Alweer een CB750 caferacer..

Blijkbaar heft de vorige eigenaar hier ook zal zitten klooien. Waar de keerring en de circlip zou moeten zitten, zit er nu een bus met daarin 2 keerringen, de keerringen heb ik er al uit, nu de bus nog. De keerringen hebben de juiste binnenmaat maar de buitenmaat komt dus niet overeen met die in de boek. Die bussen zijn er waarschijnlijk in geperst, ik zal ze er uit moeten zagen.
 
Eindelijk...
De tank en zitje zijn binnen. Het blok is gestraald alleen nog de cilinderkop. Nu kan het echte werk gaan beginnen.
Het is een manx wideline tank van bij TABaker en manx zitje van bij WDO racing.

DSC01084.JPG

DSC01086.JPG

DSC01088.JPG

DSC01085.JPG
 
Laatst bewerkt:
Eindelijk...
De tank en zitje zijn binnen. Het blok is gestraald alleen nog de cilinderkop. Nu kan het echte werk gaan beginnen.
Het is een manx wideline tank van bij TABaker en manx zitje van bij WDO racing.


Mooi spul ,maar persoonlijk vind ik dit niet op een Honda staan. (smaken verschillen)
 
hoe laat je je blok stralen??
moet hij dan volledig in stukken zijn ? of de in en uitlaat dichtmaken en weg doen ??

heb ook een F2 en wil de blok ook graag gestraald hebben.

waar heb je je onderdelen gehaald voor je blok? of heb je geen nieuwe dinge gekocht ( kettingen en lagerschalen bv)

ga het topic zeker verder volgen.
 
Eindelijk...
De tank en zitje zijn binnen. Het blok is gestraald alleen nog de cilinderkop. Nu kan het echte werk gaan beginnen.
Het is een manx wideline tank van bij TABaker en manx zitje van bij WDO racing.


Tank is een bjoetie! mooi :Y ding!
 
hoe laat je je blok stralen??
moet hij dan volledig in stukken zijn ? of de in en uitlaat dichtmaken en weg doen ??

heb ook een F2 en wil de blok ook graag gestraald hebben.

waar heb je je onderdelen gehaald voor je blok? of heb je geen nieuwe dinge gekocht ( kettingen en lagerschalen bv)

ga het topic zeker verder volgen.

Ik heb het blok helemaal uit elkaar gehaald en laat het blok parelstralen. Alles gaatjes heb ik dicht gemaakt, maar alles moet toch heel grondig worden schoongemaakt.
Ik weet nog niet welke onderdelen ik nieuw moet hebben, waarschijnlijk de lagerschalen en, de zuigerringen, nokkenasketting... Wel worden alle oliekeeringen en lagers vervangen.
 
Hoi,

in navolging op je topic wil ik ook graag de remklauwen van de Bol dor.
Zouden deze op de cb750 f2 passen?????
full
 
Een vraagje aan de kenners:
Op de bovenste carterhelft staat BBBBB, dit is dus de maat van de krukaslagerschalen.
Op de krukas staat AAAAA, de maat van de bigendlagerschalen, maar zo zijn er toch maar 4.
Waarom staan er dan 5 A's? Waarschijnlijk zie ik het helemaal verkeerd!
Graag een woordje uitleg!
Dank u
 
Een vraagje aan de kenners:
Op de bovenste carterhelft staat BBBBB, dit is dus de maat van de krukaslagerschalen.
Op de krukas staat AAAAA, de maat van de bigendlagerschalen, maar zo zijn er toch maar 4.
Waarom staan er dan 5 A's? Waarschijnlijk zie ik het helemaal verkeerd!
Graag een woordje uitleg!
Dank u

Je carter uitsparingen voor de lagers hebben een maat en ook de lagerhouders van de krukas. Die twee samen bepalen de maat van de glijlager. Die kan je dan zo in een tabel terugvinden.
De code voor je bigendlagers staat ingegraveerd op de drijfstang.
 
Mooi project! Leuk om te volgen.

Hoe heb je de teller weer terug gezet? Ik ben mijn CB750 ook aan het restaureren en wil de teller ook terugplaatsen. De motor wordt immers weer als nieuw en de teller komt van een andere CB750.

Het asje waarop de tellers zitten moet je los peuteren, dan kan elk wieltje apart ronddraaien en ze zo op 0 zetten.

Weet er iemand waar ik zo'n ring kan vinden die om de tellers gaan? De ring die rond de tacho zat, is er al een paar keer rond uitgedaan en ik kan hem niet meer mooi rond krijgen om de 2 helften van de tacho te sluiten.
 
Laatst bewerkt:
Hallo,
Ik ben op zoek naar een onderdeeltje voor in de voorvork, nl.
51432-371-003 piece, oil lock (voor een cb750 f2 1978).
Het is blijkbaar nergens te vinden.
Misschien heft iemand er nog eentje in de kast liggen!
mvg,
gp
 
Hallo,
Ik ben op zoek naar een onderdeeltje voor in de voorvork, nl.
51432-371-003 piece, oil lock (voor een cb750 f2 1978).
Het is blijkbaar nergens te vinden.
Misschien heft iemand er nog eentje in de kast liggen!
mvg,
gp
51432-371-003.jpg

is wat duidelijker
 
hallo ik heb vraagje over het bouwjaar van een cb750 volgens kenteken is het een '77 volgens frame nummer die begint met 258 zou het een k6 wezen maar er zitten velgen in van een f2 ,snap je het nog *D nu is mijn vraag loopt een model laten we zeggen een k6 wat eigenlijk een '76 is door in 1977. thx
 
Terug
Bovenaan Onderaan