Dank voor de tips heren
Ik wacht inderdaad gewoon eerst even af wat er op de normale manier uitkomt; ik hoef daar namelijk zowieso niet mee accoord te gaan, en als het echt héél erg schunnig is, zal er een contra expertise worden aangevragd en dan meteen icm rechtsbijstand..
Vwb de aansprakelijkheid; die theoriën zijn allemaal helemaal leuk, maar as far as het verhaal dat ik te hard zou rijden voor de situatie, kun je dat to in den treure blijven verleggen naar mij..en zolang er 2 voertuigen elkaar ontmoeten op een niet zo behorende manier, kun je dus altijd stellen dat beiden schuldig zijn; als 1 van de 2 partijen gewoon thuis was gebleven was er geen schade geweest, overigens als ik 20 had gereden en tegenpartij had het 5 meter voor mij gedaan had ik er ook op gezeten en had ik dus óók te hard gereden, zo kunnen we nog wel FF doorkleien met leuke verhalen
M.i. gaat die theorie dus niet op; er werd gewoon een maneuvre uitgevoerd door de bestuurder van de Astra zónder te kijken, zónder richting aan te geven en zónder voorang te verlenen.. en ik reed daar op ruim 3 meter breed asfalt; het is niet dat ik tussen 2 rijen auto's op de snelweg rijd..
Mijn rem aktie werd uitgevoerd op 90% voorrem en uiteraard mét gebruik van de achterrem die dan dus een geblokkeerd wiel oplevert... voor hetzelfde geld ben ik een volleerd stuntrijder die zó hard had kunnen remmen dat e.e.a met een zgn 'stoppie' was opgetreden en ik dus géén remspoor had achtergelaten, dan zou ik dus voor gaas (kunnen) gaan omdat ik niet geremd zou hebben; zo ken ik er nog wel een paar
Aan de schade aan de auto is duidelijk te zien dat mijn motor een cm of 20 is uitgeveerd na het stoppen van de voorwaartse beweging; vandaar ook dat er zo'n mooie krul op de C stijl staat; hij was echt ingeveerd tot aan de kroonplaat; no doubt about that.. het viel de agenten zelfs op.
Een civiele procedure (is dat geloof ik) om de rest van de schade bij de veroorzaker te verhalen is inderdaad ook nog een optie, maar zoals gezegd.. eerst maar eens kijken wat de verzekeraar ervan gaat bakken...
Ik ben zowieso al aan het kijken naar andere Twin's, maar daar word ik niet echt blij van met het huidige aanbod... foute kleuren, teveel km's, te hoge prijzen, en de nieuwere
(lees: latere) modellen vind ik domweg niet mooi...
Ik heb hier nog 3 koekblikken staan waarvan ik er eentje niet gebruik.. ik zit er stevig over te prakkedenken om die ene te verpatsen en die knaken erbij te leggen voor een mooie KTM 950 ofzo als ik geen goede twin kan vinden, maar ook dié zijn niet overdreven dik gezaaid...