BMW K1300GT

Ik ben 1.92m en heb de lage Ztechnik ruit er op. Net een paar centimeter te laag. Ik ga ook kijken naar de hogere versie.

Voor de GPS heb ik een soort versterkte dash gekocht (https://starcom1.eu/shop/producten/gps/migsel-bmw-k1200gt-k1300gt/) en hier de Zumo op bevestigd. De 12v voeding is aangesloten ergens in de cockpit volgens mij. Niet direct op de accu want de 12v schakelt via het contact. Zo'n stuurmount voor je smartphone zie je hier (SW-MOTECH Vibration-Damped Quick Release GPS Holder BMW K1300GT '09-'12 & K1200GT '06-'08 | TwistedThrottle.com). Zelf maken scheelt al snel voor een keer of 10 benzinegeld :).

Bekijk bijlage 1498563
Die motmech valt.nog mee qua prijs. Ik ben die van nij aan het printen. Gaat wel uur of 10 inzetten. Ik zal het resultaat eens posten (als het mooi is 😉)
 
ik ben nog bezig, eerst een test gemaakt maar zo ziet het er ongeveer uit. hier boven op zet ik de RAM mount kogel.
als die klaar is stuur ik wat duidelijke plaatjes

IMG-20200510-WA0049.jpeg
 
even een update tav het spontaan afslaan: net bij de dealer geweest en er zaten foutmeldingen in van onderspanning. de minpool van de accu was niet aangedraaid. dit zou het probleem kunnen veroorzaken. ik hoop dat dit het is. vooralsnog loopt de motor prima!
 
even een update tav het spontaan afslaan: net bij de dealer geweest en er zaten foutmeldingen in van onderspanning. de minpool van de accu was niet aangedraaid. dit zou het probleem kunnen veroorzaken. ik hoop dat dit het is. vooralsnog loopt de motor prima!

tja , misschien wel maar dat was het bij mij zeker niet en zoals ik hierboven al vermelde , soms na 1 km en soms na 250 km .... er is dus geen
herhaling op te plakken ..... en als hij het niet doet , doet hij het ook heel goed , is bij aankoop onmiddellijk een nieuwe accu ingekomen , een week nadien
een groot onderhoud omdat er de laatste jaren niet veel mee gereden geweest was .
Enkele weken nadien is er een nieuwe koppeling ingekomen ( 2000€ !! ) motor heeft 55000 km en maakte bij vertrek een schurend lawaai , hele koppeling is een upgrate naar 1300 , dus binnenkorf , buitenkorf , platen enz ...
Hij heeft mij al wat centen gekost , maar het is dat of hele dagen op cafe zitten hahahahah
 
ik hou mijn hart vast dat het probleem idd niet sporadisch weer optreedt. ik ga er vanuit dat dit wel kan gebeuren dus ik ga hem eens goed testen komende dagen.
het probleem met de koppeling is bekend en trekt een groot gat in het budget. mocht mij dit overkomen dan ga ik de koppeling zelf vervangen om enigzins te besparen en dat geld daarna maar weer uit te geven in hetzelfde cafe :-)
 
ik hou mijn hart vast dat het probleem idd niet sporadisch weer optreedt. ik ga er vanuit dat dit wel kan gebeuren dus ik ga hem eens goed testen komende dagen.
het probleem met de koppeling is bekend en trekt een groot gat in het budget. mocht mij dit overkomen dan ga ik de koppeling zelf vervangen om enigzins te besparen en dat geld daarna maar weer uit te geven in hetzelfde cafe :-)

jij kan dat zelf vervangen omdat je niet de update hoeft te doen naar 1300 ....
schol 😁
 
wat is er dan precies anders met de koppeling tussen de 1200 en 1300?

zo technisch ben ik nu ook niet , maar bij opzoekingen heb ik gezien dat de drukstift anders is , de gaten in de binnenkorf op andere plaatsen geboord zijn
( dat was de reden voorheen van het lawaai , de laatste of eerste plaat werd niet genoeg gesmeerd ) en de grootste oorzaak , voor de k1200 kan je ze niet meer vinden naar het schijnt , dus update verplicht ....
 
helaas trad het spontaan afslaan gisteren weer op. volgens mij heeft dit ook te maken met temperatuur van de motor, dat was vorige keer ook. ik kwam in een file terecht en toen liep de temperatuur op en begon hij af te slaan. pas toen ik weer vrij kon rijden met veel rijwind werd het weer stabieler. Ik ga weer terug naar de dealer voor verder onderzoek.
 
volgens mij heeft dit ook te maken met temperatuur van de motor, dat was vorige keer ook.

denk het eerlijk gezegd niet !!
zou hem eens aan de valise hangen en kijken of er een update beschikbaar is

Wat je ook eens kan proberen is om hem eens goed op zijn donder te geven , alle versnellingen goed doortrekken en een minuut of 10 aanhouden ,
dat hebben ze aan mij ook voorgesteld ...
 
even een update tav het afslaan van de motor. inmiddels weer terug geweest naar de dealer. ik merkte dat het probleem erger werd als de motor warmer werd. wat niet hielp is dat het koelsysteem niet was gevuld onder vacuum, dat merkte de dealer op. dat is opgelost en inmiddels loopt de motor veel stabieler als de temperatuur op loopt, maar ik ben nog niet helemaal van het probleem af. op 200km valt de motor gemiddeld nog 5x uit, dit is alleen bij het terugschakelen en afremmen. deze week is nieuwe software gedownload en ik merk hier een behoorlijk verschil. de motor valt nu naar een hoger stationair toerental toe als ik gas loslaat en zakt dan door naar normaal stationair (als een soort tussengas). dit zal wellicht helpen. ik ga het de komende dagen testen. verder rijdt de motor geweldig en ik hoop dat ik nu van het probleem af ben
 
even een update tav het afslaan van de motor. inmiddels weer terug geweest naar de dealer. ik merkte dat het probleem erger werd als de motor warmer werd. wat niet hielp is dat het koelsysteem niet was gevuld onder vacuum, dat merkte de dealer op. dat is opgelost en inmiddels loopt de motor veel stabieler als de temperatuur op loopt, maar ik ben nog niet helemaal van het probleem af. op 200km valt de motor gemiddeld nog 5x uit, dit is alleen bij het terugschakelen en afremmen. deze week is nieuwe software gedownload en ik merk hier een behoorlijk verschil. de motor valt nu naar een hoger stationair toerental toe als ik gas loslaat en zakt dan door naar normaal stationair (als een soort tussengas). dit zal wellicht helpen. ik ga het de komende dagen testen. verder rijdt de motor geweldig en ik hoop dat ik nu van het probleem af ben

ja dat van de software update had ik je al verteld dacht ik , maar veel kon ik er nog niet van vertellen omdat ik er nadien nog niet veel mee
gereden had , weet wel dat bij het afrijden naar Frankrijk 350 km hij het niet 1 x gedaan heeft ....nu staat hij dus al stil van half maart , maar het
einde is in zicht , grenzen gaan open op 15 juni , dus VOOR het einde van de maand ga ik hem ophalen , heb moeite met het lange wachten 8-)
 
ik heb een vraag over gereedschap voor de motor. ik wil zelf sleutelen aan de K1300. wat ik begrijp zijn het torx schroeven en bouten, maar er zijn verschillende soorten torx, je hebt ook Torx plus. zijn er onder jullie die torx gereedschap hebben aan geschaft voor de bmw, of is het gewoon allemaal standaard?
 
daar ik de ganse voorpartij veranderd heb , heb ik op overschot een ganse voorpartij , voorwiel met band + remschijven + as + brembo remschijven + voorvork met schokdemper + spatbord ....
 
Terug
Bovenaan Onderaan