BMW R1200RT ervaringen e.d. Deel 15

Zentrahl Verschluss op de Nav VI aangesloten.

  1. Ruitje er af.
  2. Schroeven bovenkant nav houder los.
  3. Zwarte plastic schroefjes losdraaien, zwarte hulsjes lospulken, komt de hele houder los.
  4. Zentrahl Verschluss unit op zijn plek schuiven.
  5. Linker zijpaneel los (2 schroeven aan de onderkant los en voorzichtig naar boven/achter los friemelen)
  6. Kabeltje van Zentrahl Verschluss die kant op friemelen.
  7. Stekkertje van slotmotortje vh handschoenenvakje los, aansluiten op Y-stekker kabaaltje, ander stekkertje (met groen clipje) weer op het motortje vh handschoenen vakje.
  8. Testen
  9. Boel weer in elkaar.
Ad 3: om er met het schroevendraaiertje bij te kunnen moet de ruit ff iets omhoog zodat je onder de ruithouder door kan. Geen Torx, kruiskopje wilde bij mij niet, ik gebruikte een kleine platte.

Ad 4:
1407622


Ad 6:
1407733


Dat lukt niet via het kleine gaatje in de rechterhoek (rode pijl), min of meer rechts van het midden recht naar beneden, dan kan je hem zo oppakken (groene pijl)

Ad 7:
1407734

Stekkertje los en daar bij groene pijlkopje in het hulsje, stekkertje vh navigatie slot terug in hulsje vh handschoenen vakje slotje (rode pijl)


Ad. 8: ff kijken hoe het kabeltje aan de voorkant zit voor je de boel weer vast zet, bij mij zat ie psies verkeerd:
1407624


Nav houdertje aan de bovenkant loshalen was genoeg om het kabeltje terug te prutsen.

Het werkt voorbeeldig, ik ben er blij mee.
 

Bijlagen

  • 99E1E9A1-9D59-4863-ACA0-8BD553739914.jpeg
    99E1E9A1-9D59-4863-ACA0-8BD553739914.jpeg
    155,3 KB · Weergaven: 9
  • AA86B04A-85F4-45F8-B357-C6CB962AA93B.jpeg
    AA86B04A-85F4-45F8-B357-C6CB962AA93B.jpeg
    155,3 KB · Weergaven: 4
Laatst bewerkt:
Tjonge..., broeder Jeroen net op tijd met zijn Spätzi !

Want..., als je NU naar de configurator gaat, en je kiest die Planetenblauwe versie, dan krijg je voor je 2218 Euro extra, gewoon..., eh..., helemaal nix !!

Nada.
Noppes.
Zip.
Zero... :/

Geen motorblok, geen spaken in de velgen, geen aandrijflijn, geen tank, en de kleur blauw, is dan ook gewoon zwart.

Tip : bestel deze kleur gewoon dan ff niet, want je wordt op voorhand al bedondeRT... :+


Bekijk bijlage 1407558

Joeppieee!!!!!!! Voelt toch ff net lekkerder!

Ik heb net gekeken, maar op mijn kompjoetur scherm lijkt de Blue Planet net zo blauw dan wel zwart als die van mij. Die is nogal van de eigenwijze, dan weer met minder licht lijkt ie wat blauwer, dan weer als de zon er op schijnt. Dus lekker eigenwijs kleurtje.

Zijkoffertjes er net maar ff afgeklikt. morgen naar de simulator afdeling en dan kom ik net ff wat makkelijker dat motorhok in. Met Sidney stootte ik dan met die ezelsoren alsnog tegen de rand aan als ik de zijkoffers er af had. Ik vindt haar ook wel wat hebben hoor, zo "in haar blote bips"
1407701
 
Laatst bewerkt:
Joeppieee!!!!!!! Voelt toch ff net lekkerder!

Ik heb net gekeken, maar op mijn kompjoetur scherm lijkt de Blue Planet net zo blauw dan wel zwart als die van mij. Die is nogal van de eigenwijze, dan weer met minder licht lijkt ie wat blauwer, dan weer als de zon er op schijnt. Dus lekker eigenwijs kleurtje.

Zijkoffertjes er net maar ff afgeklikt. morgen naar de simulator afdeling en dan kom ik net ff wat makkelijker dat motorhok in. Met Sidney stootte ik dan met die ezelsoren alsnog tegen de rand aan als ik de zijkoffers er af had. Ik vindt haar ook wel wat hebben hoor, zo "in haar blote bips"
Bekijk bijlage 1407701
Ik rij mijn RT meestal met blote bips (de RT, niet ikzelf) om dezelfde reden: parkeert net iets comfortabeler met minder kans op parkeer schade en houd de optie open om de motor van achteren te benaderen als 'ie wat krap met meerdere in een rijte staat.
 
1407965


Bochtje het hok in is zo beter te doen, zo zonder ezelsoren en/of zijkoffers.

1407970


Dode hoek spiegeltjes zaten verkeerd, VH had ze goed bedoeld overgezet van de RS, maar ze zo gemonteerd dat ik onderweg grandioos zicht had op de zijkant vd motor, maar niet echt op het verkeer in de dode hoek. Föhn er op gezet, losgepeuterd en 130 graden gedraaid. Nu heeft het weer zin. Op de foto zie je mijn hand in die dode hoek, in de “gewone” spiegel zie je hem niet.

Ligt het aan mij, of is die beugel bij de passagierszetel van stevigere kwaliteit dan bij de DeeOoHaaCee? Ik moest Sid wel eens uit het grint sleuren bij Schiphol en had het gevoel dat er wat speling op die beugels zat die in mijn geheugen wat kunstof achtig over kwamen, maar dat kan ik mis hebben.
De huidige beugels komen in ieder geval oer sterk op mij over.

1407972


Wel een heel klein beetje regen gehad, wel genoeg om te zien dat die tip van broeder ...Ron... om maar zo’n Machine Art Fender Extender te bestellen. Ook al gaat ie vrij strak langs/tegen die belly pan spoilertjes...
 
Bekijk bijlage 1407965

Bochtje het hok in is zo beter te doen, zo zonder ezelsoren en/of zijkoffers.

Bekijk bijlage 1407970

Dode hoek spiegeltjes zaten verkeerd, VH had ze goed bedoeld overgezet van de RS, maar ze zo gemonteerd dat ik onderweg grandioos zicht had op de zijkant vd motor, maar niet echt op het verkeer in de dode hoek. Föhn er op gezet, losgepeuterd en 130 graden gedraaid. Nu heeft het weer zin. Op de foto zie je mijn hand in die dode hoek, in de “gewone” spiegel zie je hem niet.

Ligt het aan mij, of is die beugel bij de passagierszetel van stevigere kwaliteit dan bij de DeeOoHaaCee? Ik moest Sid wel eens uit het grint sleuren bij Schiphol en had het gevoel dat er wat speling op die beugels zat die in mijn geheugen wat kunstof achtig over kwamen, maar dat kan ik mis hebben.
De huidige beugels komen in ieder geval oer sterk op mij over.

Bekijk bijlage 1407972

Wel een heel klein beetje regen gehad, wel genoeg om te zien dat die tip van broeder ...Ron... om maar zo’n Machine Art Fender Extender te bestellen. Ook al gaat ie vrij strak langs/tegen die belly pan spoilertjes...
1) Op mijn werk staat de motor ook in zo'n rijtje, maar dan in de parkeergarage, mede daarom geen zijkoffers.
2) Dodehoek: je ziet wel heel veel topkoffer in de spiegel, ik heb de spiegels op mijn RT zo staan dat ik in de gewone zit houding de topkoffer net niet zie, en in de bovenhoek aan de motor kant zie ik net de stuur gewichten. Op de plek van je dodehoek spiegeltje, zie ik toch aardig wat van de dodehoek.
3) De beugels vind ik bij mijn LC juist meer meegeven dan de beugels op mijn toenmalige 2010-DOHC. De beugels en het top-kofferrek zijn van kunsstof, terwijl ze volgens mij op de DOHC van aluminium waren.
4) Welk nut hebben die carterpan spoilers? Het lijkt de lucht meer langs distributiedeksel te stuwen. Het distributiedeksel vertoon ook zonder verlengd voorspatbord minder narigheid dan op de toenmalige DOHC. Ik zie op mijn LC geen schade door steenslag, wel wat vlekken en spetters die moeilijk te verwijderen zijn.
 
Alle RT modellen hebben gewenning nodig.
Toen ik de R1150RT reed vond ik hem prachtig en de nieuwe R1200RT foei lelijk, nu denk ik dat de R1150RT teveel plastic heeft.
Eenmaal overstag voor de DOHC was er niet mooier. De nieuwe LC met die lange neus was weer een gedrocht.
Nu zit er een buikspoiler voor de optiek en is dat weer wennen.
Ik ben wel voorstander van de kunst van het weglaten, alleen iets toevoegen dat werkelijk nut heeft.
Een RT hoort zwart, desnoods carbon schwarz te zijn, liefst met witte bies :Y
Een Ferrari is rood, of groen als je Prins der Nederlanden bent.
 
Terug
Bovenaan Onderaan