Bo Bendsneyder deel 2

Pff.. ja, dit was wel een typische hoor. Zo jammer, want je gunt hem gewoon die resultaten. Hele weekend heel aardig, en prima startpositie. Maar die start. Voor de S'es was het al klaar.
 
Pff.. ja, dit was wel een typische hoor. Zo jammer, want je gunt hem gewoon die resultaten. Hele weekend heel aardig, en prima startpositie. Maar die start. Voor de S'es was het al klaar.
Ik denk dat iedereen het hem wel gunt.
Maar denk dat het wel klaar is nu.
Lijkt mij sterk dat hij volgend jaar nog een zitje heeft.
 
Pff.. ja, dit was wel een typische hoor. Zo jammer, want je gunt hem gewoon die resultaten. Hele weekend heel aardig, en prima startpositie. Maar die start. Voor de S'es was het al klaar.
Maar je mag best mensen inhalen na een slechte start, je hoeft niet op dezelfde plek te blijven. Waarom verteld niemand 'm dat ?
Het is veel te vaak dat we dit zien.
 
Het is zo.jammer '(
Bo faalde...helaas.
Zonta had ook shit😒
En ons oogappeltje Colin deed het voortreffelijk tot...tja😫gelukkig er goed vanaf gekomen.
Zo jammer allemaal wat jammer😫😫😫😫😫😫😫😫
Maar er komen goede tijden aan👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍🤔
 
Ik ben nooit erg kritisch geweest richting Bo, zo makkelijk is het natuurlijk ook allemaal niet(anders deden we het allemaal wel). Maar ik heb nu toch ook wel de hoop opgegeven dat het nog beter wordt dan dit.
Ik denk echt dat hij beter thuis zou horen en resultaten zou kunnen scoren in het supersports/bikes circuit. Voor hemzelf zou dat ook fijner zijn lijkt mij. Heeft het lang volgehouden in de Moto2.
 
Hij eindigt dan toch weer voor z,n teammaat ondanks die terugboks acties
Het enige lichtpuntje
Z,n commentaren zijn na de races al net zo vlak als z,n prestaties.
Jammer want het leek een wonderkind uit de RBR
De vraag is maar hoelang hij zijn rookie teammaat nog achter hem kan houden.
 
Afgelopen jaren lukte dat telkens.
Vergeten sommigen te makkelijk denk ik
Los van de teleurstelling die iedereen langzaam overvalt want het wordt niet dat wat we hoopten....
Maar dat waren ook geen wereldkampioenen. Deze teammaat is dan ook nog meervoudig gp winnaar. Ik vrees toch dat in de loop van het seizoen achter zijn teammaat gaat eindigen. Die zit in een nieuwe klasse op voor hem onbekende banden. Hij verbetert zich stekselmatig.
 
Jammer want het leek een wonderkind uit de RBR
Toen was z'n bedje gespreid om via Redbull KTM naar MotoGp door te groeien.
Maar na Moto3 (met Brad Binder) met Ajo en Moto2 met Tech3 (Remy Gardner) is hij te licht bevonden.
Anders had hij gewoon net als Binder en Gardner naar MotoGP kunnen doorgroeien.

Van Masia verwacht ik eigenlijk nog wel wat progressie. Hoewel die ook geen zitje bij een top team heeft gekregen. Dat zegt wel het een en ander van hoe de teams zijn mogelijkheden zien.
 
Toen was z'n bedje gespreid om via Redbull KTM naar MotoGp door te groeien.
Maar na Moto3 (met Brad Binder) met Ajo en Moto2 met Tech3 (Remy Gardner) is hij te licht bevonden.
Anders had hij gewoon net als Binder en Gardner naar MotoGP kunnen doorgroeien.

Van Masia verwacht ik eigenlijk nog wel wat progressie. Hoewel die ook geen zitje bij een top team heeft gekregen. Dat zegt wel het een en ander van hoe de teams zijn mogelijkheden zien.
Of er was geen plaats bij een topteam.
 
Jaime Masia heeft 6 jaar in de Moto3 gereden en is in zijn 6e jaar kampioen geworden
De laatste 4 jaar heeft Masia alleen maar voor topteams gereden, Leopard, Red Bull Ajo (2 jaar) en weer Leopard.
Kansen genoeg gehad, ergens snap ik dan wel de topteams niet stonden te springen.

Teamgenoten van Bo;
2016 - Brad Binder (kampioen)
2017 - Niccolo Antonelli (18e) - Bo 15e
2018 - Remy Gardner (19e) - Bo 29e
2019 - Steven Odendaal (31e) - Bo 26e
2020 - Jesko Raffin (33e) - Bo 23e (2x CEV Moto2 kampioen)
2021 - Thomas Luthi (22e) - Bo 16e (2005 125cc WK)
2022 - Gabriel Rodrigo (28e) - Bo 13e
2023 - Lorenzo Dalla Porta (35e) - Bo 21e (2019 Moto WK)
 
Jaime Masia heeft 6 jaar in de Moto3 gereden en is in zijn 6e jaar kampioen geworden
De laatste 4 jaar heeft Masia alleen maar voor topteams gereden, Leopard, Red Bull Ajo (2 jaar) en weer Leopard.
Kansen genoeg gehad, ergens snap ik dan wel de topteams niet stonden te springen.

Teamgenoten van Bo;
2016 - Brad Binder (kampioen)
2017 - Niccolo Antonelli (18e) - Bo 15e
2018 - Remy Gardner (19e) - Bo 29e
2019 - Steven Odendaal (31e) - Bo 26e
2020 - Jesko Raffin (33e) - Bo 23e (2x CEV Moto2 kampioen)
2021 - Thomas Luthi (22e) - Bo 16e (2005 125cc WK)
2022 - Gabriel Rodrigo (28e) - Bo 13e
2023 - Lorenzo Dalla Porta (35e) - Bo 21e (2019 Moto WK)
Maar in zijn 3de moto2 wedstrijd zit hij nu al vlak achter zijn veel meer ervaren ( 7de jaar in deze klasse) teamgenoot. Hij gaat het wel nog moeten laten zien. Maar ik vrees dat de resultaten van Bo niet veel beter meer gaan worden, reed vorig jaar al een grijs seizoen. Zonder zijn podiumplaats had hij zomaar achter Van Der Goorbergh geeindigd in de stand.
 
De Ajo tijd was het moment van de waarheid voor Bo.
Dat t nooit een walk in the park is zie je ook bij Veijer
Om over ZvdG nog maar te zwijgen, die zal dit jaar ook afvloeien vrees ik
 
Plek zat, Ajo, Gresini, MarcVDS, VR46 etc, hebben andere keuzes gemaakt voor hun rijders. Als teams echt talent denken te zien is er altijd plek.
Zijn dat niet teams die voor ervaring hebben gekozen? En zijn er gesprekken geweest tussen die teams en Masia?
 
Jaime Masia heeft 6 jaar in de Moto3 gereden en is in zijn 6e jaar kampioen geworden
De laatste 4 jaar heeft Masia alleen maar voor topteams gereden, Leopard, Red Bull Ajo (2 jaar) en weer Leopard.
Kansen genoeg gehad, ergens snap ik dan wel de topteams niet stonden te springen.

Teamgenoten van Bo;
2016 - Brad Binder (kampioen)
2017 - Niccolo Antonelli (18e) - Bo 15e
2018 - Remy Gardner (19e) - Bo 29e
2019 - Steven Odendaal (31e) - Bo 26e
2020 - Jesko Raffin (33e) - Bo 23e (2x CEV Moto2 kampioen)
2021 - Thomas Luthi (22e) - Bo 16e (2005 125cc WK)
2022 - Gabriel Rodrigo (28e) - Bo 13e
2023 - Lorenzo Dalla Porta (35e) - Bo 21e (2019 Moto WK)
Ik moet je wel verbeteren. Masia heeft 5 volledige seizoenen in de moto3 gereden, het eerste jaar waren maar 4 wedstrijden.
Er is iemand in de motogp die voor de titel aan het strijden is die er 4 jaar heeft over gedaan om wereldkampioen moto3 te worden. Dus zegt allemaal zoveel niet.
 
Zijn dat niet teams die voor ervaring hebben gekozen? En zijn er gesprekken geweest tussen die teams en Masia?
Sasaki en Oncu zitten daar bijvoorbeeld wel. Vraag mij niet wat voor gesprekken er geweest zijn en waarom teams keuzes maken.
Ik constateer alleen dat hij niet bij een topteam terecht is gekomen.
Het is natuurlijk niet zo dat bij dat team helemaal niets mogelijk is, maar het lijkt mij niet je eerste keus.
Bovendien geen pad naar motoGP.
 
Terug
Bovenaan Onderaan