BMW K1200 RS EML

verlaagde footpegs
2z73bxw.jpg


weet niet hoe de andere kant eruit ziet
Dit is best wel lelijk eerlijk gezegd. Zo ga ik het niet oplossen in ieder geval
 
Origineel zitten er ook meerdere gaten in het frame om je pedalen lager te zetten.
 
bij de bovenstaande reacties staan twee foto's van oplossingen zoals EML het ook doet. Steunen die op de standaard motor al op twee plaatsen kunnen kunnen dit op de schetsplaten van de spannen ook. Bij de bovenste oplossing waar de steun nog verder verlaagd is hebben ze ook de schakelpook verlengd, dat is idd ook nodig want ik merk nu al met de lage standaardsteun dat terugschakelen net niet lekker meer gaat omdat de pook te hoog zit, hij kan standaard alleen nog hoger versteld worden dus dat moet je aanpassen. De onderste foto is standaard lage steun zo te zien, zo zit het nu bij mij ook. Aan de rechterkant bij de rem past het ook zo ertussen, geen probleem.

De standaard lage steun voegt va. 2,5 cm extra beenruimte op, dat past ook aan de remzijde. Dit pedaal is beperkt te stellen met de aanslagschroef en de speling op de drukstift van de remcilinder. Komt net goed uit.

De lage steunen zitten trouwens ook een R1100S kwam ik achter, die zijn gemakkelijker te vinden dan de k1200RS in de sloop.

Als dit te weinig blijkt kan ik nog wat gaten bijmaken in de schetsplaten. Links ruimte genoeg. Aan de remzijde kan ik met de gehele schetsplaat nog 2 cm. zakken voor ik tegen het subframe van de EML aanloop. Moet lukken ...

Bedankt voor het meedenken allemaal.

benno
 
Nog een aanvulling dan, de bovenste oplossing was niet van eml trouwens maar van MV, extensieplaat met verlengblokje op de schakelpedaal. Ik heb uiteindelijk met de lage steunen ruim 2,5 cm gewonnen. Omdat de schakelpedaal niet helemaal lekker uitkwam heb ik een nieuw gemaakt die ietsje langer is van wat restmateriaal. Schakelt goed nu en voor mij is de zit merkbaar fijner. Alleen nog een mooi rubbertje gebruiken want nu heb ik een stukje benzineslang op een bout erop zitten. Functioneel maar kan mooier

 
Laatst bewerkt:
Nog een aanvulling dan, de bovenste oplossing was niet van eml trouwens maar van MV, extensieplaat met verlengblokje op de schakelpedaal. Ik heb uiteindelijk met de lage steunen ruim 2,5 cm gewonnen. Omdat de schakelpedaal niet helemaal lekker uitkwam heb ik een nieuw gemaakt die ietsje langer is van wat restmateriaal. Schakelt goed nu en voor mij is de zit merkbaar fijner. Alleen nog een mooi rubbertje gebruiken want nu heb ik een stukje benzineslang op een bout erop zitten. Functioneel maar kan mooier


jezes , wat een prijs .... :X
 
Nooit. Viercilinder, watergekoeld. Dat gaat hem niet worden.
Maar de stepjes van de K75 vervanger, een R1100RS (tweecilinder, luchtgekoeld) zitten hoger dan ik lekker vind.

dat was nogthans 1 van MIJN 4 kriterias vroeger ( waarvan er regelmatig 1 van geschonden werd ) 1 watergekoeld , 2 meer dan 1000 cc , 3 meer dan 100 pk en 4 cardan .... jij schend er ook 1 van , dus kan door de beugel :Y
 
Kun je die speedohealer positief en negatief bijregelen?
 
Ja, dat kan maar ik ben er nog niet kapot van. Veel probleempjes gehad met de pickupsensor in het cardan. Of bij lage snelheid alles goed maar bij hoge snelheden kuren of omgekeerd. Rijd momenteel weer zonder rond terwijl ik aan het nadenken ben hoe het beter kan
 
Beste Benno,
Ik rijdt ook al sinds 2005, of langer met een speedohealer rond, zonder problemen.
Om dat het om hele kleine signalen gaat, moet je proberen om de bedrading zo aan te leggen, dat er geen "valse" signalen worden opgepikt van bijvoorbeeld de ontsteking of de injectors.
- Ik heb mijn bedrading ver weg gehouden, van ontstekings- en injectie-bedrading.
- Verder heb ik het signaal van en naar de speedohealer opgepikt uit de draden van de sensor, voor dat die wordt aangesloten met een stekker, op de draadboom van de motor.
- Ook heb ik de massa of min van de speedohealer aangesloten op de bedrading van de sensor.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt!
Veel succes er mee!
 
Laatst bewerkt:
Beste Benno,
Ik rijdt ook al sinds 2005, of langer met een speedohealer rond, zonder problemen.
Om dat het om hele kleine signalen gaat, moet je proberen om de bedrading zo aan te leggen, dat er geen "valse" signalen worden opgepikt van bijvoorbeeld de ontsteking of de injectors.
- Ik heb mijn bedrading ver weg gehouden, van ontstekings- en injectie-bedrading.
- Verder heb ik het signaal van en naar de speedohealer opgepikt uit de draden van de sensor, voor dat die wordt aangesloten met een stekker, op de draadboom van de motor.
- Ook heb ik de massa of min van de speedohealer aangesloten op de bedrading van de sensor.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt!
Veel succes er mee!
Ga ik zeker proberen want als hij het doet is het wel prettig dat alles klopt.

Heb nu een schone voeding rechtstreeks op geschakelde 12volt en accu min. Ik wil nog even met een andere snelheidssensor proberen want diengeeft af en toe ook een hik Zonder de healer ertussen. Zit het bij jou ook op een bmw ?
 
Beste Benno,

Bij mij is de Speedohealer aangesloten op een k1100LT.
Om problemen met EMC te voorkomen, lijkt het mij toch verstandig om de min van de Speedohealer bij de bruine draad van de snelheidssensor weg te halen.
Zo weet je zeker dat de Speedohealer exact het zelfde min niveau heeft als de sensor, waardoor je spanningsverschillen door connectors na de plek waar je het signaal aftapt kunt voorkomen.
Het gaat hier, zoals eerder gezegd, om hele kleine signalen die door de kleinste verschillen beïnvloed kunnen worden!
Gebruik ook afgeschermde kabel tussen de Speedohealer en de sensor, daardoor wordt de kans kleiner dat de bedrading als antenne voor verkeerde signalen gaat werken.

Nogmaals, heel veel succes er mee!
 
Beste Benno,

Bij mij is de Speedohealer aangesloten op een k1100LT.
Om problemen met EMC te voorkomen, lijkt het mij toch verstandig om de min van de Speedohealer bij de bruine draad van de snelheidssensor weg te halen.
Zo weet je zeker dat de Speedohealer exact het zelfde min niveau heeft als de sensor, waardoor je spanningsverschillen door connectors na de plek waar je het signaal aftapt kunt voorkomen.
Het gaat hier, zoals eerder gezegd, om hele kleine signalen die door de kleinste verschillen beïnvloed kunnen worden!
Gebruik ook afgeschermde kabel tussen de Speedohealer en de sensor, daardoor wordt de kans kleiner dat de bedrading als antenne voor verkeerde signalen gaat werken.

Nogmaals, heel veel succes er mee!

Vooral dit. :t en dan de afscherming ook aan de massa leggen. :Y
 
Nog even om wat misverstanden weg te werken. Ik heb GEEN speedohealer maar een Yellowbox in de RS zitten. Dat is misschien al een verschilletje. Heb in het verleden wel navraag gedaan bij speedohealer maar die kon geen model leveren voor de BMW sensoren. Ik ben dan ook wel verrast dat het bij jou JohnZ functioneert. Ik neem tenminste aan dat jij de speedohealer gebruikt en niet de yellowbox.

Ik heb de yellowbox nu wel opnieuw bedraad en op een andere plaats gezet. Van de week eens kijken of het wat oplost.

Benno
 
Terug
Bovenaan Onderaan