Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Na 40.000km (75.000 op de teller) maar eens de remmen echt goed schoonmaken.
Alles was overigens nog prima gangbaar.
Ik heb bij mij van de week de balhoofdlagers vervangen. De originele zaten er nog in (42.000km) en nu zitten er Allballs lagers in. Lekker soepel weer.
Heb ook een Lithium accu besteld omdat de Yuasa YTX14-BS na 2,5 dienst de geest gaf.
Goed zelf te doen?
Heb je onderdeelnummertjes?
Goed bezig (geweest, is al weer even geleden...). Wat is de h.o.h. afstand van de klauwen, als ik vragen mag?Na 40.000km (75.000 op de teller) maar eens de remmen echt goed schoonmaken.
Alles was overigens nog prima gangbaar.
Goed bezig (geweest, is al weer even geleden...). Wat is de h.o.h. afstand van de klauwen, als ik vragen mag?
Volgens mij zitten dezelfde klauwen op mijn SZR660 namelijk - handig om te weten i.v.m. onderdeeltjes en remblokken.
Mensen, iemand een idee voor het volgende probleem? De motor wil sinds afgelopen week vaak niet meer starten, diagnose fouten zijn 11 en 12.
Accu is vol, kickstand schakelaar zit er al jaren niet meer in (doorgelust), start relay is een 150 ampere origineel van aprilia.
Als ik op de startknop druk dan draait de motor, ik hoor 2 ontstekingen, net alsof die wil opstarten, maar dan draait die alleen nog maar door zonder ontsteking. Error 11 en 12 zijn de krukas en nokkenas sensor, beiden al doorgementen en waardes zijn prima. Stekkers waren niet vuil maar extra schoongemaakt. Benzine komt eruit want de bougies zijn vochtig, heb de achterste 2 er al paar keer uit gehad om te controleren.
Iemand verder ideeen? Anders moet ik alle kappen eraf halen en alle stekkers controleren.
Omvalsensor?
Ga ik zeker nakijken maar dan krijg je volgens mij "No Start" te zien in het dash, niet specifieke error codes. Hmmmmm.....
Wat gebeurt er als je vol gas start?
Mensen, iemand een idee voor het volgende probleem? De motor wil sinds afgelopen week vaak niet meer starten, diagnose fouten zijn 11 en 12.
Accu is vol, kickstand schakelaar zit er al jaren niet meer in (doorgelust), start relay is een 150 ampere origineel van aprilia.
Als ik op de startknop druk dan draait de motor, ik hoor 2 ontstekingen, net alsof die wil opstarten, maar dan draait die alleen nog maar door zonder ontsteking. Error 11 en 12 zijn de krukas en nokkenas sensor, beiden al doorgementen en waardes zijn prima. Stekkers waren niet vuil maar extra schoongemaakt. Benzine komt eruit want de bougies zijn vochtig, heb de achterste 2 er al paar keer uit gehad om te controleren.
Iemand verder ideeen? Anders moet ik alle kappen eraf halen en alle stekkers controleren.
Hmmm, jouw probleem lijkt een beetje op de mijne, ware het niet dat mijn Falco helemaal geen foutcode's geeft. Als ik hem probeer te starten dan gaat hij rond maar slaat hij niet aan:
Het volgende gecheckt:
-Injectoren krijgen geen spanning
-Benzinetoevoer is prima
-Vonken zijn er ook, op remreiniger start hij wel, maar valt hij na een aantal slagen weer uit
-Geen draadbreuk tussen ECU en injectoren
-Geen foutmeldingen bij gebruik diagnose-stekker
-Geen andere meldingen op het dashboard
-Relays lijken gewoon te werken
-Valsensor gaf netjes 62k ohm in neutraal, maar ook bij kantellen (dus in principe geen probleem bij het starten)
Gedaan:
-Toch nieuwe gebruikte valsensor geplaatst, to be sure
-Nieuwe diode geplaatst
-ECU vervangen voor een andere (gebruikte) ECU
Dat laatste was omdat ik simpelweg geen andere dingen meer kon bedenken, maar misschien hebben jullie nog een briljante tip wat ik kan proberen...?!
Hoe heb je vastgesteld dat de injectoren geen prik krijgen? Dat kan alleen met een osciloscoop neem ik aan?
Heb je wel benzinedruk?
Stekker loskoppelen en tijdens een startpoging met een multimeter de spanning meten op de stekkercontacten. Benzinedruk is er, als ik de leiding aan injectorkant een klein stukje losdraai dan spuit de benzine er simpelweg uit als je het contact aanzet en de pomp gaat 'primen´.
Stekker loskoppelen en tijdens een startpoging met een multimeter de spanning meten op de stekkercontacten. Benzinedruk is er, als ik de leiding aan injectorkant een klein stukje losdraai dan spuit de benzine er simpelweg uit als je het contact aanzet en de pomp gaat 'primen´.
@Oppersnorker: ander relais ook al geprobeerd, inderdaad maar even met een klein veiltje en contactspray alle sterkers nalopen. En anders moet 'ie maar naar Roké (of als iemand een andere goede suggestie heeft voor wijde omgeving Haarlem?)...
Injectoren kun je laten testen, dat zou ik in jou geval laten doen. Eruit halen en naar een specialist brengen, die krengen zijn helaas niet goedkoop. Dat moet het toch eigenlijk zijn, al het andere heb je zo te horen al getest of vervangen.
Ik kan me alleen niet voorstellen dat ik na het plaatsen van een nieuw lampje en het vervangen van mijn ketting opeens beide injectoren stuk heb... Overigens zie ik gebruikte gasklephuizen inclusief injectoren voor behoorlijk schappelijke prijzen tweedehands voorbij komen, waarbij ik me afvraag of naar een specialist rijden die er een uutje naar kijkt er dan uit kan...