De Fazerrijders (V/M) Hangplek Deeltje 10

Wat is jouw leeftijd?

• 18-24

Stemmen: 30 31,9%
  • 25-30

Stemmen: 31 33,0%
  • 31-35

Stemmen: 10 10,6%
  • 36-40

Stemmen: 11 11,7%
  • 41-45

Stemmen: 5 5,3%
  • 46-50

Stemmen: 4 4,3%
  • 51-55

Stemmen: 1 1,1%
  • 56-60

• 60+

• Totaal aantal stemmers
    94
Status
Niet open voor verdere reacties.
Leuk die spuitdingen, heb het in het verleden ook geprobeerd maar beviel mij niet zo heel goed.

Voornamelijk omdat ik de motor zo smerig weet te maken dat echt overal bagger tussen zit (al rijdend zelfs bovenop de helm).

De Fazer heb ik overigens wel altijd netjes gehouden op die manier. :Y
Ik heb bij Henk Seppenwoolde in Rijssen offroad cursus gevolgd.
Na afloop komt gewoon een hoge druk spuit erop. Schoon in 10 min.

Laatst bewerkt:
Ik heb bij Henk Seppema in Rijssen offroad cursus gevolgd.
Na afloop komt gewoon een hoge druk spuit erop. Schoon in 10 min.

Henk Seppenwoolde bedoel je denk ik?
Daar heb ik ook een dagje bij gereden.

Was erg leuk, op die 250-jes. Op een gravelpad de top van die dingen gehaald met z'n 4en. :')

Maar mijn XT wordt smeriger dan de CRFjes bij Henk hoor. Die zocht bij de cursus wat hardere ondergronden op, alleen die crossbaan kan modderig zijn.
En ik vind stranden en modderbaden juist zo leuk. *D
Tot ik vast zit en weer mag gaan graven, dat is vooral niet leuk..
Fotootje van die dag erbij:
0075E.jpg

En na even spelen in de bagger ziet de fiets er vaak zo uit :+
DSC08742.jpg

Laatst bewerkt:
Leuk die spuitdingen, heb het in het verleden ook geprobeerd maar beviel mij niet zo heel goed.

Voornamelijk omdat ik de motor zo smerig weet te maken dat echt overal bagger tussen zit (al rijdend zelfs bovenop de helm).

De Fazer heb ik overigens wel altijd netjes gehouden op die manier. :Y

Ik heb ook slechte ervaringen met dat spul. Als je het niet goed weg spuit dan blijven overal van die witte kringetjes achter. Je moet dan haast wel met een hoge druk spuit je motor schoonmaken. Anders krijg je dat spul er niet goed af volgens mij ;).

Ik heb ook slechte ervaringen met dat spul. Als je het niet goed weg spuit dan blijven overal van die witte kringetjes achter. Je moet dan haast wel met een hoge druk spuit je motor schoonmaken. Anders krijg je dat spul er niet goed af volgens mij ;).

Dat ook ja.
Denk dat je het ook niet op je motorblok wilt, geen idee of er kans is dat het gaat inbranden als het lang heet wordt :?

Henk Seppenwoolde bedoel je denk ik?
Daar heb ik ook een dagje bij gereden.

Was erg leuk, op die 250-jes. Op een gravelpad de top van die dingen gehaald met z'n 4en. :')

Maar mijn XT wordt smeriger dan de CRFjes bij Henk hoor. Die zocht bij de cursus wat hardere ondergronden op, alleen die crossbaan kan modderig zijn.
En ik vind stranden en modderbaden juist zo leuk. *D
Tot ik vast zit en weer mag gaan graven, dat is vooral niet leuk..
Fotootje van die dag erbij:
[afbeelding]

En na even spelen in de bagger ziet de fiets er vaak zo uit :+
[afbeelding]

Yep, ik heb gecorrigeerd.
Eerste foto lijkt op een XR250 Tornado, klopt dat.
In April vlieg ik naar Marokko en daar ga ik een verlaagde Tornado huren.
Ik wil wel van te voren bij Henk weer rijden.
Ik ga voor de licht offroad rijden. Dat baggeren hoef ik niet. Niet te diepe River gaat nog.
Ik denk dat ik zandduin wel ga doen.

Zijn CRF250's, feitelijk crossmotoren maar waar hij een kentekenplaatje onder heeft gehangen.

'Politie in de omgeving weet dat de boel totaal niet voldoet aan alle eisen om op de openbare weg te mogen rijden, maar ze doen er niet moeilijk over,' aldus Henk.

Hij koopt ze in Canada in zei ie. Best prijzig nog ook, terwijl ze niet lang mee gaan (want ze gaan tegen de grond, ook bij mij :+ Op m'n snoet gezicht gegaan op de crossbaan, was erg blij met de bodyprotector).

Ik heb er in 2010 gereden, geen idee of ie nog dezelfde fietsen heeft staan. Wisselt vrij regelmatig geloof ik.

Aardige vent, een hoop mooie verhalen, en hij kan toch een partij rijden. :X

Oh ja, eet smakelijk met die gehaktballen van hem. :P

Laatst bewerkt:
Wel leuk trouwens, naar Marokko.
En een lichte fiets is wel fijn bij offroaden, dat ding van mij weegt toch al 170 kilo en dat voel je soms best. :X

Zandduinen lijken me erg gaaf. *D
Niet te voorzichtig, want dan rij je juist vast in zand.

Marokko wil ik ook graag eens rijden, maar dan wel op m'n eigen motor erheen, daar rijden, en weer naar huis rijden.
Helaas is dat nogal onpraktisch op een Fazer in het zand, en op m'n andere motor is het veel te oncomfortabel om daar helemaal heen te rijden. Verschepen of de trein kan ook wel, maar ik wil juist zo veel mogelijk rijden. ;)

Daarom gaat er ook een Ténéré komen, als het 2012 model zonder ABS eindelijk eens goed leverbaar is. Wel een 21'' voorwiel, achter weliswaar slechts 17'' i.p.v. 18'', maar op zo'n Tén. kun je nog wel uit de voeten op het onverhard. :)

Ik gebruik de blauwe fles sinds een jaar en dat bevalt kei goed!
[afbeelding]

Beetje sproeien, even wachten en vervolgens met een sopje wassen.
Het vuil valt er idd meteen mee af, zelfs ketting zooi :}

Ik heb ook zoiets fles....alleen motor wassen, dat is iets wat nooit m'n hobby zal worden.
Voorlopig wordt ie eerst nog vies en dan zien we na de winter wel weer verder.

Zolang de meeste nog zeggen dat ie er best goed uit ziet voor de km's die erop staan, ga ik niet vaker wassen (en daarna ook niet, want dan heeft het toch geen zin meer ;) )

Staan er een keer geen files, dan toch weer met de trein morgen :( Tot windkracht 8 is het best ok, daarna vind ik het ineens niet meer zo relaxt op de motor.

Bericht van Henk Seppenwolde:

hoi Maria
jij ook de beste wensen
helaas kan ik je niet helpen want ik heb helemaal geen xr 250 meer sterker nog
het is nog niet zeker of ik nog door ga met de offroad cursus
groetjes henk

Die cursussen staan ook niet op de KNMV site.

Ik kan bij een Belgische dame gaan bollen op een XL125

Ow ja, is waar ook.
Hij zei in 2010 al dat ie waarschijnlijk niet door ging met het offroad gebeuren.

Hij verdiende er geen zak op, want het onderhoud was hartstikke duur en de het leverde te weinig op. :X

Jammer, want het was wel een leuke dag bij hem.

Edit: Overigens vond ik de Yammie wat fijner dan de Honda. :Y
Vooral de bak maakte het verschil voor mij (bij lange stukken op hoge(re) snelheid).
P1030513.jpg

Zit de boel hier weer lekker te vervuilen met niet-Fazer troep. O-)

Laatst bewerkt:
Ik heb ook zoiets fles....alleen motor wassen, dat is iets wat nooit m'n hobby zal worden.
Voorlopig wordt ie eerst nog vies en dan zien we na de winter wel weer verder.

Zolang de meeste nog zeggen dat ie er best goed uit ziet voor de km's die erop staan, ga ik niet vaker wassen (en daarna ook niet, want dan heeft het toch geen zin meer ;) )

Staan er een keer geen files, dan toch weer met de trein morgen :( Tot windkracht 8 is het best ok, daarna vind ik het ineens niet meer zo relaxt op de motor.
Ik poets m'n motor juist vaak. Krijg vaak het compliment dat 'ie er nog als nieuw uitziet :) De meeste mensen zitten er meestal zo'n 50.000 km naast als ze mijn kilometerstand raden *O*
Ik rij dan ook niet dagelijks, maar in het seizoen wordt mijn motor toch minimaal één keer in de drie weken compleet gewassen en gepoetst. Rijdt fijner als 'ie er netjes uit ziet :P

Ow ja, is waar ook.
Hij zei in 2010 al dat ie waarschijnlijk niet door ging met het offroad gebeuren.

Hij verdiende er geen zak op, want het onderhoud was hartstikke duur en de het leverde te weinig op. :X

Jammer, want het was wel een leuke dag bij hem.

Edit: Overigens vond ik de Yammie wat fijner dan de Honda. :Y
Vooral de bak maakte het verschil voor mij (bij lange stukken op hoge(re) snelheid).
[afbeelding]

Zit de boel hier weer lekker te vervuilen met niet-Fazer troep. O-)
Knappe foto met lievelingskleur blauw. Jammer dat mijn lengte niet mee zit. Ik zou zo'n XT660 willen hebben.
Het is een grote familie Yamaha toch.

Knappe foto met lievelingskleur blauw. Jammer dat mijn lengte niet mee zit. Ik zou zo'n XT660 willen hebben.
Het is een grote familie Yamaha toch.

XT660 is leuk, maar eigenlijk te zwaar voor het echt zware en snelle werk.
Maar ja, ik wil er ook nog fatsoenlijk mee op asfalt kunnen rijden natuurlijk.

Zo'n 250cc motor is razend leuk, maar woon/werk via de snelweg ga ik daar niet op doen. :+

Is dit trouwens niet iets voor een dagje offroadvaardigheden ophalen :?
http://www.experience-island.nl/motorcursus.php

Weet iemand wat voor soort bellypan/bugspoiler dit is:
[afbeelding]

Is dit de originele van Yamaha??
Volgens mij wel ja. Die heb ik er ook opzitten (zat er al op toen ik m kocht).

Sub Cowling
Note: cannot be combined with the engine guards.
Painted ABS.
Yamaha Blue (DPBMC) 5LV-W0714-00-00
Midnight Black (BL2) 5LV-W0714-10-00
Red Spirit (VRC7) 5LV-W0714-20-00
Silver Tech (S3) 5LV-W0714-30-00
Extreme Yellow (RYC1) 5LV-W0714-40-00
Galaxy Blue (DPBML) 5LV-W0714-50-00
Mistral Grey (DBNM8) 5LV-W0714-51-00
Lava Red (DRMK) 5LV-W0714-52-00
Silver Storm (BS4) 5LV-W0714-60-00

Bron; YAM_ONROAD_EU Accessories.PDF
Volgens mij van de Yamaha site (13 MB), kan ik wel mailen oid.

Laatst bewerkt:
Volgens mij wel ja. Die heb ik er ook opzitten (zat er al op toen ik m kocht).

Sub Cowling
Note: cannot be combined with the engine guards.
Painted ABS.
Yamaha Blue (DPBMC) 5LV-W0714-00-00
Midnight Black (BL2) 5LV-W0714-10-00
Red Spirit (VRC7) 5LV-W0714-20-00
Silver Tech (S3) 5LV-W0714-30-00
Extreme Yellow (RYC1) 5LV-W0714-40-00
Galaxy Blue (DPBML) 5LV-W0714-50-00
Mistral Grey (DBNM8) 5LV-W0714-51-00
Lava Red (DRMK) 5LV-W0714-52-00
Silver Storm (BS4) 5LV-W0714-60-00

Bron; YAM_ONROAD_EU Accessories.PDF
Volgens mij van de Yamaha site (13 MB), kan ik wel mailen oid.
Thanks, als je 'm wil mailen, heel graag! Heb gmail (zie profiel), dus dat kan wel.

Pff ik maar zoeken naar een Fazer topic nergens kunnen vinden, staat die hier :z
Gevonden bij deze :P

Hoi :W

Ik ben Bas, student Werktuigbouwkunde aan de Technische Universiteit Eindhoven en heb nu ook een goede week mijn Fazer in bezit, een FZ6 uit 2005 (overjarig 2004 model) in't mooie blauw. Kleine 50km tot noch toe gemaakt, helaas niet veel meer tijd gehad. Die regen merk je toch niks van :N Tot nu zeer tevreden en rijdt echt heerlijk na de vorige (KTM) maar goed dan vergelijk je het ook wel ergens mee..

Morgen denk eens een keertje aan het poetsen en hopelijk nog even rijden alst fatsoenlijk blijft, is anders ook weer zonde van dat poetsen :(

Nog paar fototjes hoop nog een keer wat mooiere te maken:

Welkom Bas! :W

Ik kon het goede weer van gisteren niet weerstaan. Dus, Fazer uit de winterstalling (lees: mijn garage) gehaald, goed aangekleed en ik heb een lekker toertje gemaakt.
Was wel weer eens lekker na een tijdje geen motor gereden te hebben.
Motor starte in 1 keer, maar ik moest wel ietsje langer met choke rijden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan