BMW K1300GT

in België staat het op de papieren...meestal is het natuurlijk wat anders :) dan wat het op de papieren staat.....
 
Hallo allemaal

Sinds vandaag weer een k1300 rijder erbij. Wat een fijne motor zeg. Woont er iemand met zon motor ergens in het midden van het land?
Zelf kom ik uit apeldoorn. Wellicht tot ziens.

Deze komt uit 2010. 67dkm

IMG-20200508-WA0013.jpeg
 
Welkom en veel plezier met je aankoop.
Nog steeds de mooiste toermotorfiets van het moment als je het mij vraagt.
Groeten uit België!
Mijne is dan 2009 en ziet er uit als een van 2019🙂nu 37000km.....
 
Hallo allemaal

Sinds vandaag weer een k1300 rijder erbij. Wat een fijne motor zeg. Woont er iemand met zon motor ergens in het midden van het land?
Zelf kom ik uit apeldoorn. Wellicht tot ziens.

Deze komt uit 2010. 67dkm

Bekijk bijlage 1497974
Mooie uitvoering met mooie kleuren! Maar je nickname en Apeldoorn 🤔. Ik weet dat ze snel zijn maar oeteldonk is toch een andere provincie 😂
 
mooi!. ik heb alleen pech, na de eerste dag slaat de motor continue af als de machine heet is. hij zakt elke keer onder de 1000 toeren en slaat dan af, valt niet mee te rijden zo. dealer gebeld en die gaat er volgende week naar kijken.... ik had gehoopt dit probleem niet mee te maken, als je er op googled dan komt het toch wel erg vaak voor ,,,,,,'(
 
Heb je van de dealer een overzicht meegekregen van alle updates en beurten? Dat wordt bij BMW als het goed is nogal zorgvuldig bijgehouden.
 
ik heb inderdaad met de dealer de history doorlopen en kon zien dat de terug roep acties waren doorgevoerd. de dealer gaat er nu ook zelf induiken. het lijkt wel een software matige storing oid. als of de motor ontregeld is, volgens mij heeft hij een jaar stilgestaan. volgende week gaan ze er naar kijken
 
mooi!. ik heb alleen pech, na de eerste dag slaat de motor continue af als de machine heet is. hij zakt elke keer onder de 1000 toeren en slaat dan af, valt niet mee te rijden zo. dealer gebeld en die gaat er volgende week naar kijken.... ik had gehoopt dit probleem niet mee te maken, als je er op googled dan komt het toch wel erg vaak voor ,,,,,,'(
ik heb het ook hoor met die van mij , die doet het enkele keren en dan terug niet meer , maar is heel vervelend bij aanloop naar stoppunt of rotondes....
laatst had ik het op de snelweg !! ik kom af van 6 naar 5 en de ganse achterkant sleept om terug grip te krijgen ...
mijn mecano heeft mij naar een bmw dealer gestuurd en daar hebben ze een software update gedaan en vanaf dan ( ik hou hout vast , maar heb vanaf dan maar 500 km meer gereden) doet hij het niet meer .. maar zoals vermeld , soms deed hij het na 1 km en andere dagen na 250 km
 
Dat krijg je niet mee.
als ik de update laten doen heb , heb ik ze gevraagd of ze konden zien of alles wat terugroep enz gedaan geweest is , en dat was wel het geval bij mij ( ze hebben het mij afgeprint en staat zoiets van 6-7 zaken op ! ) de update heeft ongeveer een 20min geduurd , ze hangen een lader aan de accu ( want hij mag niet zonder stroom komen te vallen bij het updaten ) en voor het ogenblik doet hij het niet , maar ik kan niet verder testen want hij staat in Frankrijk van half februari en ik kan het land niet uit of niet meer binnen om hem opte halen ....
 
ik heb inderdaad met de dealer de history doorlopen en kon zien dat de terug roep acties waren doorgevoerd. de dealer gaat er nu ook zelf induiken. het lijkt wel een software matige storing oid. als of de motor ontregeld is, volgens mij heeft hij een jaar stilgestaan. volgende week gaan ze er naar kijken
dat had ik ook , motor had 3000 km gereden op 4 jaar , en dat voel je direct , is niet goed , maar ja , wat doe je er aan
 
Dat krijg je niet mee.

O, ik wel. Had er om gevraagd. Evenals overzicht van het onderhoud.

Als je zoekt op 'K1300GT stall' krijg je inderdaad nogal wat hits. En ook diverse oplossingen: software-update, airboxaanpassing en zelfs de koppelingswitch vervangen. Ik hoop voor je dat ze snel e.e.a. oplossen!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
er zijn heel veel stukken hierover op internet idd, ook toepassing van een boosterplug. ik zal hier laten weten welke stappen ze ondernemen. ondertussen heb ik ze Ztechnik hoge ruit erop gezet. niet zo mooi maar stuk comfortabeler nu. ben nu bezig een houder te maken voor de telefoon. ik gebruik een ram mount. moet alleen een constructie verzinnen op dit op het stuur te krijgen. ik ga iets printen met een 3d printer. mag ik vragen of hoe jullie een usb voeding naar het stuur hebben gekregen> is dit met een usb lader die in de powersocket zit aan de zijkant, of iets rechtstreeks op de accu gemonteerd?
 
Ik ben 1.92m en heb de lage Ztechnik ruit er op. Net een paar centimeter te laag. Ik ga ook kijken naar de hogere versie.

Voor de GPS heb ik een soort versterkte dash gekocht (https://starcom1.eu/shop/producten/gps/migsel-bmw-k1200gt-k1300gt/) en hier de Zumo op bevestigd. De 12v voeding is aangesloten ergens in de cockpit volgens mij. Niet direct op de accu want de 12v schakelt via het contact. Zo'n stuurmount voor je smartphone zie je hier (SW-MOTECH Vibration-Damped Quick Release GPS Holder BMW K1300GT '09-'12 & K1200GT '06-'08 | TwistedThrottle.com). Zelf maken scheelt al snel voor een keer of 10 benzinegeld :).

 BMW K1300GT-1020501.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan Onderaan