De Fazerrijders (V/M) Hangplek Deeltje 10

Wat is jouw leeftijd?

  • 18-24

    Stemmen: 30 31,9%
  • 25-30

    Stemmen: 31 33,0%
  • 31-35

    Stemmen: 10 10,6%
  • 36-40

    Stemmen: 11 11,7%
  • 41-45

    Stemmen: 5 5,3%
  • 46-50

    Stemmen: 4 4,3%
  • 51-55

    Stemmen: 1 1,1%
  • 56-60

    Stemmen: 1 1,1%
  • 60+

    Stemmen: 1 1,1%

  • Totaal aantal stemmers
    94
Status
Niet open voor verdere reacties.
Aangezien ik geen tijd heb om alle 9 voorgaande topics te lezen ga ik misschien vragen stellen die ooit al aan bod gekomen zijn, dus alvast mijn excuses daarvoor :+ .

Mijn pa heeft zich zo net een FZS 600 met bouwjaar '98 aangeschaft.
Hij zal er enkel mee op circuit rijden, wou geen racer omdat zijn knoken wat te stram zijn op zijn leeftijd (57) en deze Fazer was een buitenkansje :Y .

De vragen....

- welke opties zijn er om van de 110 voorband af te raken? Ik zie dat er een 3.00 velg op ligt (standaard) en dat het voor een 120 eigenlijk 3.50 is (zoals op mijn R6). Worden er 120 voorbanden op de standaard velg gelegd ? Zijn er ander velgen die er 1 op 1 in passen, ik heb hier nog een TRX-velg en R6-velg ('99) liggen...

- welke achtervering past daar in? Eventueel vering die de kont iets omhoog brengt.

- er staat nu een veel te luide, dubbele uitlaat op, iemand interesse, eventuele ruil met originele mogelijk.

- heeft er nog iemand een kuipje liggen? Mag werk aan zijn, het zou jammer zijn om het originele die in goeie staat is dicht te werken, daarom opteren we om gewoon een andere te kopen en dit aan te passen.

- algemene tips waar we moeten opletten? Zwakke punten van dat model ?


Oja, ik ga em zeker ook eens testen, zal minder strak zijn dan mijn R6 maar ongetwijfeld wel plezant om mee te rijden :9 .
Je stelt nog wel wat vraagjes in een keer :+
Ik kan me voorstellen dat je als je daar een topic mee binnenvalt, dat je dan niet gelijk een reactie krijgt.

Ik zal je wat tips geven:
Voorband kan wel vervangen worden door een 120/60 band.
Past nog goed onder het spatbord.
Insturen wordt dan wel iets lastiger.
De kont hoger zou je kunnen doen met kortere dogbones. Genoeg te koop. Desnoods zelf maken.

Het andere kuipje begrijp ik niet helemaal, wat zou je er aan dicht willen maken?
Er zijn wel onderkuipen te koop voor de FZS600, maar die zijn al gauw 350 Euro nieuw!

Kunnen er geen dbkillers in die dempers eigenlijk?

Zwakke punten van dit model zijn er eigenlijk niet. Mogelijke roestvorming op downpipes, subframe van de topkuip en onder de benzinedop.
Dit 98 model is wel lekker zuinig en als die goed afgesteld staat, loopt het best nog lekker ook.
Vergeet trouwens niet om te controleren of de achterremzuigers nog vrij bewegen, die willen nog wel eens wat vastcorroderen. Evt revisie doen.
Mijn site staat vol met FZS600 zaken, zelfs een sleutelproject om van een 98 model weer wat leuks te maken.
Leesvoer voldoende :+
 
Laatst bewerkt:
Hoi, bedankt voor het antwoordje :9 .

Ik heb voorlopig een 120/70/17 gemonteerd, heb er nog een aantal goeie liggen dat ik gebruikt heb tijdens de NBC en we zullen eens proberen hé.

Stalen remleidingen, valbeugels en verhogingset zijn besteld.

Ivm het kuipje bedoelde ik het kopkuipje.
De motor zal enkel op circuit rijden, dus hebben we gewoon de kopkuip incl koplamp (alles in uitstekende staat) gedemonteerd. Je wint al wat gewicht en als je eens crasht raakt het niet beschadigd ;) .
Vandaar dat ik op zoek ben naar een kopkuipje in minder goeie staat, heb hier alles liggen om dat bij te werken (matjes, polyster, ...).
Onderkuipje is niet persé nodig, enkel vrij rijden, dus geen 'dichte' opvangbak nodig :) .

Ivm de dempers, zowel mijn pa als ik zelf vinden die ....eeeeeuhm, lelijk :X . Maar ik had nog een uitlaat van een Thundercat liggen. Die er op gezet en een andere uitlaatsteun gemaakt en het is al gefikst :Y .
 
Laatst bewerkt:
Hoi allemaal,
het is hier even stil gevallen.

Lang geleden dat ik nog wat gepost heb, maar lees elke dag mee :)
Ik kan voor een mooie prijs een nieuwe achterband kopen. Het gaat over een metzeler Z6.
Heeft er iemand deze band al op zijn fazer gehad, en hoe is je mening hierover.

Alvast bedankt
 
Hoi allemaal,
het is hier even stil gevallen.

Lang geleden dat ik nog wat gepost heb, maar lees elke dag mee :)
Ik kan voor een mooie prijs een nieuwe achterband kopen. Het gaat over een metzeler Z6.
Heeft er iemand deze band al op zijn fazer gehad, en hoe is je mening hierover.

Alvast bedankt

Op de fazer geen ervaring mee maar heb ze een tijdje op de XJR gehad. Bevielen me altijd wel goed maar na 2 setjes Pilot Road weer een setje Z6 interact geprobeerd en ga toch weer terug naar de road vind die toch een stuk fijner rijden.
 
Hallo

bij mijn fazer 600 1998 heb ik een onderkuip er opgezet daar zitten twee lampjes in van 2x12v 50w is totaal 100watt vind ik ook veel maar word zo nieuw geleverd.

nu ga ik de lampjes aan zetten met een losse schakelaar maar wil deze wel via het contact laten gaan.

Welke draad kan ik hier voor pakken.


gr hans
 
Hallo

bij mijn fazer 600 1998 heb ik een onderkuip er opgezet daar zitten twee lampjes in van 2x12v 50w is totaal 100watt vind ik ook veel maar word zo nieuw geleverd.

nu ga ik de lampjes aan zetten met een losse schakelaar maar wil deze wel via het contact laten gaan.

Welke draad kan ik hier voor pakken.


gr hans

Een onderkuip met lampjes!? Daar wil ik wel eens een foto van zien. Ik heb zelf ook een onderkuip op mijn Fazer 600 (1999) maar daar zitten geen lampjes in.

Maar 50 watt lampjes, is dat niet een beetje veel?
Ik zou een dikke draad direct aan de accu leggen en deze dan met een relais (die 100 w kan hebben) aansluiten op de lampjes. De schakeldraad van het relais zou je dan af kunnen tappen van de draad voor de verlichting (die gaat via het contact) en dan kun je ook gelijk in deze draad je schakelaar maken, zodat deze geen 100 w te verduren krijgt.
Onder de tank zit plaats genoeg om een extra relais te monteren.
Zo'n relais is te verkrijgen bij de automaterialen zaak.

Succes, en nogmaals, ik wil wel eens een foto zien!

Gr. Rick
 
Mijn michelin Pilot Power begint vierkant te worden.... Rijd er in weer en wind mee naar me werk en bevalt super. En als ik dan eens sportief wil rijden dan bevallen ze helemaal goed!

Ik had alleen onder me GSR michelin PP 2ct, nu wou ik die voor de fazer ook bestellen. Kan ik ze niet vinden in 110 breed.... Niet in webwinkels en ook niet op michelin site. Dus ik zal keuze moeten gaan maken als deze op zijn of Michelin pr 3 of weer de oude powers.... Maarja ik heb denk nu zoon 5500 met de powers gereden dus kan nog wel 4 k mee dus 2/3 maanden hangt van sneeuw af :P . Dus heb nog even om over na te denken hehe.
 
De motor zal enkel op circuit rijden, dus hebben we gewoon de kopkuip incl koplamp (alles in uitstekende staat) gedemonteerd. Je wint al wat gewicht en als je eens crasht raakt het niet beschadigd ;) .
Volgens mij was het "Fazerman" die enkele jaren terug (?) op een (groene?) FZS600 in de ZAC (of meerdere circuitdagen) heeft gereden. Die kan je ongetwijfeld ook wel het e.e.a. vertellen. Zie in een van de eerste topics.

edit, te makkelijk dit
Fazerman in "FAZER rijders............ vertel het hier!!"
 
Laatst bewerkt:
Hoi allemaal,
het is hier even stil gevallen.

Lang geleden dat ik nog wat gepost heb, maar lees elke dag mee :)
Ik kan voor een mooie prijs een nieuwe achterband kopen. Het gaat over een metzeler Z6.
Heeft er iemand deze band al op zijn fazer gehad, en hoe is je mening hierover.

Alvast bedankt
Ik heb Metzeler Z6 op mijn Fazer gehad en ook op mijn BMW
Op zich een aardige band, heel slijtvast, hoewel ik denk dat een MPR2/3 wellicht voor een FZ6 een betere keuze is, zeker als grip in de regen belangrijk is.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt Ted en Xjrtuffer voor jullie reactie op mijn bandenvraag.

Ik heb er nu al een michelin pilot road 2 op liggen, en deze hebben het zo maar even 24000 km volgehouden. Dus normaal gezien ging er terug een michelin op, echter bied de dealer me de metzeler aan aan een prijs die echt niet te laten is.
Vermits er een onderhoud aan de fz6s2 moet gebeuren, de ketting moet vervangen worden (36000 km) en de achterband dient vervangen te worden, denk ik er over om deze metzeller eens te proberen.
 
Bedankt Ted en Xjrtuffer voor jullie reactie op mijn bandenvraag.

Ik heb er nu al een michelin pilot road 2 op liggen, en deze hebben het zo maar even 24000 km volgehouden. Dus normaal gezien ging er terug een michelin op, echter bied de dealer me de metzeler aan aan een prijs die echt niet te laten is.
Vermits er een onderhoud aan de fz6s2 moet gebeuren, de ketting moet vervangen worden (36000 km) en de achterband dient vervangen te worden, denk ik er over om deze metzeller eens te proberen.

Als de prijs je enige drijfveer is, dan gaat niemand je tegenhouden. Mág.

Als het je om grip/wegligging gaat, dan zou ik deze band links laten liggen. Ik snap best waarom de dealer deze band zo graag kwijt wil.
 
Als de prijs je enige drijfveer is, dan gaat niemand je tegenhouden. Mág.

Als het je om grip/wegligging gaat, dan zou ik deze band links laten liggen. Ik snap best waarom de dealer deze band zo graag kwijt wil.
Zo dramatisch is het ook weer niet hoor Jan.
Ik heb op mijn Fazer meerdere bandenmerken mogen proberen en vond de Z6 echt niet slecht.
Het is ook maar net hoever je de grenzen op wilt zoeken van je banden.
Als ik het aantal kilometers die Erik heeft weggereden zie, kan hij ook wel voor een sportievere band kiezen zoals de Michelin Pilot Power, dan weet je zeker dat je altijd grip hebt en haal je ook nog genoeg kilometers.

Ik ben trouwens benieuwd naar de "aanbieding" van je dealer.
Mogelijk ligt hier een band met een DOT code uit 2008 of zo, waar die mogelijk vanaf wil.
Ook zou ik kijken of het wel de Z6 Interact is, want dat is een verbeterde Z6.

Ik rijd zelf nu met Z8 banden op mijn R1200R en vind ze in de regen toch niet echt veel vertrouwen geven, geen geglibber, maar gewoon ook geen lekker gevoel.
Kan ook tussen de oren zitten, want als het droog is durf ik wel bochten vlot te nemen.

Ik koop mijn banden meestal online en laat ze dan voor 20 á 25 Euro per wiel monteren en kom dan voor een achterbandje in 180/55 ZR17 op zo'n 150 Euro totaal uit.
bv via.:
Motorradreifen direkt vom Hersteller im Fachhandel kaufen
 
Zo dramatisch is het ook weer niet hoor Jan.

Zo dramatisch heb ik het ook niet gesteld....

Maar ik vind de Metzlers gewoon geen banden die vertrouwen geven. Niet best in de regen en de kou en spijkerhard. Slijten doen ze inderdaad niet erg nee.... :X
 
Zo dramatisch heb ik het ook niet gesteld....

Maar ik vind de Metzlers gewoon geen banden die vertrouwen geven. Niet best in de regen en de kou en spijkerhard. Slijten doen ze inderdaad niet erg nee.... :X
Op de FZS1000 zaten toch als eerste montage Metzelers, maar dat was toch een heel andere type dan de Z6 :?
Dat was zeker een echte drama band.
 
Laatst bewerkt:
Ik snap niet dat mensen besparen op banden.... Die paar tientjes ben je snel vergeten als je met een klote band rijdt... Kom op mensen we geven geld uit aan mooie motoren, uitlaten en allerlei accessoires, dan ga je toch niet om een paar euro besparen op het aller belangrijkste!
 
Ik snap niet dat mensen besparen op banden.... Die paar tientjes ben je snel vergeten als je met een klote band rijdt... Kom op mensen we geven geld uit aan mooie motoren, uitlaten en allerlei accessoires, dan ga je toch niet om een paar euro besparen op het aller belangrijkste!

:^

Remmen en banden vind ik erg belangrijk, als het er ook maar op lijkt dat die vervangen moeten worden gaat er bij mij nieuw spul onder. :Y

Remblokjes bijvoorbeeld rij ik nooit tot het uiterste op, gewoon tijdig vervangen.
 
Vandaag wel rond gaan kijken naar andere brommers, en ik ben er uit wat ik wil. :)

Volgend jaar gaat er een Ténéré komen. *O*


Wel nog een stukje op de Fazer gereden, en het blijft wel heerlijk soepel rijden hoor.
 
Laatst bewerkt:
Ténére, daar bestaan er drie verschillende van hé ;)
 
Ténére, daar bestaan er drie verschillende van hé ;)

Het 2012 model, XT660Z.

Maar dan zonder ABS, want dat is dus niet uitschakelbaar en ik wil bij het offroaden absoluut geen ABS. :N
Gelukkig levert Yamaha beide uitvoeringen, het hoge model zonder ABS en het verlaagde (! nog een reden om die uitvoering niet te willen) model met ABS.
 
Laatst bewerkt:
Het 2012 model, XT660Z.

Maar dan zonder ABS, want dat is dus niet uitschakelbaar en ik wil bij het offroaden absoluut geen ABS. :N
Gelukkig levert Yamaha beide uitvoeringen, het hoge model zonder ABS en het verlaagde model met ABS.

1200 of 660 O-) :+


AT is nog een project ja :P
 
1200 of 660 O-) :+


AT is nog een project ja :P

Ja, heb m'n post net flink zitten wijzigen. :+

De 660. 1200 ook een dagje meegemaakt, maar die is veel te zwaar voor echt offroaden..

Voordeel van de 660 Ténéré is dat ik een aantal accessoires van m'n XT660R zo over kan zetten.
Voor de uitlaten heb ik wel nieuwe linkpijpen nodig, maar die zijn vast ook wel ergens te krijgen of te laten maken. De harde knallen zullen dus blijven. })
 
Maar als je project eenmaal klaar is heb je wel een hele mooi Africa Twin staan, met de look van de Dakarfietsen. :9~

Heb de AT's altijd erg mooie fietsen gevonden, vooral de 750's, maar doe mij maar een eencilinder. :Y
Alhoewel dat ding dat ik nu heb op noppen niet heel lekker rijdt op de snelweg. O-)
 
:^

Remmen en banden vind ik erg belangrijk, als het er ook maar op lijkt dat die vervangen moeten worden gaat er bij mij nieuw spul onder. :Y

Remblokjes bijvoorbeeld rij ik nooit tot het uiterste op, gewoon tijdig vervangen.


Waarom niet? De laatste 2mm op de remblokken remmen even goed als de eerste hoor :Y .
Natuurlijk is het niet slim om bv op reis te vertrekken voor 2 weken met remblokken die het einde naderen, maar gewoon door het jaar rij ik die toch lekker op hoor. Ik zorg dat ik nieuwe liggen heb en check regelmatig.
Ook op circuit rij ik ze zo ver mogelijk op, nieuwe blokjes steken duurt hoop en al 10 minuten (maximum). Enkel voor de start van de wedstrijd steek ik altijd nieuwe (zijn wedstrijden van 2,5 tot zelfs 8h).

Zelfde met banden, grip blijft voor handen tot ze echt echt versleten zijn. En op straat is dat dan in 99% van de gevallen nog het middenvlak en in de bochten rij je op de zijkant :9 . Op baan rij ik mijn circuitbandjes verder op, op circuit de zijkanten, op baan het midden :) .
Op die manier bespaar ik jaarlijks toch meer dan een paar tientjes en na 250.000km nog geen enkele keer problemen mee gehad.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan