Dank je voor je aanbod Ed, ik ben echter al voorzien. De mijne heeft een bovenliggende nokkenas, aluminium, draaiend in een aluminium kop (wat best wel bijzonder is !). Jaren geleden heb ik de PC50 gebruikt voor ww-verkeer, 40 km per dag. Reed netjes 45-50 km per uur, en super zuinig (maar er ging ook niet veel in het tankje, dus nog steeds 1 maal per 2 a 3 dagen tanken).
Helaas, ik weet geen novio'tje te koop.
Hehe, ik weet nog toen ik voor het eerst met de pc50 bezig was.. even het luchtfilter vervangen en de carb. reinigen... een gaatje van 9mm
Haha, en dat gasschuifje dan ook... mooi spul.
Vreemdste vond ik wel de sproeier, nooit eerder gezien, maar dat zit dan dus gewoon op zijn plek geklemd met een rubbertje...
Ik denk dat dat met de benzine van tegenwoordig wel een flink zorgen punt is, het rubber vergaat waar je bij staat.
Zo had ik vorig jaar het benzinekraan rubber van de CL kapot, gewoon vergaan, keihard, droog en scheuren erin, en de benzineslangen, ook van rubber, brokkelde aan de uiteindes uit elkaar.
Wel bizar, eigenlijk nooit problemen gehad met de 'benzines van tegenwoordig' , maar zoiets had ik nog nooit eerder gezien.
Ik zit er al aan te denken om een ethanol-uit-benzine-extractie-dinges te maken.
Moet ik gewoon eens proberen.