De Fazerrijders (V/M) Hangplek Deeltje 10

Wat is jouw leeftijd?

• 18-24

Stemmen: 30 31,9%
  • 25-30

Stemmen: 31 33,0%
  • 31-35

Stemmen: 10 10,6%
  • 36-40

Stemmen: 11 11,7%
  • 41-45

Stemmen: 5 5,3%
  • 46-50

Stemmen: 4 4,3%
  • 51-55

Stemmen: 1 1,1%
  • 56-60

• 60+

• Totaal aantal stemmers
    94
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ivm banden moet je voor je zelf al eens goed nagaan wat het gebruik is...
Woon-werk verkeer door weer en wind of enkel maar zondagse ritjes als het mooi (en droog) weer is ? Groot verschil in bandenkeuze hé.
Of de rijstijl, eerder toeristisch rondtuffen of de Fazer regelmatig al eens serieus de sporen geven, terug een hemelsbreed verschil.

De ene zal zich comfortabel voelen bij een Z6 ofzo, de andere zal een BT003RS super vinden. Qua grip zijn er weinig banden die niet voldoen op de baan, mijn vorige motorfiets was een KTM adventure met all-roadbanden (daar kon ik mijn circuitbanden niet monteren B| ) en op de baan had ik zelfs met dat grof profiel geen enkel probleem om serieus door te peren. Op circuit schoten ze wat te kort maar dat vond ik maar meer dan normaal O-) .

Waarom niet? De laatste 2mm op de remblokken remmen even goed als de eerste hoor :Y .
Natuurlijk is het niet slim om bv op reis te vertrekken voor 2 weken met remblokken die het einde naderen, maar gewoon door het jaar rij ik die toch lekker op hoor. Ik zorg dat ik nieuwe liggen heb en check regelmatig.
Ook op circuit rij ik ze zo ver mogelijk op, nieuwe blokjes steken duurt hoop en al 10 minuten (maximum). Enkel voor de start van de wedstrijd steek ik altijd nieuwe (zijn wedstrijden van 2,5 tot zelfs 8h).

Zelfde met banden, grip blijft voor handen tot ze echt echt versleten zijn. En op straat is dat dan in 99% van de gevallen nog het middenvlak en in de bochten rij je op de zijkant :9 . Op baan rij ik mijn circuitbandjes verder op, op circuit de zijkanten, op baan het midden :) .
Op die manier bespaar ik jaarlijks toch meer dan een paar tientjes en na 250.000km nog geen enkele keer problemen mee gehad.

Bij gebrek aan klusruimte breng ik m'n fietsen weg, en hoe ik het voor elkaar krijg weet ik niet, maar meestal moeten de blokjes voor of achter dan toch binnen korte tijd vervangen worden. Dan laat ik het gelijk doen, geen zin om nog een keer terug te moeten.. :N

Wat betreft de grip van de banden die hetzelfde blijft tot ze echt helemaal versleten zijn ben ik het niet met je eens. Je voelt de banden duidelijk minder worden naarmate ze verder en verder slijten. Zeker semi-noppen (maar daar heb je op een Fazer geen problemen mee. :+ ).

Het gevoel van banden die minder grip geven naar maten er meer kilometers mee gemaakt zijn, blijft een ongrijpbaar iets. Ja het klopt, nieuwe band van hetzelfde type rijdt in één keer een stuk beter en gevoelsmatig kan ik weer harder door de bocht. Kijk ik naar de oude band, dan zie ik een niet mooi rond stuk rubber. Dat zal ook enige invloed hebben vrees ik.

Maakt verder ook niet uit, komt wel goed :] . Vaak zit er meer in een band dan de rijder eruit denkt te kunnen halen.

Dat klopt idd wel bij een straatband, vaak zijn die iets vierkant gereden.
De grip is nog goed maar hij rijdt niet meer zo lekker, er komt een soort van kantelpunt.
Op circuit heb je daar geen last van, bandjes zijn mooi rondgereden :W .
Ook op baan kan je dat als je zoals ik enkel de zondag eens rondtoert en dicht in de buurt veeeeeeel mooie bochtjes hebt (noord-Frankrijk) :] :} .

MAAR, wat belangrijk is, je moet doen waar je je goed bij voelt :Y .
Het zit 'in het koppeke' en als je plezier minder is door dat je je niet goed voelt bij merk X of type Y, tja, dan leg je beter een nieuwe band :) .

Ik heb er een van Ermax. De prijs was niet erg hoog, en heb deze zelf in kleur laten spuiten. De pasvorm was ook niet echt om over naar huis te schrijven.... Heb zelf nog het een en ander aan het zitje moeten doen om het netjes te laten passen, zonder dat deze de rest van de lak beschadigd...

Hier te bestellen o.a.: Alles voor de motorrijders Ma_raboda Home page
Maar ik raad die in ieder geval niet aan...
Je kan beter een origineel Yamaha seatcover kopen, raad ik je aan.
Ik zit ook nog rond te kijken voor een tweedehandse, en dan over te laten spuiten...

Foto's:
stickert.jpg

wallpaper_2.jpg

seatcover.jpg

Laatst bewerkt:

Blijven mooie ploaties! Wordt een lange zit totdat er weer actiefoto's gemaakt kunen worden.... -O-

Inmiddels begint voor mij de vakantie en dat betekent: klussen. Deze winter hoeft er niet bar veel aan de motor te gebeuren (heb e.e.a. al gedaan tijdens het seizoen) maar er moet wel een nieuwe ketting op de 1000. Ik hoor/lees e.e.a. over Jos Smit, heeft iemand van de Fazeristen daar ook ervaring mee? Ik was van plan voor de DID set te gaan (zit er nu ook op)

Daarnaast zag ik dat de circuit-data van Motorsportschool(.be) al bekend zijn. Ik heb vorig jaar mee gedaan (niveau 1) en ga me dit jaar weer inschrijven denk ik. Beoogde datum is 16 april. (weer niveau 1) Misschien leuk om met meer Fazer rijders daar aan te treden en een dagje lekker te :] :]
Het is wel op circuit zolder, dus misschien meer een optie voor de 'zuiderlingen' onder ons?

gr,
Koen

Laatst bewerkt:
Ik heb er een van Ermax. De prijs was niet erg hoog, en heb deze zelf in kleur laten spuiten. De pasvorm was ook niet echt om over naar huis te schrijven.... Heb zelf nog het een en ander aan het zitje moeten doen om het netjes te laten passen, zonder dat deze de rest van de lak beschadigd...

Hier te bestellen o.a.: Alles voor de motorrijders Ma_raboda Home page
Maar ik raad die in ieder geval niet aan...
Je kan beter een origineel Yamaha seatcover kopen, raad ik je aan.
Ik zit ook nog rond te kijken voor een tweedehandse, en dan over te laten spuiten...
Ik heb weinig zin om er nog van alles aan te doen, het moet gewoon goed passen O-)
Enig idee wat de originele Yamaha kost?

Ik heb weinig zin om er nog van alles aan te doen, het moet gewoon goed passen O-)
Enig idee wat de originele Yamaha kost?
Nieuw rond de € 200,-, erg prijzig voor een stukje plastic. Tweedehands staan er ook wat te koop hier en daar, voor de helft vd nieuwprijs. Maar moet dan wel toevallig net de goede kleur staan...

Blijven mooie ploaties! Wordt een lange zit totdat er weer actiefoto's gemaakt kunen worden.... -O-

Inmiddels begint voor mij de vakantie en dat betekent: klussen. Deze winter hoeft er niet bar veel aan de motor te gebeuren (heb e.e.a. al gedaan tijdens het seizoen) maar er moet wel een nieuwe ketting op de 1000. Ik hoor/lees e.e.a. over Jos Smit, heeft iemand van de Fazeristen daar ook ervaring mee? Ik was van plan voor de DID set te gaan (zit er nu ook op)

Daarnaast zag ik dat de circuit-data van Motorsportschool(.be) al bekend zijn. Ik heb vorig jaar mee gedaan (niveau 1) en ga me dit jaar weer inschrijven denk ik. Beoogde datum is 16 april. (weer niveau 1) Misschien leuk om met meer Fazer rijders daar aan te treden en een dagje lekker te :] :]
Het is wel op circuit zolder, dus misschien meer een optie voor de 'zuiderlingen' onder ons?

gr,
Koen

Ik ben geen fan van Jos...is officieel ook geen Yamaha dealer meer....
Hij heeft wel redelijk goedkope banden, daar en tegen wel een hoog uur tarief..
Ik heb mijn motor daar gekocht en in het begin het onderhoud daar laten doen ivm garantie...

Is purmerend te ver voor je? www.afsmotorparts.nl heeft altijd een redelijk laag uurloon (gehad) en heb er nog geen klachten. Het enige wat ik laat doen is mijn ketting en dat doe ik daar. Meestal maak ik een afspraak dat ik erop kan wachten is ongeveer een uur werk (bij mijn 600).

Succes!

Hoi,
Ik was van plan om alleen de spullen te bestellen en dan zelf het werk te doen. Ik zal in ieder geval eens informeren bij AFS. Bedankt voor de tip!
groetjes,
Koen

Hoi,
Ik was van plan om alleen de spullen te bestellen en dan zelf het werk te doen. Ik zal in ieder geval eens informeren bij AFS. Bedankt voor de tip!
groetjes,
Koen

Ik koop altijd mijn banden bij AFS, laat ook de montage daar doen, netjes geprijsd en altijd goed conform afspraak.

@Mark: ik denk dat jij een antwoord aan PK-Girl bedoeld?
Ik zal trouwens nog een PB'tje sturen over het circuit rijden

@Vince: ik heb even gekeken op de site en zie daar de set die ik nodig heb niet bij staan. Ik heb ze maar even een mailtje gestuurd. Ik kan ook niet direct zien of ze spullen versturen trouwens...300km v.v. is wel een beetje ver om een kettingsetje op te halen...

Laatst bewerkt:
Ik moest gister in de buurt van Amersfoort wezen, en aangezien ik even een boom moest opzoeken gelijk maar even foto`s gemaakt met me crappy telefoon :P

fazer23122.jpg

fazer2312.jpg

Heb de motor helemaal in de spuitvasaline staan vandaar dat hij zo vies is :P

Hoi,
groetjes,
Koen

In dat geval moet je bij Louis.de alles bestellen.

hey Fazerrijders..allemaal een hele goeie kerst en alvast een reuze 2012 toegewenst.. *:) *:) *:) ....

fijn rijweer hier... :] natuurlijk met zomer handschoentjes aan ;) ....

vandaag de idioot van het jaar gespot.....400cc motorcrosser ; wheelie met ongeveer 70km/u door een woonstraat.....rijder in korte broek en gympies.....geen helm, shirt, enz.v...enz.v....

Op die plek had ik mijn handschoenen afgelopen nacht ook liggen....vandaag maar op pad met zomer handschoenen, ging net *D

Fijne feestdagen!

Wat laat jij mij nu zeggen in jouw quoot ?

Copy paste op de verkeerde manier of zo? :? :?

hey Fazerrijders..allemaal een hele goeie kerst en alvast een reuze 2012 toegewenst.. *:) *:) *:) ....

fijn rijweer hier... :] natuurlijk met zomer handschoentjes aan ;) ....

vandaag de idioot van het jaar gespot.....400cc motorcrosser ; wheelie met ongeveer 70km/u door een woonstraat.....rijder in korte broek en gympies.....geen helm, shirt, enz.v...enz.v....

Hey Aussie, jij ook fijne feestdagen. Natuurlijk bedoel ik de jaarwisseling aangezien de kerst reeds voorbij is.
Op mijn werk heb ik een paar fijne mensen uit australie ontmoet. Mensen van Network Aviation, en Alliance Airlines.
Al deze vriendelijke (!) mensen wilden zo snel mogenlijk terug naar huis om kerst en oud en nieuw thuis te vieren. Bij +/- 30 graden C !

Ik heb met ze staan praten en overleggen. Wat is er nu leuk aan kerst vieren als het buiten bloedheet is?
Hun antwoord: "I hate the cold", en dat was het dan.
Mijn vraag: Is dat leuk, met kerst barbequen, zonnebaden, natuurlijk ook motorrijden (maar dat is altijd leuk) ???
Ik kan me geen 'warme kerst' voorstellen.
Kun jij het me vertellen aub, hoe voelt een warme kerst/jaarwisseling?

Greetz,een fijne jaarwisseling, en veel motorplezier voor 2012!!
Rick

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan