Loshalen achterkap Aprilia Falco

William v d

MF'er
31 okt 2004
93
10
Voorhout
Beste mensen, weet iemand hoe je de achterkap bij een Aprilia Falco los kan halen, item 10 van bijgevoegde afbeelding? Volgens de manual moet je de kap aan beide kanten opzij buigen zodat hij bovenlanfs over het subframe verwijderd kan worden. Heb hiernaar gekeken maar vermoed dat de kap dan breekt. Heeft iemand hier ervaring mee?
 

Bijlagen

  • Screenshot_20230831_200035_Gallery.jpg
    Screenshot_20230831_200035_Gallery.jpg
    52,3 KB · Weergaven: 6
Inderdaad met gevoel naar buiten buigen en dan naar achteren trekken. Zo deed ik het. Gaat idd lastig.
Ik zou bijna willen vragen of je hier een filmpje van wil maken;-)
Je buigt de kap dus niet uitelkaar, voor zover dat gaat, en tilt hem vervolgens bovenlangs van het subframe af maar je buigt hem uitelkaar en trekt de kap vervolgens naar achteren van je subframe af. Ga het nog maar eens proberen binnenkort
 
Ik zou bijna willen vragen of je hier een filmpje van wil maken;-)
Je buigt de kap dus niet uitelkaar, voor zover dat gaat, en tilt hem vervolgens bovenlangs van het subframe af maar je buigt hem uitelkaar en trekt de kap vervolgens naar achteren van je subframe af. Ga het nog maar eens proberen binnenkort
Zoals het in de handleiding staat klopt wel. Het voelt alleen wel alsof ie breekt. Één kant tegelijk, beetje bij beetje en wat geduld hebben :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan