Bo Bendsneyder deel 2

Er zat wel wat tijd tussen maar er heeft nu tot tweemaal toe niemand gereageerd op mijn vraag wanneer Bo dan wél een goede prestatie neer zet in dit veld met dit materiaal? Op welke positie moet hij eindigen en vind je dan ook echt dat dit realistisch is....
Ik denk voor velen constant in de top 10 met uitschieters richting het podium.

Ik zeg tussen 6?/8 en 12?/14;),posi denken.
 
Ja je kan nog zoveel opsommen.. Leuk, die paar podia en 4e plek in de moto3. We weten beide dat die podia kwamen omdat de helft er af donderde..
Maar daar naast? Hij reed bij 1 van de best gefinancierde teams van het veld en een team wat meerdere WK's gewonnen heeft. Volgens jullie ligt het nu allemaal aan het materiaal wat kut is toch? Hij zat toen op 1 van de beste fietsen van het veld! Of was het toen dat hij te lang was, of te zwaar? Het is altijd wat.

Je zal mij nooit horen zeggen dat hij geen goede coureur is, wel dat hij niet goed genoeg is voor een WK Moto2.
Moto3 podium in Silverstone was dik verdiend, derde plek in Maleisie inderdaad omdat er 7 a 8 man tegelijk afvielenin 1 bocht voor Bo.
Het tweede Moto3 jaar was de Honda veel beter dan de KTM en dat is in de jaren daarna ook wel zo gebleven.
Sinds dit jaar heeft de Moto3 KTM weer echt terrein goed gemaakt op Honda in mijn ogen.
KTM heeft heel erg op de MotoGP (en ook nog Moto2) gefocust, ik vond het overigens geen raar nieuws dat KTM stopte met de Moto2.
Geeft wel aan hoe moeilijk deze klasse is en dat ik het dapper vind van NTS dat ze nog steeds de strijd aangaan met 2 rijders, hoe moeilijk dit soms ook is en hoeveel frustratie dit op kan leveren.

Ik denk wel dat Bo in Moto2 thuis hoort, maar denk niet dat er een match gaat komen tussen Bo en NTS/RW.
Tevens ben ik het eens met de opmerking van alle excusen (misschien ook wel geen excusen?) en dat het de volgende GP beter moet.
 
Winnen in een British Moto3 race met een wildcard en 7e in het Spaans Open Moto3.
Met Nederlandse teams, dus niet een rijk Spaans of Brits team.

Is dat goed genoeg voor je om rechten te ontlenen om een zitje in Moto2 te verdienen?

nee dat zijn incidentele uitslagen. je moet in mijn optiek minstens een jaar meedraaien in de top van een spaans kampioenschap om aan te tonen dat je het niveau hebt.
 
Wat ik bij Bo mis. Is zelfreflectie !! Zoals al gemeld. T ligt aan de band. T ligt aan de temp t ligt hieraan. Bla bla bla. Maar nooit ik heb gereden als een natte krant. Heb de start verkloot. Heb niet agressief genoeg gereden. Enz. Zullen we de volgende race effe afwachten ?? En kijken hoe t dan gaat ?
Ken jij 1 coureur die in een lastig pakket zit, en elke race gaat zeggen dat het aan hem ligt? tuurlijk gaat hij zichzelf niet afbranden. Maar Bo weet heus wel waar het aan ligt, en dat zal in de box bij RW ook wel over worden gesproken.

Mir werd afgelopen weekend 3de, maar gaf ook aan dat zn achterband niet zo goed was als die van vrijdag. Hij zegt niet dat hij met die band 1ste was geworden, maar hij noemt het wel even.
 
Of je met een band die niet wil nog derde wordt , of je zegt mijn band deed t niet lekker nu ben ik 23 ste geworden. 🤷🏻‍♂️ Het punt is. Jullie proberen allemaal verzachtende omstandigheden te zoeken , want Bo heeft zoveel kwaliteiten. Als die toch eens op een top motor zou zitten. Dan rijdt ie podium. Tuurlijk joh. Als ik die agressie zie van die gasten die voorin knallen. ! Dat heeft Bo gewoon niet. Dat heb je of dat heb je niet. 🤷🏻‍♂️ Dat leer je ook niet. !
 
Of je met een band die niet wil nog derde wordt , of je zegt mijn band deed t niet lekker nu ben ik 23 ste geworden. 🤷🏻‍♂️ Het punt is. Jullie proberen allemaal verzachtende omstandigheden te zoeken , want Bo heeft zoveel kwaliteiten. Als die toch eens op een top motor zou zitten. Dan rijdt ie podium. Tuurlijk joh. Als ik die agressie zie van die gasten die voorin knallen. ! Dat heeft Bo gewoon niet. Dat heb je of dat heb je niet. 🤷🏻‍♂️ Dat leer je ook niet. !

IMG-20191218-WA0032.jpg


Dat dus. Het grootste gedeelte hier is net zo goed in smoesjes en excuses verzinnen als Bo zelf. Hij is niet goed genoeg, nooit geweest ook. Hij mag al van geluk spreken dat hij zover gekomen is. Zogauw hij een keer 16e is staan we met zijn allen op de banken, dat is nog steeds een nul score!
Een Marini of Bastianini heeft zoveel meer karakter en vechtlust als een Bo en juist daarmee haal je resultaten, dat is zoveel belangrijker als een goede motor/band/frame/vuljeeigensmoesmaarin. Maar dat willen we natuurlijk niet horen hier met zijn allen.
 
Heb vroeger wel eens gereden met Maarten Bekker. Reed destijds bij Winteb racing op een Ducati. Die kon vechten met een machine. Staan filmpjes zat op YouTube. Maar Maarten had wel kwaliteiten voor de top. Maar geen sporters mentaliteit. Kon niet leven voor de sport. Ik ben er van overtuigd dat Maarten , in zijn goeie jaren. Bo t snot voor de ogen had gereden. Dat beetje extra wat Maarten had. Dat mis ik bij Bo
 
Ik vind zowel Bo, Bastia en Marini geen WK moto2 materiaal volgens die definitie (en Nakagami/Dovi/Quartararo ook niet). Missen allemaal de agressie en het ligt aan de motor als het niet lukt. Beetje zoals een Bradl/Luthi/Hayden, in een goed jaar kunnen ze kampioen worden, maar dat is sterk afhankelijk van geluk en het materiaal in een klasse als de moto2.

Als ik in de afgelopen jaren moet kijken denk ik aan een Binder, Zarco, Pecco, Pol en natuurlijk MM en Rossi als rijders die een motor in meerde klasse's over zijn 'normale' limieten heen kunnen duwen en dat ding gewoon knetterhard rondstampen ook al klopt alles niet helemaal. Maar even los van freak of nature MM hebben die ook allemaal zwakke races en periodes gehad.
 
Mocht hij WSS gaan rijden verwacht ik minimaal podiumplekken.
Als je ziet welke ex-Moto 2 rijders vooraan meedoen. Wat niveau van het kampioenschap betreft is het een flinke stap terug. Het zou voor hem ook plan B zijn heb ik laatst gelezen. Ten Kate is natuurlijk wel een topteam mocht hij daar terecht kunnen.
Volgens Racesport heeft hij daar zijn Cv achter gelaten;
 
nee dat zijn incidentele uitslagen. je moet in mijn optiek minstens een jaar meedraaien in de top van een spaans kampioenschap om aan te tonen dat je het niveau hebt.

Misschien heb je er overheen gelezen., maar 7e in het Spaans open vind ik persoonlijk best wel top.

Maar goed.
Het wordt hier nogal een welles/nietes spelletje.
De voorstanders zien redenen waarom Bo wel goed genoeg is voor moto2.
De tegenstanders zien redenen waarom Bo niet goed genoeg is.

Ieder zijn mening.
 
Heb vroeger wel eens gereden met Maarten Bekker. Reed destijds bij Winteb racing op een Ducati. Die kon vechten met een machine. Staan filmpjes zat op YouTube. Maar Maarten had wel kwaliteiten voor de top. Maar geen sporters mentaliteit. Kon niet leven voor de sport. Ik ben er van overtuigd dat Maarten , in zijn goeie jaren. Bo t snot voor de ogen had gereden. Dat beetje extra wat Maarten had. Dat mis ik bij Bo
De maarten bekker die op een duc in de ow cup reed/rijd ??

Er waren natuurlijk veel meer jongens die bepaalde dingen goed deden, of die een fiets hadden die wat beter was dan de rest ;)
 
Yep. , als die meer voor de sport zou leven , was hij verder gekomen. Dan de OW cup. Wat ik die met een motor zag doen. 😳🤭
Zo zijn er denk ik heel veel uitzonderingen, van jongens die het wel kunnen maar niet doen tot aan jongens die alles hebben wat er voor nodig is maar het niet kunnen.
Hier in nl of zelfs de benelux is het lastig om te zeggen wat iemand zou kunnen op wk nivo, gewoon omdat er tre weinig competitie is.

Zo dacht ikk bijv. aan barry baltus.. enkele jaren geleden op het tt circuit op een r6 en geweldige rondetijden, toch in de moto3 tot nu toe nog niet echt iets kunnen laten zien
 
Voor wat betreft Barry Baltus is het Moto2-zitje bij RW gewoon een centenkwestie. Hij brengt genoeg mee (meer dan ze van een ander kunnen krijgen) dus mag hij komen. Gaat het vast beter doen dan Bo _O-_O-_O-, dus iedereen blij. Ik ga niet zeggen dat Bo een alien is, maar ik denk dat zijn niveau toch wel iets hoger is dan dat van Barry Baltus. Hoop voor Bo dat hij in de Moto2 actief kan blijven.
 
Is niet echt gek, ow-cup/onk stelt, met alle respect, geen reet voor internationaal gezien. MvdM rijdt op een standaard R1 op supercorsa SP's slicks tijdens een normale circuitdag tijden waarmee hij top 5 zou rijden in de ow supercup. Ondanks dat er dan mensen zoals ik in de weg rijden met nog 100* minder talent dan Bo's huidige teammaatje.

Als je iemand met echt talent mee laat rijden in het onk krijg je hetzelfde als Folger/Reiti in het IDM. Beiden hebben het ook niet gemaakt in de gp's/wsbk, maar in het IDM is er niemand die in de buurt komt.
 
Laatst bewerkt:
Is niet echt gek, ow-cup/onk stelt, met alle respect, geen reet voor internationaal gezien. MvdM rijdt op een standaard R1 op supercorsa SP's tijdens een normale circuitdag tijden waarmee hij top 5 zou rijden in de ow supercup. Ondanks dat er dan mensen zoals ik in de weg rijden met nog 100* minder talent dan Bo's huidige teammaatje.

Als je iemand met echt talent mee laat rijden in het onk krijg je hetzelfde als Folger/Reiti in het IDM. Beiden hebben het ook niet gemaakt in de gp's/wsbk, maar in het IDM is er niemand die in de buurt komt.
Michael reed tijdens een training op een stock R1 met slicks 1:43. De poletijd van OW cup van 12 september is 1.48
 
Voor wat betreft Barry Baltus is het Moto2-zitje bij RW gewoon een centenkwestie. Hij brengt genoeg mee (meer dan ze van een ander kunnen krijgen) dus mag hij komen. Gaat het vast beter doen dan Bo _O-_O-_O-, dus iedereen blij. Ik ga niet zeggen dat Bo een alien is, maar ik denk dat zijn niveau toch wel iets hoger is dan dat van Barry Baltus. Hoop voor Bo dat hij in de Moto2 actief kan blijven.
Heb jij inzicht in de financien ? ben wel eens benieuwd wat zo n persoon/zelos mee moet brengen of in te brengen heeft ?!
Ik neem aan dat als er genoeg centjes beschikbaar zijn je namelijk ergens anders een aanbieding doet ;)
 
Heb jij inzicht in de financien ? ben wel eens benieuwd wat zo n persoon/zelos mee moet brengen of in te brengen heeft ?!
Ik neem aan dat als er genoeg centjes beschikbaar zijn je namelijk ergens anders een aanbieding doet ;)
Nee, ik weet niet om wat voor bedragen het gaat. Laat me raden: genoeg om bij RW binnen te kunnen komen en te weinig voor een beter team in Moto2/Moto3?:+
 
Nee, ik weet niet om wat voor bedragen het gaat. Laat me raden: genoeg om bij RW binnen te kunnen komen en te weinig voor een beter team in Moto2/Moto3?:+
Hahah ja zoiets denk ik ook.
maar met dergelijk geld koop je je ook in de moto3 in een goed team in ;) schijnt nogal een stukje goedkoper te zijn...

Ik denk dat er meer achter zit
 
Breed begrip.. laten we zeggen Supercup 1000.
Pepijn Bijsterbosch, Nigel Walraven, Frank Nieman en Danny van der Sluis tot 1.40 in de race zie ik zo even snel. :Y

 
Laatst bewerkt:
Hahah ja zoiets denk ik ook.
maar met dergelijk geld koop je je ook in de moto3 in een goed team in ;) schijnt nogal een stukje goedkoper te zijn...

Ik denk dat er meer achter zit
Moto2 is minder duur dan Moto3, dat was ook de reden van RW om over te stappen naar de Moto2 een aantal jaren geleden.
Volgens mij moest BO (en Barry Baltus dan denk ik ook + inflatie) een tonnetje of 3 meenemen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan