BMW R1200RT ervaringen e.d. Deel 15

Morge

Ben wel benieuwd naar de ervaringen die men tot nu toe hebben metde R1250RT


Ik kan na 2 intensieve proefritten er dit over zeggen: voor die 2 proefritten had ik 2 motoren, een R1200RT DOHC en een 2017 R1200RS. Na die proefritten had ik een dikke 2 weken 0 motoren om vanaf as vrijdag (Roelof Volente) een R1250RT te gaan rijden.....

En da’s dan niet omdat de R1250RT een beetje tegen viel zeg maar....
 
Ron: je vergat te vermelden dat de heer Pos ook burgemeester van Baarn was. Wij Baarnaren (Lage Vuursche valt daar al enige tijd onder) vinden de Posbank dan ook wel “onze” bank eigenlijk....
Kunnen we binnenkort een keer met een paar MF'ers over je bank komen rijden? *D
 
Morge

Ben wel benieuwd naar de ervaringen die men tot nu toe hebben metde R1250RT

En nu dan ff iets inhoudelijker.

Het blok is letterlijk het verschil (afgezien dan nog van een motorspoilertje). Die 84cc meer long inhoud in combinatie met toegevoegde De Kleppen Magic toveRT bij 6.700 toeren of zo 11 pk meer tevoorschijn.

Daar zit voor mij niet de Grote Plus. Ik kom zelf zelden voorbij de 5.000 RPM.

De Kleppen Magic doet ook zijn ding als je het gas vol open draait. Het geeft je dan nl een berg koppel. Bij 1.500 RPM ongeveer net zo veel als de max koppel van Sid op heur sweet spot. En, da’s het mooie, dat koppel bouwt alleen maar meer op! Tot 143 NM. En dat voel je echt wel.

Daarnaast geeft de Kleppen Magic een onbegrijpelijk lager verbruik en een hele mooie motorloop laag in de toeren.

Nou nog adaptive cruise control en ook een vakje rechts met USB laadpuntje, ook als je geen radio hebt besteld. Meneer BMW juist DAN hebben mensen behoefte aan een laadpuntje in een mooi afgesloten kassie! Ze luisteren nl muziek via de Smartphone en die loopt dan sneller leeg!
 

Ron, erg gelachen in huize Wobbert. Geweldig stukje, maar je begrijpt ik ontken alles ;)
Los van alle gekkigheid, ik heb ook echt respect voor mijn zoon.
Maar hij was niet te houden! Geweldig. Ik maar zus of zo proberen 'af te houden' maar ik moest er gewoon aan geloven.
Gewoon geen respect voor zo'n oude man ..... ;)
Hij heeft de motor nu ongeveer een kleine 2 maanden en er staan al dik 5.000 km's op! Die jongen is echt aan het genieten. Heerlijk gewoon.

Het was trouwens mijn bedoeling om met de Hartenjager te gaan. Die is weer up-and-running na de val in najaar 2017 in de Vogezen (schandalig hoe lang die motor stof heeft staan happen....)
Maar ik durfde het niet vanwege ons geplande bezoek aan Zwitserland. Zoals je weet, laat de S erg goed van zich horen en daar voelde ik mij niet comfortabel bij met alles wat ik over Zwitserland had gelezen. Achteraf had het echter makkelijk gekund. Zoveel lawaai motoren daar gehoord dat de S echt niet was opgevallen. Maar gezien de vele km's vond ik het achteraf niet erg, dat ik met de RT was gegaan.
Dus de Dolemieten trip gaat met de S gebeuren! Zin an. :]

Sinds aantal jaren ga ik met mijn jongste zoon naar de TT. Mooi vast plekkie in de Geert-Timmer bocht.
Nou, nieuwe traditie is daar want de andere 2 zijn ook voor het eerst meegeweest en op de eigen motor en die vonden het ook geweldig!
Zo'n eerste ervaring met alles rondom een TT is ook heel indrukwekkend.
Als het goed is volgend jaar met 4 motoren. Wat dat betreft zitten de motorgenen van paps en mams er goed in.

Aan mams kant was de vader een echte motorliefhebber. Veel motoren gehad waaronder een BMW .....
Foto uit jaren 50-55 in Nederlands-Indië

y4mV9OZMKfGN1w9aYykbd1bLaIRMHV516KsYaWgzHE-0ZEGkdkUX-GD7Z1EAMUA0zGw99_HDimNKj0TodF847KFmx3L5NsgdgC7L_zmESaDtBRAY3BFmb5e_RMVRAXphwaE1tC5Sh1Chyih3uHC5eVOy-Rnk9k-vy7hn-N9ZACYL5-tBz_WuWJG8V7_G6NKw2kATwxHFxqayLgbCXVTVNkhnA
 
Ron, erg gelachen in huize Wobbert. Geweldig stukje, maar je begrijpt ik ontken alles ;)
Los van alle gekkigheid, ik heb ook echt respect voor mijn zoon.
Maar hij was niet te houden! Geweldig. Ik maar zus of zo proberen 'af te houden' maar ik moest er gewoon aan geloven.
Gewoon geen respect voor zo'n oude man ..... ;)
Hij heeft de motor nu ongeveer een kleine 2 maanden en er staan al dik 5.000 km's op! Die jongen is echt aan het genieten. Heerlijk gewoon.

Het was trouwens mijn bedoeling om met de Hartenjager te gaan. Die is weer up-and-running na de val in najaar 2017 in de Vogezen (schandalig hoe lang die motor stof heeft staan happen....)
Maar ik durfde het niet vanwege ons geplande bezoek aan Zwitserland. Zoals je weet, laat de S erg goed van zich horen en daar voelde ik mij niet comfortabel bij met alles wat ik over Zwitserland had gelezen. Achteraf had het echter makkelijk gekund. Zoveel lawaai motoren daar gehoord dat de S echt niet was opgevallen. Maar gezien de vele km's vond ik het achteraf niet erg, dat ik met de RT was gegaan.
Dus de Dolemieten trip gaat met de S gebeuren! Zin an. :]

Sinds aantal jaren ga ik met mijn jongste zoon naar de TT. Mooi vast plekkie in de Geert-Timmer bocht.
Nou, nieuwe traditie is daar want de andere 2 zijn ook voor het eerst meegeweest en op de eigen motor en die vonden het ook geweldig!
Zo'n eerste ervaring met alles rondom een TT is ook heel indrukwekkend.
Als het goed is volgend jaar met 4 motoren. Wat dat betreft zitten de motorgenen van paps en mams er goed in.

Aan mams kant was de vader een echte motorliefhebber. Veel motoren gehad waaronder een BMW .....
Foto uit jaren 50-55 in Nederlands-Indië

y4mV9OZMKfGN1w9aYykbd1bLaIRMHV516KsYaWgzHE-0ZEGkdkUX-GD7Z1EAMUA0zGw99_HDimNKj0TodF847KFmx3L5NsgdgC7L_zmESaDtBRAY3BFmb5e_RMVRAXphwaE1tC5Sh1Chyih3uHC5eVOy-Rnk9k-vy7hn-N9ZACYL5-tBz_WuWJG8V7_G6NKw2kATwxHFxqayLgbCXVTVNkhnA
Hier uit blijkt de kwaliteit van BMW.
Op een bekend merk motor uit het land van onbegrensde mogelijkheden blijft je pak niet lang wit.
 
Daar heb je van die zakjes voor met metalen lining, zo heb je een kooi van faraday en is de zender "onschadelijk". Maar ik geef je gelijk, keyless ride zou ik ook niet zo snel hoeven. In het contactslot kan ik mn motorsleutel niet kwijtraken ;)
Dan ken je mij nog niet 😏... ik kan de keren dat ik gewoon de sleutel op het contact liet zitten bij mijn vorige brommeRT niet op 2 handen tellen. Gelukkig altijd attente mederijder of zelf na enkele minuten aan gedacht. Voor mij is die Keyless een verademing: sleutel in de moto-vest en nooit meer aan denken... Nu alleen die jas nergens achterlaten 🤪
 
BTW nieuw hier maar toch niet zo... Ik lees al mee van net voor ik mijn LC kocht (1150RT had ABS troubles en de herstellingskost was astronomisch hoog).

Heb mij hier toen ingelezen en hele fijne momenten gehad (vooral met de leuke verhalen van oa ...Ron..., jammer dat die zoveel tijd kosten want ze zijn zo sappig geschreven). Tot op heden niet gepost, maar met een upcoming trip naar de Dolomieten in augustus weer meer beginnen lezen hier en toch maar eens een accountje aangemaakt, en bij deze even voorstellen.

2005-2017: R1150RT
2017- heden: R1200RT LC
 
VOLTOOID VERLEDEN TIJD...


...en zo waren wij gisteren, vanwege een gezellige festiviteit, te gast in onze überdrukke hoofdstad.

Om dan deze oude sooRT van vergeten Kawa te zien staan.
Deftig vastgezet aan een stevige lantaarnpaal, maar gezien de staat van het geheel, toch een beetje aan zijn (of haar...) lot overgelaten...

...al heel lang zachte banden, want het rubber was op de knik al compleet uitgedroogd, en ook gebarsten.

De beide tellers geen ruitjes, en ook geen wijzers meer.
Het zadel zal bij een flinke regenbui meer water verzamelen dan dat er in een gemiddeld aquarium past.

De ooit 'stijlvol' rood gemaakte koelribben, daar bladdeRT de verf vanaf. Een ernstig droge ketting. Roest her en der. En lastig op de foto te zien, maar..., rondom balhoofd, koplamp, en koplamporen was het 1 grote glimmende wir-war van mooi gevlochten spinnenwebben.

...wat is er toch aan de hand vraag je je dan af..., zo'n fiets zal toch ooit een eigenaar gehad hebben, en misschien nog steeds hebben. En oké, zo'n verknutselde fiets, zo richting soft-chopper-gedoe, is al jaaaaaaren niet meer modern, maar dan nog..., de buuRT zal zich na al die jaren van verwaarlozing toch ook afvragen wat er toch met deze Kawa aan de hand is...?!

Toch ??



i-LrjHMMm-L.jpg




De ZU-04-28 dus, datum tenaamstelling ergens in 1986..., we leven nu in 2019..., in die 33 jaar van bezit, het fietsje letterlijk uit het oog verloren...??
Wie zal het zeggen..., maar ooit was dit een trotse, stoere, krachtige en vooral glimmende Z1000 (LTD ?)

Menig natte droom van een puisterige tiener.



...maar..., tot stof zult gij wederkeren..., en zo zal deze Kawa nog wel een paar dagen slijten..., in weer in wind..., en in voor en tegenspoed...



Lang geleden was ik de eigenaar van de ZU-02-88, uit diezelfde periode.
Maar dat was een Suzuki, en geen verkluste, en vergeten Kawa.

Pas maar op: waarschijnlijk is de eigenaar net zo trots op zijn bike als jij op je R1200R.
Ik heb ooit een een Micra overgenomen van mede MF-er Magna Maniac.
De Micra, die er nog gewoon als Micra uitzag, had een tatoo van de Rataplan jongens en meisjes.
Die maken hun bike zoals zij hem leuk vinden: totaal anders dan ze uit de fabriek kwamen.

Kijk hier maar eens.

Dit is Magna's bike. Heeft diverse features zoals speciale striping, mee draaiende koplamp (zie touwtje), zonneglas windscherm, navigatie en etc etc.
De motor heeft zijn identiteit verloren en is een creatie geworden van zijn berijder, die weer niks heeft met klaar uit de fabriek motoren.


img_20190414_111124-jpg.1386845


Dwaal bijvoorbeeld rijdt al jaren op een compleet veranderde K1100LT
Nitromax heeft deze gecreeert:

full

maar ook Gonzo: een compleet veranderde Honda PC800 met BMW GS spatbord (de snavel) en twee koplampen erboven (de ogen)
Inmiddels zit aan Gonzo ook een zijspannetje gekoppelt.​
 
Laatst bewerkt:
Nou moest ik vanmorgen buitensporig vroeg het bed uit in Madrid, maar was daardoor enigszins op tijd te Glasgow. Jammer dat de koffers 25 minuten laat waren en ook jammer dat in de UK je bij het auto huren ook je paspoort mee moet hebben, naast je rijbewijs waardoor we nog ff op en neer hotel moesten (ik had de auto niet gehuurd, ik had de navigatie verzorgd)
1406731

1406732

1406733

1406734

1406735


Omgeving Glasgow, via Loch Lomond naar Glencoe, daarna de Dukes Pass via Aberfoyl weer terug. Motorfiets Walhalla. Ga het ritje zeker nog eens op 2 wielen doen.
 
Morgen, 13:00, kan ik Spätzi halen. Ze is dan nog niet geheel zoals ik besteld had, zonder bruin Option 719 zadel. Elk nadeel hep suh foordeel: kan ik meteen feedback geven over een eventueel ervaren verschil tussen de twee zadels tzt.
Ook de kleppendeksel beschermers zijn nog in back order.
Maakt me niets uit, ik krijg een houten bips op de GS van Karin, daar komt morgen een eind aan.
 
  • Leuk
Waarderingen: glk
Arme Karin …....-O-

Krijgt zij geen comfortabel zadel dan ?

Vindt ze niet nodig :?

Ik had haar al gezegd dat een F800GS zadel daar ook op past en die lijkt mij lekkerder zitten. Maar zij vindt het dus niet nodig en het is haar motor...
Ik zit echt een beetje op een soort mini glijbaantje en dat gaat ongeveer 35 minuten goed...
Enfin, mocht ze zich bedenken, ben ik in ieder geval direct voor. Of weer een keer naar Tijger Leathers in Den Haag, kijken of zij er wat mee kunnen...

Vanavond bij Royal Park geweest, bij Bløf. Willem Alexander en Maxima waren er ook.
Henk niet gezien. Henk: vond jij het concert ook verBløffend goed?
1406968
 
Terug
Bovenaan Onderaan