Aprilia SL1000 Falco --> deeltje 4

Hallo,

Ik verkoop mijn Falco Streetfighter. Hier een linkje naar de marktplaats advertentie:
https://www.marktplaats.nl/plaats/m1399271003/view?previousAction=syiSuccess

Vraagprijs € 2750,- (onderhandelbaar, inruil enduro mogelijk)

Het is een nette motor, ik ben pas de 2e eigenaar. Ik heb hem pas een jaartje maar is toch niet helemaal mijn type motor. Ik ben nu op zoek naar een leuke enduro zoals bijvoorbeeld een xrv750 africa twin o.i.d. Mocht iemand een leuke inruil hebben sta ik daar ook voor open!

Mvg, Jelle

1385750
2019-04-11 16.04.05.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ha, vandaag eindelijk mijn motor weer opgehaald bij Roké in Mijdrecht. Toptent, die hem snel weer aan de praat hebben gekregen en ook de kabelboom en missende beugeltjes hier en daar weer als origineel hebben gemaakt. Had ik eerder moeten doen in plaats van zelf proberen het probleem te lokaliseren. Na een half jaartje niet rijden wel weer één groot feest, reed er zo op weg. Alleen even vergeten dat je bij vol open trekken het voorwiel toch wel erg makkelijk het luchtruim kiest :+. Ergo: ik ben een gelukkig man =)
 
Ja Roké is top de mijne is ook door hun afgesteld en rijd als een kogel.
 

Bijlagen

  • 20190516_174733.jpg
    20190516_174733.jpg
    252,3 KB · Weergaven: 9
  • Snip-it_1558293150023.jpg
    Snip-it_1558293150023.jpg
    140,8 KB · Weergaven: 9
Gisteren een vers bandje (moeten) laten monteren. De MPR2 was ineens wel erg kaal na wat lekkere kilometers hier in Noorwegen.
IMG-20190424-WA0026.jpg
20190425_114104.jpg
IMG-20190424-WA0022.jpg
 
Gaaf hoor, lijkt me heerlijk zo op Appie door Scandinavië! Ik zie trouwens zowel bij jou als bij Jelle hier bovenaan de pagina dat jullie ook je kentekenplaat zo kort onder de buddy hebben zitten. Hoe hebben jullie dat gedaan met kentekenplaatverlichting?
 
Idd. Gewoon geen kentekenplaatlampie.
Super mooi hier. Jemig.
 

Bijlagen

  • 20190427_125156.jpg
    20190427_125156.jpg
    316,5 KB · Weergaven: 10
  • 20190427_131938.jpg
    20190427_131938.jpg
    152,1 KB · Weergaven: 10
  • IMG-20190427-WA0081.jpg
    IMG-20190427-WA0081.jpg
    116,1 KB · Weergaven: 11
  • IMG-20190427-WA0034.jpg
    IMG-20190427-WA0034.jpg
    147,4 KB · Weergaven: 11
  • IMG-20190427-WA0070.jpg
    IMG-20190427-WA0070.jpg
    160,8 KB · Weergaven: 11
Kwam gisteren terug van een rit en aangezien ik de swap met de rvs achterschokdemper heb gemaakt viel het mij op dat deze best wel wam is zo met de hand te voelen?
Heb eigenlijk nooit gevoelt of deze warm werd maar is dat normaal ? kan me voorstellen dat de olie die erin zit door de demping continue door gaatjes wordt geperst en dat dit wamte opwekt.Ook loopt de uitlaatbocht er vlak langs daar zal ook wel de nodige warmte vanaf stralen .
 
Laatst bewerkt:
Hoi allemaal,

Sinds kort trotse eigenaar van een zwarte Aprilia Falco :).

Ik heb eigenlijk meteen een vraag de motor kwam bij aanschaf met Leovince SBK uitlaten.
Nu kwam hier een behoorlijk mooi geluid uit echter om de overlast voor de buren te beperken en ook omdat ik graag in het buitenland toer heb ik originele dempers gekocht en gemonteerd.
Nu het probleem na het uitwisselen van de dempers slipt mijn koppeling (of ik merk het nu pas).
Hebben jullie tips/adviezen waar ik beginnen moet met zoeken?

Zelf loop ik er aan te denken om de sportdempers weer terug te zetten en te kijken of dan het probleem nog steeds speelt.
Dan sluit ik in ieder geval uit dat het te maken heeft met de dempers.

Gr, Arjan
 
Kwam gisteren terug van een rit en aangezien ik de swap met de rvs achterschokdemper heb gemaakt viel het mij op dat deze best wel wam is zo met de hand te voelen?
Heb eigenlijk nooit gevoelt of deze warm werd maar is dat normaal ? kan me voorstellen dat de olie die erin zit door de demping continue door gaatjes wordt geperst en dat dit wamte opwekt.Ook loopt de uitlaatbocht er vlak langs daar zal ook wel de nodige warmte vanaf stralen .

Demping die plaatsvindt in je schokdemper is gebaseerd op het omzetten van kinetische energie in warmte, maar deze warmte productie is minimaal. De voornaamste reden van de temperatuur is je uitlaatbocht (Voel maar eens aan je voorpoten, die worden ook niet warm).
 
Kwam gisteren terug van een rit en aangezien ik de swap met de rvs achterschokdemper heb gemaakt viel het mij op dat deze best wel wam is zo met de hand te voelen?
Heb eigenlijk nooit gevoelt of deze warm werd maar is dat normaal ? kan me voorstellen dat de olie die erin zit door de demping continue door gaatjes wordt geperst en dat dit wamte opwekt.Ook loopt de uitlaatbocht er vlak langs daar zal ook wel de nodige warmte vanaf stralen .

Tip, het boek Total Control van Lee Parks. Niet alleen veel nuttige tips over het rijden zelf, maar ook duidelijke uitleg over de werking van veercomponenten, waar dus ook deze warmteontwikkeling staat uitgelegd.
 
Helaas is mijn falco niet helemaal ongeschonden uit Noorwegen gekomen (problemen met NAKS). Daarom besloten om het maar eens grondig aan te pakken:
- nieuwe balhoofdlagers
- nieuwe wiellagers
- linksysteem naaldlagers
- magnecor bougiekabels
- etc. Etc.
 

Bijlagen

  • 20190531_105212.jpg
    20190531_105212.jpg
    88,9 KB · Weergaven: 8
  • 20190531_120956.jpg
    20190531_120956.jpg
    168,5 KB · Weergaven: 9
  • 20190531_160952.jpg
    20190531_160952.jpg
    133,8 KB · Weergaven: 7
rotklus of tik je ze er zo uit ?

Die van het linksysteem gaan er makkelijk uit met een stuk draadeind, een paar ringen en moeren en een grote dop. Balhoofd ook een makkie, tandwieldrager ging ook soepel.
De lagers in het achterwiel zijn lastig. Er is namelijk geen vlees om op te slaan omdat er een as-huls tussen de lagers zit. Daar heb ik behoorlijk geweld moeten gebruiken.

Alle lagers (behalve balhoofd) trouwens besteld op ebay bij een duitse groothandel. Fractie van de dealerprijs...
 
Aprilia falco 2003 titanium bos dempers
€ 1.750,00

Mochten jullie nog een liefhebber weten. Speciaal forumprijsje € 1.550 wat eigenlijk veel te laag is maar goed. Staat ook hier op het forum te koop.
 
51 keer bewaard op MP maar niemand die de motor koopt ? Weet je wat het is, onbekend maakt onbemind .
Men koopt liever een japanner omdat 3/4 van Nederland erop rijd.
Moet eerlijk bekennen deed ik ook totdat ik een proefrit op de Falco maakte, was direct verkocht.
Ook komen natuurlijk de Italiaanse V4`s nu in beeld .
 
De Falco is een beetje ondergewaardeerd. De Mille spreekt mensen meer aan maar ook die gaat vaak weer van de hand omdat een tweecilinder toch even iets minder soepel rijd dan een L4. Maar voor die 1550,- verwacht ik niet dat ie lang te koop zal staan. Het is dat ik al twee dikke tweecilinders heb staan. xD
 
51 keer bewaard op MP maar niemand die de motor koopt ? Weet je wat het is, onbekend maakt onbemind .
Men koopt liever een japanner omdat 3/4 van Nederland erop rijd.
Moet eerlijk bekennen deed ik ook totdat ik een proefrit op de Falco maakte, was direct verkocht.
Ook komen natuurlijk de Italiaanse V4`s nu in beeld .
Iemand die een V4 serieus interessant vindt, die winkelt wel in een totaal andere prijsklasse lijkt mij 😉

Maar wat je zegt is waar; iedereen hobbelt de meute achteraan met al die Jappen. Was afgelopen week even in Zoetermeer bij een evenement van Hans van Wijk. Super lekker weer natuurlijk, dus het barstte van de motoren. Ik kan er naast zitten, maar volgens mij was ik met de Tuono de enige Aprilia 🧐 Nog een paar verdwaalde Ducati's en verder vooral alleen maar Japanse fietsen. Niks mee mis mee, maar kom op, er is meer in de wereld.

Al moet ik zeggen dat het zeer beperkte aantal dealers waar Aprilia's tegenwoordig nog te koop zijn hierbij niet meewerkt. En de Shiver krijgen ze helaas maar niet goed aan de man, dat terwijl ik denk dat ze daarmee nu met de 900cc versie een heel mooi aanbod hebben in het middensegment.

Misschien moeten ze gewoon een nieuwe Falco uitbrengen 🤪
 
Iemand die een V4 serieus interessant vindt, die winkelt wel in een totaal andere prijsklasse lijkt mij 😉

Maar wat je zegt is waar; iedereen hobbelt de meute achteraan met al die Jappen. Was afgelopen week even in Zoetermeer bij een evenement van Hans van Wijk. Super lekker weer natuurlijk, dus het barstte van de motoren. Ik kan er naast zitten, maar volgens mij was ik met de Tuono de enige Aprilia 🧐 Nog een paar verdwaalde Ducati's en verder vooral alleen maar Japanse fietsen. Niks mee mis mee, maar kom op, er is meer in de wereld.

Al moet ik zeggen dat het zeer beperkte aantal dealers waar Aprilia's tegenwoordig nog te koop zijn hierbij niet meewerkt. En de Shiver krijgen ze helaas maar niet goed aan de man, dat terwijl ik denk dat ze daarmee nu met de 900cc versie een heel mooi aanbod hebben in het middensegment.

Misschien moeten ze gewoon een nieuwe Falco uitbrengen 🤪
nee ik was er ook met de Falco ik heb je Tuono zien staan:t
 
Terug
Bovenaan Onderaan