BMW K1200 RS EML

Jep, het klauwtje van de tweede foto maar dan nieuw. Is een moto guzzi v50 links voor klauw. Blokjes zijn goed te vinden.
 
Laatst bewerkt:
Dat is inderdaad het setje dat ik ook gebruikt heb Rob, ik heb alleen andere blokken gebruikt van TRW die ik nog had liggen, ook de gesinterde variant. Lijkt idd prima te werken zo.

benno
 
1396456
 
Deze zijn vergelijkbaar, verschillende uitvoeringen op mijn gt2000 bak gehad. Geen problemen gehad in 50000 km
 
1403028

Volgens mij hebben wij precies dezelfde tank onder de bak.
Ik heb de ontluchtingslang die bij de vulopening uitkomt terug gebracht en op de vulslang gemonteerd.
Dan ben je in het euvel kwijt dat de benzine eruit spuit over je handen heen.
Verder ook bij deze gewoon heel veel geduld en iets heen en weer duwen van de bak wil soms helpen.
Met veel geduld krijg ik er 30 liter in.
Mvg ben
 
Bekijk bijlage 1403028
Volgens mij hebben wij precies dezelfde tank onder de bak.
Ik heb de ontluchtingslang die bij de vulopening uitkomt terug gebracht en op de vulslang gemonteerd.
Dan ben je in het euvel kwijt dat de benzine eruit spuit over je handen heen.
Verder ook bij deze gewoon heel veel geduld en iets heen en weer duwen van de bak wil soms helpen.
Met veel geduld krijg ik er 30 liter in.
Mvg ben
klopt, zo te zien dezelfde constructie. met een beetje engelengeduld kom je een heel eind maar gemakkelijk vullen is idd. anders.

benno
 
Afgelopen weekeinde met wat warmer weer en langere ritten gaan mijn knieen toch een klein beetje protesteren, zo dat ik eigenlijk na een uurtje of twee wel even een bakkie wil gaan doen, zelfs met de steunen laag gemonteerd nog iets te hoog naar mijn zin. Dat moet beter kunnen en na een beetje kijken zie ik verdorie dat de K1200RS en GT na 2000 een lagere voetsteun hebben dan daarvoor.

Wat naspeuren op internet levert idd twee verschillende partnummers op en bij een sloperij vond ik een linkse lage steun. Die is ruim 2,5 cm lager dan de oude. Nu zoek ik natuurlijk ook nog een rechts exemplaar. heeft iemand er toevallig een rondslingeren of staan dan houd ik me aanbevolen. Anders wordt het een beetje rondzoeken op een sloperij denk ik.

zie het verschil. Ruim 2,5 cm dus.

y4mWq_eykhyoirKay2fe4ScQzSr7U5ufToFMajb3g5ZuljE8mvqNZkMlj_job-nI9TTnI3vVZSJe_EAK6RD6djZ-3UDAw5ZRhP3V6U7nbYmze6dDedC_V8o3oSpy1I0NHzmW-toC8YWCG5WpYe_QjzyyAhyOcZIIoPclE5jm12Hli1eYXWphnCPXEV6ngxITT3lX8RMMP609vkBTd4djydNog


verder heb ik nog een klein kuurtje met een voorklauw. Zelfs na revisie met verse vloeistoffen, zuigertjes en seals gaat de klauw na wat meer remwerk voor een heel klein beetje piepen als ik een linkerbocht neem, alleen bij lage snelheden en zodra ik een vingertje op de rem leg is het weg. Ik denk dat de zuigertjes net niet ver genoeg teruggaan en wat gaan slepen. Doet hij trouwens niet na een lange snelwegrit maar enkel bij kort werk.

Benno
 
Die koffie pauze had er van mij ook wel in gemogen tijdens die rit van 2 uur 8-)

Het viel mij in Etten leur wel op dat je toen al met je voet akelig dicht langs de stoep randen ging. Zal nu nog wel erger worden. Niks meer zadels te rommelen? Of wordt dan je zit naar je stuur te veel beïnvloed?
 
Hogere zit kan idd, maar dat vind ik niet prettig zitten. De zithoogte, stuurafstand is zo prima voor me, die knieen mogen iets rechter. Lnks is nu al een stuk fijner, die paar cm. Schelen behoorlijk veel
 
heb ook al enkele motoren gehad waar een voetpegs verlaging op gekomen is , en langs de kant van het schakelsysteem is dat goed te doen , kan je makkelijk het mekanisme wat lager zetten , langs de remkant is het iets moeilijker om het te doen zakken , anders bij elk remmaneuver moet je je voet enkele cm lichten
 
Ik heb van t voorjaar weer treeplanken op de GL gezet, die zitten wat lager en je kan de voeten wat verder naar voren plaatsen, dat maakt echt een wereld van verschil.
Vooral fijn dat je af en toe je voeten kan verplaatsen
 
heb ook al enkele motoren gehad waar een voetpegs verlaging op gekomen is , en langs de kant van het schakelsysteem is dat goed te doen , kan je makkelijk het mekanisme wat lager zetten , langs de remkant is het iets moeilijker om het te doen zakken , anders bij elk remmaneuver moet je je voet enkele cm lichten

Heb dit al op meerdere fietsen moeten doen. Soms met reguliere verlagingssetjes maar op de 1100S gewoon met een zelfgemaakt beugeltje waar de gaten 2,5 cm lager zitten (heb ik nog wat grondspeling over tenminste). Ik zal er uiteindelijk ook wel uitkomen maar een standaard steun die al 2,5 cm lager is doet voor mij al heel veel.

benno
 
Uhm...
Goed punt... O-)

Op de een of andere manier zit er in mijn hoofd een starre koppeling tussen Benno en Ural achtige motorfietsen....

Maar neemt niet weg dat iets meer beenruimte en spelingsruimte voor de voetjes een erg fijne aanvulling kan zijn
 
Ik zie meer aanhangers dan Urals of Dneprs...
nog erger, toen ik eind van de middag binnenrolde met mrs. Chiquita dacht ik even op een treffen van de Kampeerautoclub aan te komen. uiteindelijk kwam het nog enigszins goed met ca. de helft van de motoren een Rus.

dit plaatje was bij de start van de toerrit, Rob en ik mochten achtervang spelen, de rest staat ergens voor ons klaar voor vertrek.
 
Ziet er goed uit. Ik zal hem onthouden. Maar ik denk dat ik eerst op zoek ga naar GS stepjes voor op de RS.
 
Terug
Bovenaan Onderaan