Wullebolle
MF veteraan
Van 40km/u naar 0 op 8m = 40*40 / 25.92 / 8 = 7.7 m/s²
En das een goede waarde voor een gemiddelde motorfiets.
En das een goede waarde voor een gemiddelde motorfiets.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
DuidelijkOf je nu onmiddellijk reageert of 10s nodig hebt, maakt niet uit. Het remspoor begint pas als de reactie zich voltrokken heeft (na de reactietijd) en dus de reactietijd is niet ingecalculeerd in die 7m remspoor van de TS. Dat maakt dat de zaak redelijk goed vergelijkbaar is met andere situaties, omdat remreactie niet in de berekening zit.
Ai! Das naar Jeff, weet niet of je nog van plan was om de Groningenrit te doen maar da's nou van de baan... Hoop dat Ad je een beetje matst... Succes!
Groet
Bas
Astra was aan het keren op de weg. Dat is een bijzondere verrichting waarbij de bestuurder alle verkeer voor moet laten gaan. Echter was de TS aan het inhalen, en dat valt natuurlijk ook een beetje bij bijzondere verrichtingen.
Naar mijn mening
ook een beetje
M.i. is inhalen een stuk minder bijzonder
Klopt, maar die gaan uit van de wet, zelfde basis als de rechter dus. Inhalen is bijzondere manouvre en daarbij heeft iedereen voorrang. Jij hebt geen recht op voorrang van iemand die plotseling gaat keren of vice versa.Volgens mij komt de rechter er pas aan te pas als de verzekeringsmaatschappijen er onderling niet uit komen.
Da's zo'n 40 km/h minimaal. Dat kan te hard zijn naar de smaak van de rechter.Daarbij gaat de rechter uit van feiten, en dan wordt het een heel ander verhaal.. de genoemde snelheid is mijn eigen gevoel, ik heb daarover niets verklaard, het enige wat daarover in het PV staat is een remspoor van 7 meter, wat is uitgestapt door een agent.
Behalve dan dat je een rij stilstaande auto's inhaalde.Puur uitgaande van de feiten reed ik volgens diverse rekenkundigen eerder dit topic MINDER als 50 km/u, terwijl 50 is toegestaan ter plaatse, en gezien de situatie op de foto's is dat helemaal geen idiote waarde op een lege weg..
motorrijder inhalen auto aansprakelijk - Google zoekenDoe van die vergelijkbare gevallen die je aanhaalt es FF een paar voorbeelden/linkjes/persoonlijke ervaringen ?? kortom.. onderbouw dat eens ??
heb ik weer wat te lezen...
Puur uitgaande van de feiten reed ik volgens diverse rekenkundigen eerder dit topic MINDER als 50 km/u, terwijl 50 is toegestaan ter plaatse, en gezien de situatie op de foto's is dat helemaal geen idiote waarde op een lege weg..
Jouw aanrijder heeft schade veroorzaakt, die dient hij te vergoeden, punt uit.
Heeft hij een verplichte verzekering afgesloten voor burgerlijke aansprakelijkheid,
Er is echter een getuige. Ik meen dat TS zelf aangaf dat hij rond de 50 km/h reed en dat zal die getuige dus ook wel beweren.niets bewijst dat je te snel zou gereden hebben, eens te meer een argument in jouw voordeel
niets bewijst dat je te snel zou gereden hebben, eens te meer een argument in jouw voordeel