Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
.....
3) De beugels vind ik bij mijn LC juist meer meegeven dan de beugels op mijn toenmalige 2010-DOHC. De beugels en het top-kofferrek zijn van kunsstof, terwijl ze volgens mij op de DOHC van aluminium waren.
Oh ik ben niet bang dat de steunen of topkofferrek zullen afbreken hoor.Het is een bijzonder soort kunststof. Als ik er met de ring tegen aan tik, klinkt het, verhip metalig. Dus handig gedaan door BMW. El Cheapo duur doen.
Zou het kunnen zijn dat ze gewoon steviger zijn aangedraaid bij mij op Spätzi en bij jou op de ex-DOHC? Dat ie bij mij daarom “steviger” aanvoelt? Omdat het kunststof is moet je uiteraard oppassen met TE stevig aandraaien. Op enig moment zegt er iets “krak”.
Het geeft me wel vertrouwen bij het terug garage in duwen. Dat solide gevoel.
Net weer ff lekker binnendoor geslingerd. Ben erg in mijn nopjes met het brandstof verbruik. Kruipt aardig dicht tegen het verbruik dat ik op de RS had aan.
HSC doet het soepeler dan ik had verwacht. Ik had me ingesteld op een soort “touwtrekken-en-dan-ineens-loslaten” effect bij het wegrijden, maar het ging gewoon soepel (voor het stoplicht tegen de dijk op stil staand met HSC en vervolgens wegrijden).
Knipperlichtjes gaan helaas niet op basis van hellinghoek meting na een bocht uit. De nieuwe Multistrada’s hebben die functie wel. Aan de andere kant: dan wordt je een nog luiere rijder als je dat ook al niet meer hoeft te doen...
De tanktas bevestiging op de oer 1200 is briljant. Ik kwam de motor niet op en af als de de tanktas er op zat, maar door het klik af-klik op systeem geen probleem. Nu heb ik geen tanktas meer.Eens !
Ons reed destijds een 1150RT, en in de avonduren bij de intro, eind 2005, van de toen nieuwe 1200RT moest ik NOGAL wennen aan de vorm van de nogal (vond ik toen) hoekige 1-punt-2.
En dan helemaal die maffe beugel over de tank ; wat een totale onzin !
De LC heeft nog steeds (in mijn optiek) een te lange, een te zware neus. Vooral van opzij gezien.
En niet zo'n maffe tankbeugel (of een sooRTgelijk iets om een tanktas op vast te klikken).
Jaren later..., na een rode en na wat sommigen vinden, een groene 1.2 DOHC versie, kan ik en het model van de totale fiets, inclusief die lijpe tankbeugel nog steeds ENORM waarderen...
De tanktas bevestiging op de oer 1200 is briljant. Ik kwam de motor niet op en af als de de tanktas er op zat, maar door het klik af-klik op systeem geen probleem. Nu heb ik geen tanktas meer.
Nadelen van de oer R1200RT: de spiegels, de spiegels en de spiegels. Ik zag net in de tour-de-fiets weer de R1200RT camera motoren met de extra spiegels op pootjes.
Kwa opbouw was de oer 1200 wel iets verfijnder dan de LC, van voor begint de oer 1200 wat oubollig te ogen.
De accu zit in de LC weer lastig weggebouwd, bij oer kijk je er zo bovenop als de buddy er af is.
“Elk voordeel hep z’n nadeel”.
Heeft je 1250 ook de schakelassistente?
Ik ga waarschijnlijk zwichten voor zo’n ring om de tankdop waar je dan een tanktas op kan klikken...
Over krassen gesproken: hebben jullie aan de achterkant vd tank iets geplakt tegen krassen? Ik zit te dubben of ik daar niet iets van transparant siliconen tegen aan zal gaan plakken.
Mijn buik veroorzaakt geen krassen, de BMW Streetguard jas heeft geen krassende onderdelen en volgens mij zit ik niet pal tegen de tank aan. Het achterstuk van de tank is afgedekt met een grijs plastic stuk wat denk ik ook niet zo kras gevoelig is.Ik ga waarschijnlijk zwichten voor zo’n ring om de tankdop waar je dan een tanktas op kan klikken...
Over krassen gesproken: hebben jullie aan de achterkant vd tank iets geplakt tegen krassen? Ik zit te dubben of ik daar niet iets van transparant siliconen tegen aan zal gaan plakken.
Ik ga waarschijnlijk zwichten voor zo’n ring om de tankdop waar je dan een tanktas op kan klikken...
Over krassen gesproken: hebben jullie aan de achterkant vd tank iets geplakt tegen krassen? Ik zit te dubben of ik daar niet iets van transparant siliconen tegen aan zal gaan plakken.
Ik denk dat als je over de tank van een motorfiets spreekt, meestal de brandstoftank bedoeld wordt, welke voor de meeste motoren een benzinetank is.Achterkant van de tank?
Ik denk dat als je over de tank van een motorfiets spreekt, meestal de brandstoftank bedoeld wordt, welke voor de meeste motoren een benzinetank is.
Deze tank heeft minstens gevoelsmatig een bovenkant (daar waar de vuldop zit), een voorkant (welke wijst naar het stuur), een onderkant (de kant die richting de motor wijst), de achterkant (waar je zakie ongeveer tegenaan zit), een linker- en rechter zijkant (meestal met reklame) en een binnenkant (welke nat gehouden wordt door de brandstof).