Je stelt nog wel wat vraagjes in een keerAangezien ik geen tijd heb om alle 9 voorgaande topics te lezen ga ik misschien vragen stellen die ooit al aan bod gekomen zijn, dus alvast mijn excuses daarvoor .
Mijn pa heeft zich zo net een FZS 600 met bouwjaar '98 aangeschaft.
Hij zal er enkel mee op circuit rijden, wou geen racer omdat zijn knoken wat te stram zijn op zijn leeftijd (57) en deze Fazer was een buitenkansje .
De vragen....
- welke opties zijn er om van de 110 voorband af te raken? Ik zie dat er een 3.00 velg op ligt (standaard) en dat het voor een 120 eigenlijk 3.50 is (zoals op mijn R6). Worden er 120 voorbanden op de standaard velg gelegd ? Zijn er ander velgen die er 1 op 1 in passen, ik heb hier nog een TRX-velg en R6-velg ('99) liggen...
- welke achtervering past daar in? Eventueel vering die de kont iets omhoog brengt.
- er staat nu een veel te luide, dubbele uitlaat op, iemand interesse, eventuele ruil met originele mogelijk.
- heeft er nog iemand een kuipje liggen? Mag werk aan zijn, het zou jammer zijn om het originele die in goeie staat is dicht te werken, daarom opteren we om gewoon een andere te kopen en dit aan te passen.
- algemene tips waar we moeten opletten? Zwakke punten van dat model ?
Oja, ik ga em zeker ook eens testen, zal minder strak zijn dan mijn R6 maar ongetwijfeld wel plezant om mee te rijden .
Ik kan me voorstellen dat je als je daar een topic mee binnenvalt, dat je dan niet gelijk een reactie krijgt.
Ik zal je wat tips geven:
Voorband kan wel vervangen worden door een 120/60 band.
Past nog goed onder het spatbord.
Insturen wordt dan wel iets lastiger.
De kont hoger zou je kunnen doen met kortere dogbones. Genoeg te koop. Desnoods zelf maken.
Het andere kuipje begrijp ik niet helemaal, wat zou je er aan dicht willen maken?
Er zijn wel onderkuipen te koop voor de FZS600, maar die zijn al gauw 350 Euro nieuw!
Kunnen er geen dbkillers in die dempers eigenlijk?
Zwakke punten van dit model zijn er eigenlijk niet. Mogelijke roestvorming op downpipes, subframe van de topkuip en onder de benzinedop.
Dit 98 model is wel lekker zuinig en als die goed afgesteld staat, loopt het best nog lekker ook.
Vergeet trouwens niet om te controleren of de achterremzuigers nog vrij bewegen, die willen nog wel eens wat vastcorroderen. Evt revisie doen.
Mijn site staat vol met FZS600 zaken, zelfs een sleutelproject om van een 98 model weer wat leuks te maken.
Leesvoer voldoende
Laatst bewerkt: