Een vraagje aan BMW R1150 rijders (of ex rijders) onder ons... (ik neem aan dat een R, RT, GS etc dezelfde koppeling hebben)
Ik heb sinds kort een andere motor naast mijn 1150RT, en nu valt het me pas op, hoe 'hoog' het aangrijpingspunt van mijn koppeling ligt... Ik moet de koppelingshendel bijna helemaal los laten, voordat deze pas aangrijpt. Zo ver ik nu kan beoordelen, slipt de koppeling (nog) niet door.
Nu vraag ik mij af of dit 'normaal' is, of dat de koppeling op zijn laatste benen loopt, of dat er nog wat aan af te stellen is (helaas een hydraulische koppeling)
Ik heb sinds kort een andere motor naast mijn 1150RT, en nu valt het me pas op, hoe 'hoog' het aangrijpingspunt van mijn koppeling ligt... Ik moet de koppelingshendel bijna helemaal los laten, voordat deze pas aangrijpt. Zo ver ik nu kan beoordelen, slipt de koppeling (nog) niet door.
Nu vraag ik mij af of dit 'normaal' is, of dat de koppeling op zijn laatste benen loopt, of dat er nog wat aan af te stellen is (helaas een hydraulische koppeling)