DE bedenken? Evt. ergens in maart of april?
 
Ha ha, wie weet krijg je nog gelijk ???? Maar in de wetenschap (vooraf) dat de Guzzi zwaarder te sturen zal zijn dan een multi 950 (geprobeerd) denk ik dat ik ga afhaken. Wel ff proberen natuurlijk.
Als ik de Scrambler nu start, verschijnt op het schermpje "RACE". Geen idee of ze dat in DE leuk vinden, maar D-Zaltbommel zegt dat dat komt omdat de geplaatste mapping oorspronkelijk ontworpen is voor een open racepijp. En daar blijkt mijn Virexpijpje i.c.m. BMC-filter het meest op lijken. Gelukkig niet qua geluid, want ik woon dicht bij de grens!
Ja dat Race stond er bij mij ook op. Denk eerlijk gezegd niet dat dit een probleem is aangezien je gewoon een goedgekeurde uitlaat met katalysator hebt. Mijn Scrambler liep met de originele uitlaat en die mapping ook prima trouwens, alles is gewoon wat minder arm afgesteld dan de standaard mapping(met koude motor kon je dat zelfs wel een beetje ruiken vond ik). Ik heb me er tijdens mijn verblijf in Duitsland nooit zorgen over gemaakt in ieder geval, het is echt herrie waar ze op toegespitst zijn in bepaalde gebieden.
Eat de 950 betreft, het sturen vond ik heel afstandlijk aanvoelen, ik had echt geen gevoel met hetgeen de voorband deed. Ik vondt het echt helemaal niks. Denk dat dit voornamelijk kwam doordat ik echt het gevoel had "achter" het stuur te zitten. Ik weet niet hoe jij de 950 hebt ervaren maar daar had ik mijn 800 Scrambler in ieder geval nooit voor willen ruilen.
 
Ja dat Race stond er bij mij ook op. Denk eerlijk gezegd niet dat dit een probleem is aangezien je gewoon een goedgekeurde uitlaat met katalysator hebt. Mijn Scrambler liep met de originele uitlaat en die mapping ook prima trouwens, alles is gewoon wat minder arm afgesteld dan de standaard mapping(met koude motor kon je dat zelfs wel een beetje ruiken vond ik). Ik heb me er tijdens mijn verblijf in Duitsland nooit zorgen over gemaakt in ieder geval, het is echt herrie waar ze op toegespitst zijn in bepaalde gebieden.
Eat de 950 betreft, het sturen vond ik heel afstandlijk aanvoelen, ik had echt geen gevoel met hetgeen de voorband deed. Ik vondt het echt helemaal niks. Denk dat dit voornamelijk kwam doordat ik echt het gevoel had "achter" het stuur te zitten. Ik weet niet hoe jij de 950 hebt ervaren maar daar had ik mijn 800 Scrambler in ieder geval nooit voor willen ruilen.
Ik wil de 800 ook niet ruilen voor een Multi 950 en al helemaal niet voor een Hypermotard 939, die ik mee kreeg in Zaltbommel. 40 km naar huis en al last van mijn rug en mijn armen, omdat ik met mijn lengte steeds het gevoel had veel te dicht op het voorwiel te zitten en verschuiven is onmogelijk door de vorm van het zadel. Ook die vond ik niet zo mooi lopen als mijn Scrambler nu.
 
Ik wil de 800 ook niet ruilen voor een Multi 950 en al helemaal niet voor een Hypermotard 939, die ik mee kreeg in Zaltbommel. 40 km naar huis en al last van mijn rug en mijn armen, omdat ik met mijn lengte steeds het gevoel had veel te dicht op het voorwiel te zitten en verschuiven is onmogelijk door de vorm van het zadel. Ook die vond ik niet zo mooi lopen als mijn Scrambler nu.
Nou dan zitten we wat dat betreft wel op 1 lijn denk ik. Het blok wou wel flink vooruit van die 950 als je volgas gaf en dat ging gepaard met een machtige inlaat brul maar verder kon me dat blok ook niet zo bekoren, mist een beetje karakter zeg maar.
 
Zo, vanochtend eerste ritje gehad naar Goedhart om mijn achterband te laten wisselen. Was behoorlijk fris, want ik had om 09:30 al een afspraak. Gelukkig heen en terug droog over gekomen. Maar wat heerlijk om hem weer aan te zwengelen en dat geluid weer te horen. Heb hem de afgelopen tijd uit het vet gehaald, gepoetst, olie en filter gewisseld etc. Ben blij dat hij weer ter beschikking staat. Nu de Triumph nog uit het vet halen en klaar maken om in te ruilen.
 
Laatst bewerkt:
Zo, vanochtend eerste ritje gehad naar Goedhart om mijn achterband te laten wisselen. Was behoorlijk fris, want ik had om 09:30 al een afspraak. Gelukkig heen en terug droog over gekomen. Maar wat heerlijk om hem weer aan te zwengelen en dat geluid weer te horen. Heb hem de afgelopen tijd uit het vet gehaald, gepoetst, olie en filter gewisseld etc. Ben blij dat hij weer ter beschikking staat. Nu de Triumph nog uit het vet halen en klaar maken om in te ruilen.
Lekker hoor! Hoop dat je met deze achterband meer geluk hebt dan met de vorige twee. Ik heb zelf nog steeds niet gereden, afgelopen 2 dagen de schuur afgebroken en daarbuiten was het steeds slecht weerB|
Heb je al een proefrit in de planning staan? Ben ook nog steeds benieuwd of je de zwarte delen al op je Scrambler hebt zitten en hoe het geworden is.
 
Heb de zwarte delen er helaas nog niet op. Het was vanochtend bij Goedhart druk met afleveren van nieuwe en gebruikte fietsen aan hun eigenaars. Ga dinsdag even langs om spijkers met koppen te slaan voor wat betreft de proefritjes. Heb net weer een filmpje op YT zitten kijken van de MT10. Wat een geluid zit er in dat ding. Dat filmpje dat jij in 1 van je vorige reacties hebt getipt heb ik al verschillende keren gekeken. Als ik voor de MT10 ga wil ik er eigenlijk wel gelijk een Akra onder om van dat geluid maximaal te genieten...😊
 
Heb de zwarte delen er helaas nog niet op. Het was vanochtend bij Goedhart druk met afleveren van nieuwe en gebruikte fietsen aan hun eigenaars. Ga dinsdag even langs om spijkers met koppen te slaan voor wat betreft de proefritjes. Heb net weer een filmpje op YT zitten kijken van de MT10. Wat een geluid zit er in dat ding. Dat filmpje dat jij in 1 van je vorige reacties hebt getipt heb ik al verschillende keren gekeken. Als ik voor de MT10 ga wil ik er eigenlijk wel gelijk een Akra onder om van dat geluid maximaal te genieten...😊
Betekent dat dat je nu zonder tank panelen rond rijdt of zijn ze nog niet naar de poedercoater geweest?
Ja de motorzaken doen volgens mij momenteel goede zaken.
Hahaha, ja die MT-10 met Akra klinkt inderdaad fantastisch dus ik kan me voorstellen dat je die er gelijk onder wil. Misschien een mooi onderhandel punt. Ik zit overigens nog steeds te wachten op mijn Akra...
Ben benieuwd naar je ervaringen na de nodige proefritten.
 
Ik heb de badges van de tank er af. De carter-beschermer is er ook af. Heb voor gisteren tijdelijk alles even terug gezet. Ga van de week maar eens met de coater bellen. Ben er afgelopen tijd een beetje laks in geweest. Maar ja, je weet hoe het soms gaat, andere dingen aan je hoofd... En dan heb ik ook nog steeds die bar-end knippers liggen. Die moeten er ook maar eens opgezet worden.
 
Ik heb de badges van de tank er af. De carter-beschermer is er ook af. Heb voor gisteren tijdelijk alles even terug gezet. Ga van de week maar eens met de coater bellen. Ben er afgelopen tijd een beetje laks in geweest. Maar ja, je weet hoe het soms gaat, andere dingen aan je hoofd... En dan heb ik ook nog steeds die bar-end knippers liggen. Die moeten er ook maar eens opgezet worden.
Ja zo gaan die dingen, ben zelf bezig geweest met de sloop van een oude schuur in mijn tuin. Voor dat het echt lekker motor weer is wil ik daar een nieuw schuurtje voor in de plaats hebben zodat ik ook met slecht weer aan mijn motor kan rommelen maar dat heeft ook nog wel wat voeten in de aarde...-O-
FB_IMG_1552205835026.jpg
FB_IMG_1552205849670.jpg
 
Haha. Dat wordt nog een paar keer naar de vuilstort heen en weer. Maar genoeg ruimte voor een nieuw knutselhok of man-cave...😊 Ik ga het deze week met de coater in gang zetten. Die zit in Soest, dus redelijk bij mij om de hoek. Kijken wat voor levertijden hij heeft...
 
En als ik naar de plaatjes kijk van de nieuwe 800, dan vind ik het helemaal niet erg dat ik nog de "oude" heb. Nu heeft de mijne met een andere mapping en hoe zouden ze het ding nog beter kunnen maken? Standaard een fatsoenlijk uitlaatje; dat zou helpen. Bochten-abs? Tsjaa.... hoeft niet bij mijn rijstijl.
 
En als ik naar de plaatjes kijk van de nieuwe 800, dan vind ik het helemaal niet erg dat ik nog de "oude" heb. Nu heeft de mijne met een andere mapping en hoe zouden ze het ding nog beter kunnen maken? Standaard een fatsoenlijk uitlaatje; dat zou helpen. Bochten-abs? Tsjaa.... hoeft niet bij mijn rijstijl.
Als ik het goed begrijp blijft het enige overgebleven pijnpunt bij de nieuwe het zadel(al is dit natuurlijk heel subjectief). Ik vind het op zich knap dat ze alle kritiek punten van de oorspronkelijke 800 hebben aangepakt alleen wegen die in mijn ogen niet zo zwaar om de oude daar voor in te ruilen. Ook is er genoeg te koop om 1 en ander zelf helemaal naar je zin te maken. Al met al denk ik dat de 800 Scrambler nog steeds de leukste motor is met het beste totaal pakket in zijn klasse.
Bochten ABS kan ik alleen maar aanmoedigen, dit soort veiligheids voorzieningen redden naar mijn idee gewoon levens, je hoeft het maar 1 keer echt nodig te hebben om het echt te waarderen denk ik. Het zelf moedwillig uitproberen in de bocht durf ik echter niet aan :N.
 
Als ik het goed begrijp blijft het enige overgebleven pijnpunt bij de nieuwe het zadel(al is dit natuurlijk heel subjectief). Ik vind het op zich knap dat ze alle kritiek punten van de oorspronkelijke 800 hebben aangepakt alleen wegen die in mijn ogen niet zo zwaar om de oude daar voor in te ruilen. Ook is er genoeg te koop om 1 en ander zelf helemaal naar je zin te maken. Al met al denk ik dat de 800 Scrambler nog steeds de leukste motor is met het beste totaal pakket in zijn klasse.
Bochten ABS kan ik alleen maar aanmoedigen, dit soort veiligheids voorzieningen redden naar mijn idee gewoon levens, je hoeft het maar 1 keer echt nodig te hebben om het echt te waarderen denk ik. Het zelf moedwillig uitproberen in de bocht durf ik echter niet aan :N.

Mee eens. Ik vindt sommige details van de nieuwe wel mooier, zoals de iets aangepaste tankbadges, het blok dat nu wel helemaal zwart is met 'gepolijste' koelribben en natuurlijk de schakelindicator. Daarentegen vindt ik de LED knippers weer een vlag op een modderschuit. Misser 1e klas en totaal niet retro! Afijn, ik zou de mijne er niet voor inruilen. De bochten-ABS vindt ook ik een waardevolle aanvulling, maar zie ik gewoon als evolutie van de techniek. Ook daar ruil ik 'm niet voor in. Over 2 jaar is er weer iets nieuws, bijvoorbeeld wel een verstelbare voorvork. Dan kun je wel aan de gang blijven... :) En last but not least, rood is niet meer het rood wat ik er op heb zitten. Het is meer oranje dan rood. Daar moet je van houden. Al met al ben ik ook inderdaad nog erg happy met mijn versie van de motor en hoe die er nu bij staat.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag de 2 tankschermen, hitteschildje op de uitlaat, carterbeschermer en kettingbeschermer naar de coater gebracht. Effe een kleine 1,5 week geduld hebben en dan kan ik het weer ophalen. Ben benieuwd hoe het straks allemaal staat. Wordt zwart hoogglans btw.
 
Vandaag de 2 tankschermen, hitteschildje op de uitlaat, carterbeschermer en kettingbeschermer naar de coater gebracht. Effe een kleine 1,5 week geduld hebben en dan kan ik het weer ophalen. Ben benieuwd hoe het straks allemaal staat. Wordt zwart hoogglans btw.
Cool, ben benieuwd het het gaat worden!
 
Vandaag een proefrit gemaakt met een KTM SuperDuke R en de Yamaha MT10 gemaakt. Ook na de rit nog niet direct duidelijk wat te doen. Na alle plussen en minnen afgewogen te hebben heb ik de kogel door de kerk gejaagd. Ik heb voor de MT-10 SP gekozen. Dat crossplane blok loopt zo lekker door de toeren heen en klinkt fenomenaal ( net als in dat filmpje...😄) Ik heb overigens proef gereden op de normale MT, geheel standaard. Dat wordt dus alleen maar beter.... Verder heb ik de volgende opties er bij besteld:
- Akra uitlaat.
- Korte kentekenplaathouder.
- Evotech radiatorbeschermer.
- Evotech oliekoelerbeschermer.
- Evotech rem- en koppelingshendel zwart.
- Yamaha navigatiesteun op kroonplaat.
- Kentekenplaat met opgelegde letters.
Navigatie wordt ook gelijk aangesloten.
De portemonnee is nu aardig leeg dus.
Eventuele wensen:
Barendmirrors en wellicht weer hier en daar een gefreesd onderdeeltje met kleuraccent.
 
Vandaag een proefrit gemaakt met een KTM SuperDuke R en de Yamaha MT10 gemaakt. Ook na de rit nog niet direct duidelijk wat te doen. Na alle plussen en minnen afgewogen te hebben heb ik de kogel door de kerk gejaagd. Ik heb voor de MT-10 SP gekozen. Dat crossplane blok loopt zo lekker door de toeren heen en klinkt fenomenaal ( net als in dat filmpje...😄) Ik heb overigens proef gereden op de normale MT, geheel standaard. Dat wordt dus alleen maar beter.... Verder heb ik de volgende opties er bij besteld:
- Akra uitlaat.
- Korte kentekenplaathouder.
- Evotech radiatorbeschermer.
- Evotech oliekoelerbeschermer.
- Evotech rem- en koppelingshendel zwart.
- Yamaha navigatiesteun op kroonplaat.
- Kentekenplaat met opgelegde letters.
Navigatie wordt ook gelijk aangesloten.
De portemonnee is nu aardig leeg dus.
Eventuele wensen:
Barendmirrors en wellicht weer hier en daar een gefreesd onderdeeltje met kleuraccent.
Wow, dat zijn geen halve maatregelen. Gefeliciteerd met je nieuwe aankoop! Dat cross plane blok klinkt inderdaad fantastisch en al helemaal met de Akra. Ook wel echt een pk pakhuis zo'n MT-10, hoe voelt dat vergeleken met de Triumph? Is de levertijd een beetje te overzien?
Wat gaf uiteindelijk de doorslag ten opzichte van de KTM?
 
Bedankt.
Verschil ten opzichte van de Triumph is groter dan ik dacht. Dat middengebied van de Yamaha is gewoon insane. Verder is het koppel van de Triumph relatief laag en daar zit ‘m gelijk het verschil in beleving. De Triumph heeft 123pk bij 166 kilo droog. Prima waarden, maar koppel is wat je voelt. De manier van vermogensafgifte van de MT, het sleuren, heerlijk. De KTM rijdt ook erg goed, maar het blok gaf bij mij echt de doorslag. Het rijgedeelte lag ongeveer op een zelfde niveau, maar ik reed op de normale MT10. Dat wordt met de SP-versie alleen maar beter. Dat speelde ook mee. De zitpositie op de MT paste mij ook iets beter. Het zadel is wel hard. Daar moet ik tzt wellicht wat aan doen. Dit was op de KTM beter voor elkaar. Ik vindt de KTM nog steeds mooier om te zien. Verder klinkt die ook goed, ook al met standaard uitlaat. Echter, met de gekozen opties ziet de MT er in mijn ogen ook goed uit. Heb trouwens ook nog een tankpad er bij besteld. Het blijft een lastige keuze tussen deze 2 motoren. Bij mij nipt in het voordeel van de Yamaha. Over een kleine 3 weken ophalen met alles er op en aan. Kannie wachten.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag een proefrit gemaakt met een KTM SuperDuke R en de Yamaha MT10 gemaakt. Ook na de rit nog niet direct duidelijk wat te doen. Na alle plussen en minnen afgewogen te hebben heb ik de kogel door de kerk gejaagd. Ik heb voor de MT-10 SP gekozen. Dat crossplane blok loopt zo lekker door de toeren heen en klinkt fenomenaal ( net als in dat filmpje...😄) Ik heb overigens proef gereden op de normale MT, geheel standaard. Dat wordt dus alleen maar beter.... Verder heb ik de volgende opties er bij besteld:
- Akra uitlaat.
- Korte kentekenplaathouder.
- Evotech radiatorbeschermer.
- Evotech oliekoelerbeschermer.
- Evotech rem- en koppelingshendel zwart.
- Yamaha navigatiesteun op kroonplaat.
- Kentekenplaat met opgelegde letters.
Navigatie wordt ook gelijk aangesloten.
De portemonnee is nu aardig leeg dus.
Eventuele wensen:
Barendmirrors en wellicht weer hier en daar een gefreesd onderdeeltje met kleuraccent.
Zooooo .... jij wilt meteen een unieke hebben! Dat wordt vast heel erg mooi. Je hebt toch nog wel geld om te tanken, hoop ik?
 
Terug
Bovenaan Onderaan