Aparte motoren op Marktplaats en zo

Vijf keer gehad, twee blauwe (2006 en 2012) en twee zwarte (2014).
En dan nog een Sje.
Geweldige fiets.
Prijzen tussen de €4.000 en €1.500.
Vroeger. :+
 
Kromme schijven is geen typische TL kwaal? Lastig te doseren koppeling wel. Verder zijn er niet zo gruwelijk veel van en 't is een eigenzinnig ding met een fantastisch geluid..
Ja heel eigenzinnig inderdaad, geluid is fantastisch maar verder ben ik nooit helemaal vriendjes met de TL geworden ondanks een vermogen aan aftermarket onderdelen qua rijwielgedeelte. Ik vind de RSV mille in alle opzichten beter behalve het geluid dus.
 
Kromme schijven is geen typische TL kwaal? Lastig te doseren koppeling wel. Verder zijn er niet zo gruwelijk veel van en 't is een eigenzinnig ding met een fantastisch geluid..
Geen idee of het typisch was… Is wel de enige motor die ik gehad heb en daar last van had. Geluid was super, zeker met bosdempers zonder db killers. Dat klinkt hemels.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loki
Ja heel eigenzinnig inderdaad, geluid is fantastisch maar verder ben ik nooit helemaal vriendjes met de TL geworden ondanks een vermogen aan aftermarket onderdelen qua rijwielgedeelte. Ik vind de RSV mille in alle opzichten beter behalve het geluid dus.
Tja, TL is een beetje een hotrod. Dik blok.. kan wat aandacht gebruiken qua handling O-)
 
Dat is natuurlijk een rare vraag. Er zijn zelfs meer motoren gemaakt dan de Honda vtr/sp1. Wist je dat je die ook gewoon kan kopen? ;)
De prijs. ;)

De TL1000R werd vaak vergeleken met de VTR Firestorm.
Maar wat een lamme fiets was dat (vermogen, karakter, afwerking, veerelementen) als je ze naast elkaar reed.
Wel wat rustiger bij te hoge bochtensnelheden op de snelweg.
 
En een rare opmerking. Iets met appels en peren...
Net zo raar als jouw opmerking dat het gek zou zijn om een TL te kopen. Maargoed dat is je vergeven. Ik probeerde met een knipoogje aan te geven dat je je altijd kan afvragen waarom je een bepaalde motor zou kopen. Er zijn altijd betere of verstandiger alternatieven te beargumenteren om oneindig redenen.
 
  • Eens
Waarderingen: Loki
Net zo raar als jouw opmerking dat het gek zou zijn om een TL te kopen. Maargoed dat is je vergeven. Ik probeerde met een knipoogje aan te geven dat je je altijd kan afvragen waarom je een bepaalde motor zou kopen. Er zijn altijd betere of verstandiger alternatieven te beargumenteren om oneindig redenen.
In die tijd waren er eigenlijk maar 4 dikke 2 cilinder supersport motoren.
Dus dat er meer te koop was in die tijd weet ik zeker wel, maar direct vergelijkbaar waren er maar 4.
Ze zijn allen genoemd.
Ik snap dan ook niet waarom je uitgerekend de Suzuki zou kopen van die 4. Ja, smaken verschillen, maar de Suzuki was/is niet de mooiste, niet de beste en technisch ook niet het meest interessante.
Hij zal wel de goedkoopste geweest zijn, en dat kan ook een reden zijn... En heb ik hierbij mijn eigen vraag beantwoord :+
 
In die tijd waren er eigenlijk maar 4 dikke 2 cilinder supersport motoren.
Dus dat er meer te koop was in die tijd weet ik zeker wel, maar direct vergelijkbaar waren er maar 4.
Ze zijn allen genoemd.
Ik snap dan ook niet waarom je uitgerekend de Suzuki zou kopen van die 4. Ja, smaken verschillen, maar de Suzuki was/is niet de mooiste, niet de beste en technisch ook niet het meest interessante.
Hij zal wel de goedkoopste geweest zijn, en dat kan ook een reden zijn... En heb ik hierbij mijn eigen vraag beantwoord :+
Ik heb op een 9XX verklepper Ducati gereden
Ik heb een TL1000S gehad
Ik heb op een VTR1000F gereden
Ik heb een paar jaar circuit gereden samen met een maatje op een TL1000R dus ik weet heel goed wat die kan
SP1's heb ik alleen gezien toen ik ze inhaalde op de baan. :)

De Firestorm valt echt buiten de boot in deze klasse, beetje slappe hap, de TL1000S is een ruige karakterbak, bijna on-Japans! :}
 
Heb zelf een rsv 1000 uit 2002 maar hoor altijd dat een tl1000 zo ruig is.

Zelf nooit op een tl1000 gereden maar wat maakt hem zo ruig.
 
Terug
Bovenaan Onderaan